Thursday 28 March 2024| ۱۹: ۲۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶، با حضور ۶۲۴ تیم در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزان در نمایشگاه بین المللی تهران از صبح امروز آغاز به کار کرد.

پایه اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است/تخفیف 40 درصدی رسانه ملی به تبلیغات محصولات دانش بنیان

به گزارش آستان، یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2016، مرتضی موسی‌خانی، رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران در آیین گشایش این مسابقات اظهارداشت: بر این عقیده هستیم که حوزه نرم افزار و سخت افزار می تواند نقش اساسی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، داشته باشد؛ زیرا کشور ما شایستگی بسیار زیادی در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد:این دوره از مسابقات ، دوره طلایی به شمار می آید چرا که حمایت های رهبر معظم انقلاب و دولت از فعالیت های رباتیک بسیار ارزنده بوده است.

دکتر موسی خانی گفت: جهت گیری بخش دانش آموزی در این دوره از مسابقات آموزش برنامه‌نویسی و کدنویسی بوده که کمیته ملی ربوکاپ ایران هم در این راستا لیگ استانداردی برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

دکتر موسی خانی در ادامه از دکتر ستاری معاون علمی رییس جمهور، دکتر واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.

هم چنین رییس کمیته ملی ربوکاپ از حمایت های مالی بانک ملت، بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران، فروشگاه اینترنتی دی.جی کالا، شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (کافه بازار)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، هتل های بین المللی پارسیان آزادی تهران، شرکت سندن ایرانیان، شرکت واگن سازی تهران، شهرداری تهران، شهرداری قزوین و شرکت خودروسازی سایپا سپاسگزاری کرد.

در بخش دیگر این مراسم ،معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شرکت کردن دانش‌آموزان و دانشجویان در مسابقات ربوکاپ، فرمایشات مقام معظم رهبری عملی و بنیه علمی کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تقویت می‌شود.

ابراهیم واشقانی فراهانی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ عنوان کرد: برگزاری این نوع مسابقات و جشنواره ها دارای ارزش ها و نکات مثبتی برای جامعه علمی کشور است.

وی با بیان این که نفس رقابت‌پذیری پسندیده است و پسندیده‌ترین رقابت، رقابت علمی است، افزود: حسادت در همه زمینه ها ناپسندیده انگاشته شده، مگر در زمینه کسب علم.
واشقانی فراهانی ادامه داد: اجرای چنین برنامه هایی این زمینه را فراهم می کند تا فرزندان ایران زمین از سطح دبستان تا بالاترین مقطع تحصیلات تکمیلی بزرگ ترین عامل موفقیت که همان انگیزه، خلاقیت و نوآوری است را کسب کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که علم رباتیک از علوم مورد تاکید است، اظهار کرد: با هم افزایی بیشتر در این علم می توان شاهد تولید محصول و ایجاد دانش جدید در حوزه رباتیک شد.

وی تاکید کرد: ضروری است که زمینه های تخصصی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه‌نویسی و... کنار هم قرار بگیرند تا محققان کشور بتوانند محصولی را به واسطه این علوم تولید کنند.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی اعتماد به نفس در محققان، دانشجویان و دانش آموزان ایجاد می شود که این اعتماد به نفس نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، با شرکت کردن دانش آموزان و دانشجویان در چنین مسابقاتی فرمایشات رهبری عملی خواهد شد و بنیه علمی در سطح منطقه ای و بین المللی تقویت می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: رسانه ملی برای تبلیغات محصولات دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان تقریبا ۴۰ درصد تخفیف می دهد.

هم چنین در این ادامه این مراسم، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ عنوان کرد: باید انگیزه و تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان داشت تا بتوانیم این اقتصاد را محقق کنیم.

وی افزود: همواره اقتصاد نفتی در رسانه ها مورد نقد قرار گرفته؛ زیرا موجب می شود تمام اعتماد به نفس کشور را از بین ببرد.

ستاری با بیان این که ما می توانیم بدون تکیه بر درآمد نفتی، تاثیرگذار عمل کنیم، گفت: هم اکنون جهت‌گیری دانشگاه ها به سمت تاثیرگذاری پیش رفته، به‌طوری‌که ایجاد تحول وظیفه اصلی آن ها به شمار می رود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بدیهی است که مسیر تحول کشور در کارآفرینی است تا بدین واسطه بتوانیم GDP کشور را افزایش داده و بالا ببریم. این نوع دیدگاه، جدید است و می تواند در تحقق اقتصاد دانش بنیان مؤثر واقع شود.

وی با تاکید بر این که کشور ما پتانسیل فوق‌العاده‌ای در نیروی انسانی دارد، تصریح کرد: مغز این نیروهای انسانی پتانسیل اصلی اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود.

ستاری در ادامه با اشاره به تبلیغات محصولات دانش بنیان در رسانه ملی اظهار داشت: رسانه ملی برای تبلیغات محصولات دانش بنیان، تقریبا ۴۰ درصد تخفیف می دهد تا این شرکت ها بتوانند محصولات خود را در این رسانه تبلیغ کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که ما فضای کسب و کار را برای شرکت های دانش بنیان مهیا می کنیم، تصریح کرد: حوزه رباتیک یک حوزه جدی به شمار می رود و خوشبختانه می بینیم که پتانسیل تجاری سازی فوق العاده ای نیز دارد و این زمینه ی پیشرفت برای حوزه رباتیک به وضوح دیده می شود.

وی اضافه کرد: پایه اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و ما می توانیم با کارآفرینی و با اعتماد به نفس در تحقق این اقتصاد گام برداریم.

ستاری ادامه داد: ممکن است که محققان در طول فعالیت های خود شکست بخورند ولی باید توسط دولت حمایت شوند تا از این شکست ها درس بگیرند، در واقع وظیفه اصلی دولت حمایت از افرادی است که در حوزه کارآفرینی با شکست هایی مواجه می‌شوند.
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضروری است جوانانی که در این حوزه ها کار می کنند را حمایت کنیم؛ زیرا اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان توسط افراد زیر ۳۰ سال به منصه ظهور خواهد رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، توضیح داد: تقریبا در حدود ۱۰- ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد این شرکت های دانش بنیان است.
ستاری با بیان این که بزرگ ترین حجم شرکت های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است، افزود: قیمت یک ویال دارو معادل ۲۰۰ بشکه نفت است و این هنری است که در دانش نهفته است.
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه برای کشورهایی است که خواستار طراحی و تفکر هستند، جایی که صنعت آن نیاز به تحقیقات داشته باشد که این موضوع در کشور ما به خوبی در حال محقق شدن است.

یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2016 از 17 لغایت 20 فروردین ماه 1395 در محل نمایشگاه بین المللی تهران سالن 6و7و8 برگزار می شود.

شایان ذکر است معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران،بانک های ملت، ملی و صادرات،فروشگاه اینترنتی دیجی کالا،شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان(کافه بازار)،نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران،هتل های بین المللی پارسیان آزادی تهران،شرکت سند ایرانیان،شرکت واگن سازی تهران،شهرداری تهران،شهرداری قزوین،شرکت خودروسازی سایپا و شرکت هوشمند افزار صنعت پویا از حامیان مالی و معنوی این دوره از مسابقات بوده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین