Thursday 18 April 2024| ۲۱: ۴۳ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س):
یکی از جاهایی که دشمنان می توانند نفوذ کرده و ضربه وارد کنند این مسأله است. البته ما باید دقت کنیم که مراسم بزرگداشت امام در کمال نظم و امنیت برگزار شود.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به تأکید اخیر مقام معظم رهبری بر ضرورت پرهیز از رفتار احساسی توسط برخی افراد، این اقدامات را رفتار ناشیانه ای دانست که می تواند به اعتبار جمهوری اسلامی ضربه وارد کند و گفت: اتفاقا یکی از جاهایی که دشمنان می توانند نفوذ کرده و ضربه وارد کنند این مسأله است و ما باید دقت کنیم که مراسم بزرگداشت امام در کمال نظم و امنیت برگزار شود.

به گزارش آستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در نشست امروز(سه شنبه 4 خرداد) ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دو مناسبت فرخنده را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: اولین مناسبت، میلاد با سعادت حضرت بقیة الله(عج) بود. این موعود، بزرگترین هدیه الهی به بشریت برای نجات انسان ها از زیر بار ظلم و ستم است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: اگر لطف و رحمانیت الهی نبود، خداوند عقوبت کسانی که نه تنها با پیامبران و امامان در ایجاد جامعه قسط و عدل همراهی نکردند بلکه با آنها جنگیدند را  باید محرومیت انسان ها قرار می داد. هیچ ظلمی در تاریخ بزرگتر از این نیست که برخی انسان ها مقابل انبیا صف آرایی کردند. ولی خداوند از آنجایی که سیطره رحمانی بر هستی دارد اراده کرده که سرنوشت انسان ها را بر عهده گیرد.

وی پیام شیرین ولادت امام زمان(عج) را این وعده الهی که زمین و هستی روزی طعم عدالت به معنای واقعی را خواهند چشید، دانست و گفت: خوشا به حال منتظران و کسانی که این وعده را همراهی می کنند. این میلاد را به همه مؤمنان، خواسته ملت ایران و رهبر فرزانه کشور تبریک می گویم.

انصاری دومین مناسبتی که اخیرا پشت سر گذاشته شد را سالروز فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: خرمشهر در جنگ تحمیلی 3 فراز را تجربه کرد. فراز اول دوران مقاومت بود. دورانی که صدامیان وعده داده بودند که یک هفته پس از تجاوز اولیه به تهران برسند. این وعده که محقق نشد، صدام برای گرفتن خرمشهر روزهای طولانی مبارزه کرد و مدافعان خرمشهر وجب به وجب جنگیدند و مظلومانه خون دادند تا خرمشهر یک فراز درخشان مقاومت در جنگ نابرابر را پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه دومین فراز غربت سکوت و اشغال بود، افزود: خرمشهر در این مقطع به شهر ارواح تبدیل شد. صدامیان زندگی را از این شهر گرفتند و بنا گذاشتند که هیچ چیزی از این شهر تاریخی باقی نگذارند و یکی از اهداف صدامیان نابودی این شهر بود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) ادامه داد: فراز سوم بازپس گیری خرمشهر بود که به راحتی انجام نشد چرا که آنقدر استحکامات و سدهای سر راه رزمندگان زیاد بود که در طول چندین روز و با عملیاتی طاقت فرسا توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی گفت: در فتح خرمشهر انسان جز خدا هیچ چیز نمی بیند؛ فرمانده هان، مردم، رزمندگان، امام و همه خدایی بودند و چون به چیزی غیر از خدا فکر نمی کردند وقتی بعد از سال ها صحنه ها را می بینیم هنوز عطر خدا از این صحنه ها به مشام رسیده و ردپای جنود الهی دیده می شود.

انصاری یادآور شد: کسانی بعد از آزادی خرمشهر گفتند که جنگ تمام شد. دشمنان نیز، چون دیدند که صدها انسان مسلح در این شهر به نشان تسلیم دستهایشان را بالا بردند، گفتند که کلید پیروزی در اختیار ایران است. ظاهرا این سخن از صدام بوده که اگر روزی کسی خرمشهر را فتح کرد کلید بغداد را در اختیار او قرار می دهم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت پرهیز از رفتار احساسی توسط برخی افراد که بعضا با انگیزه های انقلابی انجام می شود، گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری روی این مسأله تأکید دارند. اگر کسی پیرو مقام معظم رهبری است نباید به خود اجازه دهد که جلسه ای برهم خورد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه این نوع رفتار ناشیانه به اعتبار جمهوری اسلامی ضربه می زند، افزود: این امر باید سرفصل برنامه های فرهنگی و اجتماعی ما باشد. مخصوصا در یک برنامه ملی مثل بزرگداشت امام ممکن است یک حرکت و یا یک شعار همه نظم را برهم بزند. اتفاقا یکی از جاهایی که دشمنان می توانند نفوذ کرده و ضربه وارد کنند این مسأله است. البته ما باید دقت کنیم که مراسم بزرگداشت امام در کمال نظم و امنیت برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به تقارن روزهای اخیر با افتتاح پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صدا و سیما باید برنامه های بزرگداشت امام خمینی(س) را از اکنون شروع کند؛ به دلیل اینکه ممکن است در روزهای آینده به دلیل ترافیک کار برنامه های بزرگداشت امام خمینی(س) فرصت کافی برای اطلاع رسانی همه موارد وجود نداشته باشد. از طرف دیگر نباید شاهد این باشیم که پوشش اخبار بزرگداشت امام تحت تأثیر افتتاح مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

بنابر این گزارش در این نشست که نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط با برگزاری مراسم بزرگداشت امام برگزار شد، نمایندگان سازمان ها و وزارت خانه های مذکور ضمن اعلام آمادگی این دستگاه ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) به ذکر جزئیاتی از برنامه هایشان برای برگزاری این مراسم پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین