Friday 29 March 2024| ۱۷: ۰۷ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
مطالعات نشان می دهد وقتی دانش آموزان به صورت گروه های دو نفری یا بیشتر به تمرین مطالب درسی می پردازند و مباحث را به هم به بحث می گذارند نه تنها حافظه شان تقویت می شود بلکه به لحاظ اجتماعی نیز مشارکت در کارهای گروهی را نیز می آموزند.
تقویت حافظه توانایی های ذهنی دانش آموزان را بالا می برد.از این رو این مهارت باید پرورش پیدا کند.یکی از راهبردهایی که به تقویت حافظه کمک می کند این است که دانش آموزان مباحث درسی شان را دو نفری تمرین کنند.

به گزارش آستان،مطالعات نشان می دهد وقتی دانش آموزان به صورت گروه های دو نفری یا بیشتر به تمرین مطالب درسی می پردازند و مباحث را به هم به بحث می گذارند نه تنها حافظه شان تقویت می شود بلکه به لحاظ اجتماعی نیز مشارکت در کارهای گروهی را نیز می آموزند.

دانش آموزانی که این شیوه را تکرار می کنند و درباره مسائل درسی با هم حرف می زنند،مطالعه می کنند و... باعث می شود اطلاعات بیشتری را به خاطر بیاورند.یکی دیگر از راهبردهای تقویت حافظه بحث در کلاس است بحث آزاد در کلاس درس ارتباط بین اطلاعات و مفاهیم جدید درسی را به دانش آموزان یاد می دهد و تلاش آگاهانه برای قرار دادن معلومات جدید بر بستر دانش پیشین را فرا می گیرند و این روش های نوین علمی به تقویت حافظه دانش آموزان کمک شایانی می کند.

سومین گام تقویت حافظه این است که دانش آموزان مطالب درسی را در قالب جدید یا نمودار خلاصه کنند.زیرا تجسم کردن تصویری اطلاعات در کنار کلمات به تقویت حافظه کمک می کند و باعث می شود هر چه بهتر فرآیند پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را انجام دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین