Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۳۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نسبت خانم دستگیر شده در کشور آلبانی با آقای عطریانفر این موضوع را تکذیب کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه فرد دستگیرشده نه کشمیری است و نه عطریانفر گفت: کشور آلبانی برای استرداد عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی همکاری نمی‌کند.
به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشتر کشورها در استرداد مجرمان کوتاهی می کنند، افزود:‌ کشور آلبانی نیز پس از اعلام پلیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مجرم بودن عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و دستگیر شدن این فرد در آلبانی، برای استرداد این خانم همکاری نمی کند.

وی گفت: به صورت معمول پلیس اینترپل ایران افرادی که اعلان قرمز دارند و یا جرمی مرتکب شده اند و در خارج از کشور به سر می برند بر اساس حکم قضایی به اینترپل جهانی اعلام می کنند که این روش از سال های پیش هم بوده است.

سردار اشتری افزود:‌ کسانی که در گروه های تروریستی بوده اند و یا جرمی مرتکب شده اند که مقام قضایی حکم تعقیب آنها را داده است، در این دسته قرار دارند.

وی با اشاره به خانمی که در خبرها به عنوان یکی از عاملان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی عنوان شده است، بیان کرد:‌ این خانم هم جزء افرادی است که تحت تعقیب بوده است و به کشور آلبانی اعلام و دستگیر شده است و پیگیر استرداد وی به کشور هستیم.

فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد که همکاری های لازم از سوی کشور آلبانی برای استرداد این فرد صورت بگیرد.

سردار اشتری تصریح کرد: البته در سالهای قبل، کشورهای دیگر هم در استرداد مجرمان به کشور ما کوتاهی کردند و همکاری های لازم را نداشتند.

وی در پاسخ  به سئوالی که آیا فردی به نام کشمیری نیز دستگیر شده است؟ گفت: اسامی که اعلام شده است در رسانه ها درست نیست.

فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نسبت خانم دستگیر شده در کشور آلبانی با آقای عطریانفر این موضوع را تکذیب کرد.

وی افزود: در سال های گذشته بیش از  100 نفر که به جرم های مختلف امنیتی و اقتصادی تحت تقیب بوده اند به پلیس اینترپل اعلام شده اند و اکثرا هم نتوانسته ایم آنها را به کشور بازگردانیم.

سردار اشتری گفت: خاوری نیز از جمله افرادی است که با توجه به پیگیری های انجام شده برای استردادش  پلیس کشور مربوطه همکاری لازم را برای استرداد انجام نداده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین