Friday 29 March 2024| ۰۸: ۴۴ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي توانستيم آن اتحاد و انسجام وحدتي را كه در دنيا براساس انزوا، تحريم و تهييج افكار عمومي عليه ايران شكل گرفته بود، از بين ببريم.
سال گذشته نقش ایران در تحولات منطقه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مثبت بود
به گزارش آستان،وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اولويت‌هاي مهم ستاد در سال‌جاري گفت: اعتياد مادر همه آسيب‌هاي اجتماعي است و سرقت، طلاق، مفاسد اخلاقي، شرارت و قتل از آن سرچشمه مي‌گيرند.‏

دكتر عبدالرضا رحماني‌فضلي در اولين ديدار خود با مديران كل، مشاوران و كاركنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاري با بيان اينكه سال 94 را با فراز و فرودهاي بسيار و تحولات مهم پشت سر گذاشتيم، گفت: در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي توانستيم آن اتحاد و انسجام وحدتي را كه در دنيا براساس انزوا، تحريم و تهييج افكار عمومي عليه ايران شكل گرفته بود، از بين ببريم.

وي افزود: از زمانی که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شد، ۶ قطعنامه علیه کشورمان به تصویب رسید و موجب شد رژيم صهيونيستي، ايران را به بهانه نزديك شدن به بمب هسته‌اي، تهديد كننده صلح جهاني بخواند اما توافق بين‌المللي كه در سال گذشته رخ داد، با رعايت ملاحظات و تاييد و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري، مجلس و ملت عزيزمان توانست متضمن لغو قطعنامه‌های شورای امنیت شود.

وزير كشور با اشاره به اثرات كوتاه مدت و بلند مدت اين قطعنامه گفت: در كوتاه مدت شاهد تحولات اقتصادي، تجاري، رفع نسبي تحريم‌ها و باز شدن فضا بين‌المللي در عرصه سياسي و در بلند مدت شاهد سرمايه‌گذاري‌هاي بين المللي، رشد و پويايي كشور و تقويت ابعاد قدرت ملي ايران در چارچوب شرايط خواهيم بود.

رحماني‌فضلي با بيان اينكه ایران دارای امنیت با ثبات در منطقه است، افزود: تحولات در منطقه موجب شده كه كشورهاي منطقه و همسايه دچار مشكلات عديده و ناامني شوند، لذا امنيت پايه و اساس زندگي است كه اگر نباشد باقي امور دچار مشكل مي‌شوند.

وي ادامه داد: بازيگران اين تحولات دشمنان ما هستند، گروه‌هايي كه دست به خشونت در منطقه زده‌اند مورد حمايت امريكا و رژيم صهيونيستي هستند و سعي دارند اسلامي را معرفي كنند كه ترور، خشونت و وحشت را گسترش مي‌دهد.

دبيركل ستاد گفت: سال گذشته نقش ایران در تحولات منطقه بسیار مثبت بود و توانست به مسلمانان منطقه و درخواست كشورهاي تحت فشار تروريست كمك كند و در برقراي تعادل منطقه‌اي، مبارزه با تروريسم، خشونت و مواد مخدر نقش مهمي را ايفا كند.

رحماني فضلي يادآور شد: سال 94، هيچ حادثه امنیتی نداشتیم، ده ها حادثه تروريستي و شرارتي كه قرار بود در مناسبات مختلف كشور انجام شود با هوشياري و رصد نيروهاي امنيتي و انتظامي خنثي شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت:  مقام معظم رهبری سال 1395 را به نام‎  «‎اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» ‎نامگذاری کردند كه مي‌بايست اين امر در تمامي حوزه ها و حتي حوزه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه جدي مسوولان كشور قرار گيرد و اين نياز به برنامه‌ريزي، بسيج مردم، گشودن درهاي تكنولوژي و سرمايه ‌گذاري و انسجام و وحدت داخلي است كه بي شك با همكاري همه به آن دست خواهيم يافت.

وزير كشور افزود: سال گذشته بعد از جلساتي با مقام معظم رهبري و مسولان كشور، اعتياد به مواد مخدر و مبارزه با آن در اولويت آسيب‌هاي اجتماعي قرار گرفت؛ چرا كه اعتياد مادر همه آسيب‌هاي اجتماعي است و سرقت، طلاق، مفاسد اخلاقي، شرارت و قتل از آن سرچشمه مي‌گيرند.

رحماني‌فضلي همچنين به رويداد هفتم اسفند سال 94 اشاره كرد و افزود: برگزاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي رويداد بسيار مهم در كشور بود، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نيز نشان داد كه خودشان برای کشور تصمیم می‌گیرند و تصميم‌شان هر چه كه باشد براي ما نيز ارزشمند است.

وي با اشاره به اولويت‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 95 گفت: بر اين باوريم كه تلاش‌هاي صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته كافي نبوده و امسال بايد بيش از گذشته تلاش كنيم؛ معتقديم كه اين مبارزه مختص ايران و كشورهاي همجوار با افغانستان نيست بلكه موضوعي جهاني است و همه دولت‌ها موظف به مبارزه با مواد مخدر هستند.

رحماني‌فضلي در ادامه بر همكاري و پاسخگويي همه دستگاه‌هاي عضو ستاد در سال‌جاري، ضربه به بنيان‌هاي اقتصادي قاچاقچيان مواد مخدر، استفاده از تجربه‌هاي موفق سال‌هاي گذشته در حوزه‌هاي درمان، پيشگيري و مقابله، مشاركت مردم در امر مبارزه، تجهيز استان‌هاي شرقي كشور به امكانات و تجهيزات مدرن شناسايي و كشف انواع مواد مخدرو نيروي انساني كارآمد تاكيد كرد.

وي در پايان بر برقراري وحدت و انسجام داخلي تاكيد كرد و افزود: پشتيباني از سرمايه اجتماعي در تقويت قدرت ملي حرف اول را مي‌زند، لذا مسولان كشور بايد در تقويت نشاط و همدلي در بين مردم كوشا باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین