Friday 29 March 2024| ۰۱: ۱۵ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
محمدرضا تابش نیز در با استناد به ماده 33آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد:‌طبق آیین نامه نمی توانیم جلسات علنی را در زمان تشکیل جلسات شعب تشکیل دهیم.
 علی رضا محجوب منتخب مردم تهران در مجلس که به عملکرد هیات رییسه سنی اعتراض داشت، نامش به عنوان اولین تذکر دهنده مجلس دهم ثبت شد.

به گزارش آستان به نقل از ایرنا، منتخب مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه نسبت به عملکرد هیات رئیسه سنی که اجازه نداد تذکر منتخبان پیش از رای‌گیری هیات رئیسه موقت بیان شود، اعتراض کرد.
وی با استناد به ماده 197 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بنده از ابتدای جلسه علنی امروز تقاضای تذکر داشتم اما هیئات رئیسه سنی تشخیص داد که در حال حاضر نمی‌توان تذکر داد در حالیکه نص صریح آیین‌نامه این است که قبل از ورود به رای‌گیری باید به نمایندگان اجازه تذکر داده شود.
منتخب مردم تهران ادامه داد: حق نماینده بیان اخطار و تذکرات است که باید این حق به رسمیت شناخته شود؛ کسی نماینده‌تر نیست و نباید جوگیر شویم و به نمایندگان اجازه تذکر ندهیم لذا کسی که جلسه را اداره می‌کند باید بداند نمایندگان حق برابر دارند و این حق بیان تذکر و اخطار است که باید از سوی هیئت رئیسه شنیده شود.
علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: بیان تذکرات باید از سوی هیات رئیسه سنی هم استماع شوند اما آقای هاشم‌زایی گفت چون مدت ریاست ما کوتاه است تذکر ندهید اما در هر حال تذکر شما درست است و قبل از رای‌گیری باید تذکرات استماع شود.
مهرداد لاهوتی منتخب مردم لنگرود در مجلس نیز در تذکر دیگری گفت: باید همه ما به فهم مشترک برسیم؛ برجام یک تمرین برای رسیدن به هدف مشترک بود و چون به فهم مشترک در این زمینه رسیدیم مردم دیدند که چه کار بزرگی انجام شد. 
وی ادامه داد: مجلس باید از روزمرگی خارج شود و بداند زمان با سرعت می‌گذرد؛ دیروز در تابلو اولین روز جلسه علنی مجلس دهم را زده بود و امروز در تابلو سومین روز را زده لذا زمان با سرعت می‌گذرد و ما باید حواسمان به این موضوع باشد.
لاهوتی خطاب به علی لاریجانی گفت: ما نمایندگان از عملکرد مرکز پژوهش ها راضی نیستیم چرا که این مرکز باید به عنوان مغز متفکر عمل کند لذا انتظار داریم با تاکید شما این کار تحقق یابد.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر نیز، خاطر نشان کرد: بله، آقای لاهوتی نیز توصیه‌هایی برای آینده داشتند.
محمدرضا تابش نیز در با استناد به ماده 33آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد:‌طبق آیین نامه نمی توانیم جلسات علنی را در زمان تشکیل جلسات شعب تشکیل دهیم.
وی ادامه داد: زمانی برای بررسی اعتبار نامه ها بررسی شده باید اختصاص داده شود و سپس اعتبار نامه ها به صحن ارایه شود اما به نظر می رسد که این روال طبق آیین نامه مجلس نیست.
لاریجانی در پاسخ به تذکر تابش تصریح کرد:‌ اگر طی روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه نمایندگان جلسات شعب را برگزار می کنند، قانون رعایت شده و سه شنبه می توانیم جلسه داشته باشیم.
لاریجانی در ادامه خواستار تشکیل جلسات شعب و کمیسیون های تحقیق شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین