Thursday 18 April 2024| ۰۹: ۵۷ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
چنانچه به پسران یک سئوال ریاضی داده شود تا آن را حل نکنند آرام نمی گیرند و همین امر نشان دهنده این است که در مهارت های حجمی و ریاضی نسبت به دختران پیشروتر هستند.
چرا پسران در ریاضیات موفق ترند؟

به گزارش آستان، سارا رضایی:دانش آموزان پسر در مدرسه با دانش آموزان دختر تفاوت های بسیاری دارند که به راحتی قابل تمیز است.پسران در مدرسه به دنبال موضوعاتی هستند که با مهارت های حجمی و فضا در ارتباط باشد.

به عنوان نمونه می توان گفت،به دلیل همین تفاوت های رشدی است که پسران در خانه سازی مهارت بیشتری نسبت به جنس مخالف خود دارند و در بازی های رقابتی و فعالیت های جسمانی شرکت بیشتری دارند.

از این رو چنین میل باطنی با توجه به انگیزه والدین و توسط آنها نیز تقویت و تضعییف می شود.پسران بیشتر به ساختن علاقه نشان می دهند و نسبت به مفاهیم زبانی مانند خواندن علاقه ای نشان نمی دهند.پسران ترجیح می دهند به روش های خاصی در مدرسه رفتار کنند.

دانش آموزان پسر بیشتر علاقه دارند با همکلاسی های بازی های پرانرژی انجام دهند،آنها تمایل دارند بیشتر با اسباب های بازی هایی که نیاز به مهارت حجمی  دارد تمرکز کنند چنانچه به آنها یک سئوال ریاضی داده شود تا آن را حل نکنند آرام نمی گیرند و همین امر نشان دهنده این است که در مهارت های حجمی و ریاضی نسبت به دختران پیشروتر هستند.

یکی از مشکلاتی که دانش آموزان پسر در مدرسه ایجاد می کنند این است که اگر در کلاس درس با یک موضوع درسی رو به رو شوند که نتوانند مشکل خود را حل کنند نظم کلاس را برهم می زنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین