Friday 19 April 2024| ۰۹: ۲۴ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون،‌ مصاحبه و شرط معدل و صرفاً براساس محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.
طبق اعلام رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش، ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد و سایر دانش‌آموزان پس از پایان امتحانات آغاز می‌شود و دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.

به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 95-96 را به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

ضوابط ثبت‌نام برای سال تحصیلی 95-96 بدین شرح است:

ثبت‌نام نوآموزان و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد 95 و سایر دوره‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات آغاز و تا 31 مرداد 95 صورت می‌گیرد.

سنجش سلامت نوآموزان و دانش‌آموزان پایه اول دبستان از اول خرداد در پایگاه‌های سنجش سلامت انجام خواهد شد و ثبت‌نام نهایی منوط به ارائه شناسنامه سلامت است.

** ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه توسط مدیر و بدون نیاز به حضور

مدیران مدارس دولتی از دانش‌آموزان میان پایه در فرصت مقرر بدون حضور آنها و اولیاء ثبت‌نام خواهند کرد.

ثبت‌نام هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم براساس سیاست‌های تعیین شده از سوی استان و منطقه در توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها انجام می‌شود. با توجه به انجام هدایت تحصیلی در پایه نهم، ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به ارائه برگه هدایت تحصیلی است.

** ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی بدون هرگونه پیش شرط

ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون،‌ مصاحبه و شرط معدل و صرفاً براساس محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

مدیران مدارس می‌توانند از فرزندان فرهنگیان و سایر کارکنان دولت در مدارس نزدیک محل کار والدین آنها متناسب با ظرفیت مدرسه و ارائه مستندات، ثبت‌نام کنند.

** دریافت پول هنگام ثبت‌نام ممنوع

دریافت هرگونه وجه و اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی، هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است.

مدیران مدارس غیردولتی، شاهد، استعدادهای درخشان و آموزش از راه دور که برابر مقررات مربوطه مجاز به دریافت وجه تحت عناوین خاص در هنگام ثبت‌نام هستند، میزان آن را همراه با فهرست تمام فعالیت‌ها در تابلوی اعلانات مدرسه در معرض دید خانواده‌‌ها قرار دهند.

دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است و ضروری است که وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین