Tuesday 23 April 2024| ۲۲: ۲۶ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
استفاده از امکانات بصری برای تجسم کردن اطلاعات است.بهره مندی از این روش سبب می شود تا حافظه فعال در دانش آموزان باقی بماند.
به گزارش آستان، عالیه مهروانی: تقویت حافظه فعال در دانش آموزان ابتدایی با روش های خاصی صورت می گیرد. یکی از این روش های خاص،استفاده از امکانات بصری برای تجسم کردن اطلاعات است.بهره مندی از این روش سبب می شود تا حافظه فعال در دانش آموزان باقی بماند.

به عنوان مثال می توان از دانش آموزان درخواست کرد تا مطالب درسی را در قالب جدول و یا نمودار خلاصه کنند.از این رو تجسم کردن تصویری اطلاعات در کنار کلمات به حافظه دانش آموزان کمک می کند.هر اندازه فرآیند پردازش و ذخیره سازی اطلاعات بهتر صورت گیرد نتیجه ای بهتری نیز حاصل می شود.

همچنین یادآوری های دیداری توسط والدین در خانه می تواند یک روش موثر برای تقویت حافظه دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی باشد.عکس گرفتن از لباس،کیف و کتاب های مدرسه دانش آموزان و مشاهده این تصاویر با دانش آموز باعث می شود تا ترتیب امور روزانه اش را به خاطر بسپارد.

معلمان و خانواده ها می توانند با راهبردهایی بر ضعف حافظه فعال دانش آموزان فائق آیند و از ناکامی های تحصیلی و رفتاری جلوگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین