Friday 19 April 2024| ۱۰: ۱۲ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
محققان دریافتند:
نارساخوانی نوعی اختلال یادگیری به شمار می رود.در این اختلال فرد در مورد مهارت های نوشتن مشکل دارد.
به گزارش آستان،حافظه فعال از جمله عواملی هست که بر یادگیری تأثیر می گذارد. این حافظه مسئول حفظ اطلاعات در لحظه و استفاده از  آنها در تفکر است.از این رو  در حین انجام کار از اطلاعات داده شده به  ذهن  استفاده می‌کند.

برای تقویت حافظه فعال کودک بهتر است از دانش‌آموزان بخواهیم مطالب درسی را در قالب جدول یا نمودار خلاصه کنند. تجسم کردن تصویری اطلاعات در کنار کلمات به حافظه فعال کمک می‌کند هر چه بهتر فرآیند پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات را انجام بدهند، استفاده از یادآورهای دیداری در منزل هم می تواند مؤثر باشد.

مثلاً اگر کودک در دستورالعمل‌هایی که برای آماده شدن دریافت می‌کند مشکل دارد، از لباس مدرسه، کیف و کتاب‌های کودک عکس بگیرید و با هم مشاهده کنید و ترتیب انجام کارهایی که می‌خواهید را  با او مرور کنید.

تحقیقات در زمینه آموزش و پرورش صحیح دانش آموزان حاکی از آن است که نارساخوانی نوعی اختلال یادگیری به شمار می رود.در این اختلال فرد در مورد مهارت های نوشتن مشکل دارد. این اختلال به هوش بر و محیط آموزشی مربوط نمی شود اگر به موقع این نارسایی تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود.

یکی از روش هایی که به رشد روان خواندن دانش آموزان کمک می کند خواندن متن با صدای بلند است. در این روش معلم متن را با صدای بلند می خواند و دانش آموزان ضمن نگاه کردن به متن به معلم گوش می دهند و هم از محتوای متن لذت می برند و از طرف دیگر نیز از نحوه خواندن معلم الگوبرداری می کنند البته تکرار خواندن گروهی، تقسیم متن به قطعات کوچیکتر هم از روش های درمان نارساخوانی به حساب می آید.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین