Friday 29 March 2024| ۱۹: ۰۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
باید توجه ویژه‌ای به مراسم سالیانه چهاردهم و پانزدهم خردادماه که بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است داشته باشیم چرا که زائران زیادی از اقصی نقاط کشور برای تجدید بیعت با آرمان های امام و مقام معظم رهبری به مرقد مطهر امام خمینی می‌آیند.
فرمانده‌ی ناجا با اشاره به خدمات نیروی انتظامی و پلیس راهور تصریح کرد که این نیرو متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد نتوانسته کارنامه‌اش را به مسئولان نشان داده و در قبالش تقویت‌های لازم را دریافت کند.

به گزارش آستان، سردار حسین اشتری ظهر امروز در مراسم رونمایی از کارت هوشمند وسایل نقلیه و پلاک ملی خودروهای نظامی، سخنانش را با تقدیر از همکارانش در پلیس راهور آغاز کرد و گفت: باید توجه ویژه‌ای به مراسم سالیانه چهاردهم و پانزدهم خردادماه که بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است داشته باشیم چرا که زائران زیادی از اقصی نقاط کشور برای تجدید بیعت با آرمان های امام و مقام معظم رهبری به مرقد مطهر امام خمینی می‌آیند.

وی با بیان اینکه ما موظفیم امنیت زائران را تأمین کرده و خدمات ترافیکی به آن ها ارائه دهیم گفت: امیدواریم این مراسم در کمال نظم و آرامش و در امنیت کامل برگزار شود.

فرمانده ناجا با اشاره به دیگر مناسبت های پلیس راهور خاطر نشان کرد: فرا رسیدن ماه رمضان، تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر، عید فطر، طرح سفرهای تابستانی و ... از جمله برنامه‌هایی است که پلیس راهور طی کمتر از یک ماه لازم باید تمهیدات لازم را درباره آن اجرا کند که البته تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

اشتری پلیس راهنمایی و رانندگی را یگانی دانست که بیشتر از دیگر رده‌های پلیس با مردم در ارتباط است و گفت: نماد و پیشانی ناجا پلیس راهنمایی و رانندگی است و به همین دلیل باید نماد نظم و آرامش برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور اجازه مجازات متخلفان در محل وقوع تخلف را دارد گفت: این اختیاری است که قانون به پلیس راهور داده و هرجا که افرادی بخواهند از قانون راهنمایی و رانندگی تخلف کنند بر اساس ضوابط قانونی اعمال قانون خواهند شد.

اشتری در عین حال پلیس راهور را یگانی دانست که بیش از دیگر رده‌ها در معرض قضاوت مردم قرار دارد و گفت: خوشبختانه مردم نیز رضایت خوبی از عملکرد پلیس راهور دارند و در اغلب مواردی هم که انتقاداتی وجود داشته متأسفانه عمده آن به خلاء هایی بازمی‌گردد که دیگر دستگاه ها باید آن را رفع کنند و اما متأسفانه پلیس به عنوان مقصر دیده می‌شود. به عنوان مثال در حوادث ترافیکی و ... تمام دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که دارای مسئولیت هستند مشخص شده‌اند و نباید این طور باشد که تمام خلاء ها به پلیس برگردد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی به اندازه ناجا به مردم خدمات ارائه نمی‌دهد تصریح کرد: پلیس صادقانه به مردم خدمت می‌کند حال چرا باید یک نقطه ضعف این گونه بزرگ‌نمایی شود.

وی افزود: ما باید اطلسی از خلاء‌ها، نارسایی‌ها و کمبودهایمان در سراسر کشور داشته باشیم تا آن را به مسئولان و دولت ارائه دهیم. باید کاری کنیم که قضاوتی که درباره ما می‌شود به اندازه همان وظایفی باشد که بر عهده ماست. ما نباید جور دیگران را هم در قضاوت مردم بر دوش بکشیم.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه باید بگوییم فهم ناجا در موارد مختلف چقدر بوده است گفت: باید گفته شود که ناجا با توجه به امکانات و بضاعتش چه اقداماتی انجام داده و در خدمت‌رسانی بی‌منت به شهروندان چطور از همه‌ سازما‌ن‌ها جلوتر بوده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اعمال قانون متخلفان از سوی پلیس اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اعمال قانون باید با کمال احترام باشد گفت: ممکن است برخی مأموران به دلیل خستگی و فشار کارگاهی به برخی مسائل توجه نکنند که این موضوع باید رفع شود.

منبع: ايسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین