Wednesday 24 April 2024| ۲۱: ۲۰ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
ما یک وظیفه‌ی شناخته شده قانونی داریم که قوانین و آئین نامه‌ها به ما اعلام می‌کنند و اما اگر توانستیم خدمتی به مردم کنیم که جز وظایف ما نیست نشان دهنده‌ی وجدان کاری ماست.
وزیر اطلاعات: در جامعه‌ اسلامی همه پشت سر رهبر حرکت می‌کنند

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات صبح امروز در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان حراست دستگاه‌ها با آرمان‌های والای امام راحل (س) و دیدار با آیت الله سید حسن خمینی، یادگار گرامی امام بزرگوار، طی سخنانی اظهار کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق آشنایی با مکتب امام راحل(س) و پایمردی و ثبات قدم در این راه را عطا کند و در جهت تحقق آرمان های بلند امام خمینی(س) گام برداریم تا بستر ساز ظهور مهدی صاحب الزمان(عج) شویم.

به گزارش خبرنگار آستان، وزیر اطلاعات ادامه داد: در حقیقت، تجدید پیمان با امام راحل(س) و مقام معظم رهبری یعنی اینکه ما از صمیم قلب متعهد می‌شویم که راه امام راحل و تبعیت از رهبری را دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه مسیر خدمت به مردم مسیری است که با ذوق و سلیقه و تمایلات هر فردی هماهنگ نیست، افزود: فرد باید مسیر مشخص، نقشه‌ی راه و همچنین ریل و راه آهن داشته باشد تا قطار خدمت به مردم را در این ریل قرار دهد، طبیعی ترین ریل در راه خدمت به مردم، حرکت امام و طبیعی ترین نقشه‌ی خدمت به مردم، راهی است که امام راحل(س) طی کرد و مقام معظم رهبری نیز آن را ادامه می‌دهند.

وی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: امام راحل(س) در یک نگاه اساسی مردم را ولی نعمت خود می‌دانستند و در حقیقت افراد حراست در سازمان‌ها نیز بخشی از مردم و فرزندان مردم هستند که به آنها خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: زمانی که مردم ولی نعمت می‌شوند خدمت به آنها باید بی منت باشد به دلیل اینکه این خدمت توفیق می‌خواهد و بنا به فرموده امام حسین علیه السلام) : ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم فتحور نقما) گره گشایی از مشکلات مردم که به سمت شما روی می آورند نعمت خدا به سمت شماست از رویکرد نعمت‌های خدا به خودتان افسرده و خسته نشوید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نعمت خدای متعال برای کسی در موقعیتی قرار گرفته که به فکر مردم است، بیشتر می‌شود، کسی که مسئولیتی را در سازمانی بر عهده گرفته به نوعی می‌تواند گره گشایی کند، شخصی که مسئولیت پشتیبانی و تدارکات یک مجموعه را بر عهده دارد به نوعی دیگر و کسی که در حراست مشغول است نیز به نوعی دیگر باید خدمت رسانی کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هر چه بیشتر خدمتی را که از این جایگاه برخاسته، انجام دهیم نشان‌دهنده‌ی عنایت بیشتر خدا به ماست، تصریح کرد: ما یک وظیفه‌ی شناخته شده قانونی داریم که قوانین و آئین نامه‌ها به ما اعلام می‌کنند و اما اگر توانستیم خدمتی به مردم کنیم که جز وظایف ما نیست نشان دهنده‌ی وجدان کاری ماست.

علوی با خطاب قرار دادن کسانی که در حراست ادارات مشغول به کار هستند، بیان کرد: این افراد می‌توانند به مراجعانی که به مشکلی برخورده اند در جهت حل مشکل و رسیدگی به کارشان کمک کنند و نباید بگوئید که مسئولیت من نیست، اگر فرصت اقتضا می‌کند این کار را انجام دهند.

وی افزود: نگاه امام راحل(س) به عرصه ی خدمت به مردم اینگونه بود و با آن سن و سال هرکاری در توانشان بود برای خدمت به مردم انجام می‌دادند و معتقد بودند در عرصه ی خدمت بازنشستگی وجود ندارد، حتی گاهی افرادی که خدمت ایشان می‌رفتند و اظهار خستگی می‌کردند، امام می‌فرمود اگر قرار است کسی خسته شود، من با این سن و سال در اولویتم اما خدمت به اسلام و مردم بازنشستگی ندارد.

وزیر اطلاعات میثاق با امام راحل را میثاق با خدمت بی منت و عاشقانه به مردم دانست که خستگی نمی‌شناسد و افزود: هرچه انسان در این مسیر کار کند شور و عشق و نشاطش بیشتر می‌شود، پس زمانی که با امام پیمان می‌بندیم و همچنین با مقام معظم رهبری تجدید میثاق می‌کنیم به این معناست که ما عزم مان را برای خدمت به مردم جزم می‌کنیم و این امری است که مکتب امام راحل به ما یاد داده است. 

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه امیرالمومنین علی علیه السلام در نامه‌ای به مالک اشتر که به  عهدنامه‌ی مالک اشتر معروف شد، مرقوم فرمودند که: (وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ اَلرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ اَلْمَحَبَّةَ لَهُمْ) دلت را نسبت به رعیت مالامال از احساس رحمت و مهر و محبت کن، چرا که وجود والی و عناصر حکومتی باید مظهر مهر و محبت برای مردم باشد و به آن‌ها مهر بورزند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین