Friday 19 April 2024| ۱۱: ۴۹ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
اظهار نظر دو فعال سیاسی:
" علی لاریجانی" ، "محمدرضا عارف" ؛ یکی از این دو چهره مهمترین صندلی از صندلی های بهارستان را به خود اختصاص خواهد داد تا رییس یکی از سه قوه شوند.
تلاطم انتخاب رئیس مجلس دهم

هر دو چهره ای شاخص هستند و هر دو ادعای ریاست دارند. هواخواهان لاریجانی تلاش او برای برجام را مطرح می کنند و دوستان عارف از خودگذشتگی اش در خرداد 92 را.

 نکته معلوم در فضای کنونی اما این است که هم مجلس نشین شاخص اصولگرا به فکر تمدید سه باره ریاستش در مجلس شورای اسلامی است و هم اینکه عارف دنبال این است تا بعد از اینکه شانس برای ریاست دولت را از دست داد، رییس قوه مقننه شود. 

علی لاریجانی یا محمدرضا عارف؟ محمد غرضی که نتوانست رای لازم را برای بودن در مجلس دهم به دست بیاورد و شیخ جعغر شجونی عضو جامعه روحانیت که هفته پیش گفته بود "اینکه حداد عادل رای نیاورد و چند دوشیزه مجهول الهویه رای بیاورند، خیلی بد است" در گفت و گوهایی کوتاه درباره رقابتی که بر سر ریاست مجلس به وجود آمده است در آستان به اظهارنظر پرداختند.

محمد غرضی: مجلسی ها وارد "جنگ حیدری_ نعمتی" نشوند

به گزارش خبرنگار آستان،"همه تصمیمات مجلس باید با رای نمایندگان گرفت شود. متاسفانه در 9 دوره گذشته عوامل بیرونی در اتفاقات این نهاد مهم دخالت کرده اند و دقیقا به همین دلیل مجلس هنوز نتوانسته به معنای واقعی کلمه "قوه" باشد و بیشتر در نقش کارگزار جریانات سیاسی فعالیت کرده است" .

محمد غرضی با این اظهارنظر صریح صحبت هایش را درباره حرف و حدیث های این چند وقت اخیر شروع کرده و به خبرنگار آستان گفت: حق مردم این است که حقوق عامه به حقوق خاصه ترجیح داده شوند. وقتی می شنوم که می گویند فلانی در مساله برجام تلاش کرد یا بهمانی در انتخابات از خود گذشتگی کرد، یاد تلاش ها و از خود گذشتگی هایی می افتم که رزمنده ها با دستان خالی مقابل عراقی ها از خود نشان می دادند. اگر برجام به نتیجه رسید، ریشه اش در اقتدار اجتماعی بود نه اشخاص و گروه های سیاسی. از شیعه این انتظار وجود دارد که در ازای خدمت های شان هیچ توقعی نداشته باشند.

وقتی از خدمت یا از خودگذشتگی آدم ها حرف می زنند، من یاد حنیف نژادی که شهید یا آقا موسی که توسط قزافی جان خودش را از دست داد، می افتم.

 نماینده ادوار مجلس افزود: باید به مجلس نشنیان توصیه کرد که وارد "جنگ حیدری_ نعمتی" نشوند و کاری به راست و چپ بودن کسی نداشته باشند. آنها باید به کسی رای بدهند که کارآمد باشد و دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و البته اقتصادی را با پوست و استخوان درک کند. چرا که کشور، شرایط فوق-العاده حساس پسابرجام را سپری می کند تا توصیه این باشد که اقلا در برهه فعلی دعوا و جنجال کنار گذاشته شود تا همه نهادهایی که در کشور مسئولیت دارند، بتوانند در آرامش کامل از پتانسیل موجود برای کاهش مشکلات که نتیجه اش افزایش امنیت اقتصادی و اجتماهی است، استفاده کنند.

محمد غرضی در پایان صحبت هایش گفت: یا آقای لاریجانی رییس می شود یا عارف، اگر لاریجانی شد بر عارف لازم و واجب است تا نمایندگان هم رای اش را به همکاری همه جانبه با او ترغیب کند و اگر هم قرار بر این شد که چهرهِ اصلاح طلب به عنوان رییس قوه مقننه صحن بهارستان را اداره کند، لاریجانی باید تلاش کند تا نمایندگانی که اصولگرا هستند، جایگاه عارف را بدون و اما اگر قبول کنند و تحت هیج شرایطی بنا را بر سنگ اندازی نگذارند.

شیخ جعفر شجونی: اصلاح طلبان مرتدِ سیاسی هستند

شیخ جعفر شجونی با گقتن اینکه "عقل مسئول کار آزموده را به صفر کیلومتر تازه از راه رسیده ترجیح می دهد" آشکارا از رییس شدن علی لاریجانی دفاع می کند. این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین اظهار داشت: در کنار تجربه، باید این را مد نظر قرار بدهیم که اصلاح طلبان مرتد سیاسی هستند و دشمنی با نظام را اصل می دانند. نشان به این نشان که حتی یک نفر از آنها ترور یا شهید نشده  است و یقین دارم به آرمان های نظام و دفاع از حرم هم هیچ اعتقادی ندارند.

 حالا شما شاید بگویید که اینها توسط شورای نگهبان تایید شده اند که باید بدانید این شورا بنی صدر را هم تایید صلاحیت کرده بود. این چهره اصولگرا درباره "اتهام" بودن سخنانش اینطور جواب داد که در مسایل سیاسی باید بر اسب اطمینان سوار شد و تازیانه سوء  ضن را به دست گرفت. 

همین دولتی که الان کار می کند، معاون اول رفسنجانی است و اصلا و ابدا به درد کشور نمی خورد. کلا چهره های اصلاح طلب خوش خیم و بد خیم ندارند و همه شان بدخیم اند. واقعا نمی دانم چطور رویشان می شود که بعد از افتضاح! مجلس ششم بازهم به مجلس بروند  و اسم نماینده روی خودشان بگذارند. 

مردم می دانند که آنها هیچ کار مثبتی برای مملکت انجام نمی دهند و دقیقا به همین دلیل است که بزرگان و دلسوزان نظام از اسفندماه گذشته نگران اینند که قرار است چه بلایی بر سر مجلس شورای اسلامی بیاید.

شجونی که در مجلس اول نماینده مردم کرج بود، با ذکر خاطره ای از آن دوره به صحبت هایش خاتمه می دهد: اگر من این همه نگرانم، دلیلش این است که چهره آقایان و چیزهایی که در سرشان می گذرد را مثل کف دستم می شناسم. دقیقا یادم است که مهندس بازرگان و اطرافیانش خودشان را به آب و آتش زدند تا تا مجلس، مجلس شورای ملی نامگذاری شود و وقتی تصمیم گرفته شد که مجلس شورای اسلامی شناخته شود، اقدام به ترک جلسه کردند. خب! اصلاح طلبان هم مثل آنها هستند و صلاح نیست که کار دست شان باشد. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین