Saturday 20 April 2024| ۱۳: ۵۹ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
لاریجانی با بیان اینکه امیدوارم مجلس دهم در روز نخست کاری با توکل به خداوند و توسل به اولیای دینی قصد خودش را بر حل مسائل کشور استوار کند، افزود: اگر اطمینان به همت خودمان داشته باشیم در جاده‌ای که طریق الهی است قرار می‌گیریم و نگاه رهبری در پیامی که به منظور افتتاح مجلس دهم نیز داشتند این نکته برجسته بود که باید نیت‌مان را در انجام کارها خیرکنیم و امیدوارم فضای مجلس مودت‌آمیز باشد.
رئیس موقت مجلس دهم با تشکر از عارف گفت که ما در این چند وقت با هم ارتباط داشتیم و تلاش کردیم تا در مجلس دهم همگرایی داشته باشیم.

به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم در اولین نطق خود در مقام ریاست موقت  مجلس دهم که صبح امروز (یکشنبه) در صحن پارلمان ایراد شد، اظهار کرد: از تمام عزیزانی که به من محبت داشتند سپاسگذاری می‌کنم و لازم است از هیئت رئیسه سنی که در این دو روز به خوبی کار خود را انجام دادند، نیز تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در کشور یک صحنه واقعی مردم‌سالاری دینی وجود دارد، افزود: نظام مردم‌سالار دینی که اوج آن در نظام جمهوری اسلامی است، تبلورش را در داخل مجلس می‌توان دید. رقابتهایی که در پارلمان وجود دارد، قطعاً مایه کمال قوه مقننه است.

رئیس موقت مجلس تصریح کرد: در  هیئت رئیسه موقت  مجلس از فراکسیونهای مختلف نمایندگان حضور دارند و شما منتخبان این همگرایی را برای آینده کار خود و مجلس در انتخاب خود رقم زدید.

لاریجانی اضافه کرد: من از تلاشهای همه فراکسیونها در این ارتباط تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که این یک تجربه جدید و نوی برای مجلس شورای اسلامی است.

وی با تشکر از محمدرضا عارف، بیان کرد: از آقای عارف که دوست قدیمی‌ام است و بنده ایشان را از شخصیت‌های خوب کشور می‌دانم صمیمانه تشکر می‌کنم. البته در چند وقت گذشته ما با یکدیگر در ارتباط بودیم تا در نتایجی که از سر دلسوزی نمایندگان حاصل می‌شود همگرایی داشته باشیم و از تلاشهایی که ایشان داشتند و همچنین لطف و مرحتمی که به بنده  داشتند، نیز تشکر می‌کنم.

وی گفت:‌ از دوستانی که برای تصدی پست هیئت رئیسه نیز رای نیاوردند نیز تشکر می‌کنم. تلاشهای آنها باعث ارتقای سطح مجلس می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه امیدوارم مجلس دهم در روز نخست کاری با توکل به خداوند و توسل به اولیای دینی قصد خودش را بر حل مسائل کشور استوار کند، افزود: اگر اطمینان به همت خودمان داشته باشیم در جاده‌ای که طریق الهی است قرار می‌گیریم و نگاه رهبری در پیامی که به منظور افتتاح مجلس دهم نیز داشتند این نکته برجسته بود که باید نیت‌مان را در انجام کارها خیرکنیم و امیدوارم فضای مجلس مودت‌آمیز باشد.

رئیس موقت مجلس دهم  با قدردانی از همت ملت ایران برای حضور در انتخابات ادامه داد: مجلس سنگر اصلی دفاع از حقوق ملت است و کار مهمی بر دوش نمایندگان است.

لاریجانی افزود: در شرایط پرالتهاب منطقه نمایندگان باید از امنیت کشور، حقوق ملت و پایداری ملی صیانت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی که در کشور داریم پیچیده است، تصریح کرد: باید با همه‌جانبه‌گرایی و روش علمی این مشکلات را سامان دهیم.

رئیس موقت مجلس دهم با بیان اینکه در مجموع کار مجلس کار ستورگی است، بیان داشت: اقتضاء می‌کند که همه ما به صورت فردی، فراکسیونی، کمیسیونی، روی مسائل اساسی کشور کار کنیم و امیدوارم با توجه به تحولات ایجاد شده در کشور در جهت پیشرفت پیشگام باشیم.

لاریجانی با تشکر از مقام معظم رهبری برای پیامی که به مناسبت افتتاح مجلس دهم داشتند، گفت: ایشان در این پیام راه را برای ما روشن کردند.

وی با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب در  پیامی که به مراسم افتتاحیه مجلس دهم داشتند بر توجه به مسائل فرهنگی کشور  و  تمرکز بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی تصویب شده  و در مجلس گذشته نیز گام‌هایی در این راستا برداشته شد و امیدوارم در مجلس دهم نیز گام‌های استواری در این راستا برداشته شود.

لاریجانی گفت: امیدوارم در مسائل منطقه‌ای نمایندگان در حفظ حقوق ملت کوشا باشند و با تیزبینی مسائل منطقه را رصد کنند.

وی با خطاب قرار دادن مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: این مرکز با همفکری نمایندگان که عضو کمیسیون‌های مختلف می‌شوند اولین کارش تهیه استراتژی مجلس دهم باشد و راهی روشن برای 4 ساله مجلس تدوین کند که آن را طی کنیم.

رئیس موقت مجلس دهم افزود: باید با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌های امکان‌پذیری که می‌توان در مجلس دهم اجرایی شود را تدوین  و آنها را به سرانجام برسانیم.

لاریجانی با اشاره به توسعه فرهنگی در کشور  تاکید کرد:‌ با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب  فرمودند نیازمند توسعه فرهنگی هستیم، فرهنگ در انقلاب زیر بنای همه امور است و برای توسعه فرهنگی براساس اسلام ناب محمدی باید تلاش کنیم. کمیسیون فرهنگی هم حتما باید در این حوزه فعال‌تر عمل کند و نگاه نوینی داشته باشد.

وی افزود:‌ مفتخریم که از یک نظام مردم‌سالار دینی برخورداریم و این نظام از یک چارچوب نظری قوی برخوردار است و هر چه ما در توسعه سیاسی موفق‌تر عمل کنیم و مشارکت را در کشور گسترش دهیم به تئوری عدالت و پایداری نزدیک‌تر می شویم.

رئیس موقت مجلس دهم با بیان اینکه رهبری مکرراً درباره توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: مسئولان اجرایی توصیه‌های رهبری را قبول دارند. اقتصاد مقاومتی راهی برای رونق تولید است و باید بتوانیم توسعه صادرات را در کشور رقم بزنیم.

لاریجانی افزود: لازمه این کار تسهیل سرمایه‌گذاری و تشویق صادرکنندگان است و باید برای کوتاه کردن زمان سرمایه‌گذاری و تسهیل صادرات اقداماتی انجام داد.

لاریجانی با بیان اینکه از همه نخبگان تقاضا دارم برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی به نمایندگان مجلس کمک کنند، خاطرنشان کرد: باید از انجمن‌های علمی استفاده کنیم که در همین راستا  مرکز پژوهش‌ها از دو سال پیش این کار را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی اقدامات علمی چشمگیری در کشور صورت گرفته است، بیان داشت: به دلیل عقب‌افتادگی بیش از دو قرن در زمان سلسله قاجار و پهلوی، یک فاصله‌ای از نظر علمی با دنیا پیدا کرده‌ایم که باید با سوگیری درست و همت بلند این فاصله را پر کنیم.

رئیس موقت مجلس دهم با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش یک رکن مهم در مجلس است، گفت: امیدوارم با حضور اساتید دانشگاهی که در مجلس دهم حضور دارند کمیسیون آموزش بتواند دانشگاه‌های ما را به سمت تولید بیشتر سوق دهد.

لاریجانی با بیان اینکه ما جزیره‌ای تنها در دنیا نیستیم، به مسائل سیاست خارجی پرداخت و افزود: همان‌گونه که  رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما با همه کشورها ارتباط خواهیم داشت که  این مسئله نیازمند دیپلماسی دقیق است.

وی با تاکید بر اینکه  باید مشکلات منطقه را به سمت برادری در امت اسلامی پیش ببریم،  افزود: توسعه دیپلماتیک براساس اقتدار ملی است و کمیسیون امنیت‌ملی مجلس سهم بسیار بزرگی در پیشبرد اقتدار ملی دارد.

رئیس موقت  مجلس دهم  خاطرنشان کرد: امیدوارم مرکز پژوهش‌ها به عنوان بازوی عزیزان در کمیسیون‌های مختلف عمل کند و در روزهای آینده شاهد کارهای جدیدی در کشور باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین