Friday 29 March 2024| ۰۵: ۳۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
ایشان به مثابه یک استاد درس هایی به ما آموختند که هنوز هم در زندگی فعلی کاربرد فراوانی دارد و راهگشای خیلی از مشکلات زندگی مان است.بهترین و زیباترین هدیه ای که از درس های امام به خاطر دارم وحدت است.
خادم افتخاری حرم مطهر امام خمینی(س)و افسر بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که در تیم حفاظتی امام خمینی(س) در روز 12 بهمن بود یکی از تلخ ترین حوادث زندگی اش را روز عروج ملکوتی امام خمینی(س) می داند.

در گفت و گویی صمیمانه با علاالدین آرین به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ملکوتی امام راحل خاطرات روزهایی را یاد می کند که در خدمت پیرجماران بودند.


وحدت ماندگارترین هدیه پیر جماران

سرهنگ علاالدین آرین افسر بازنشسته نیروی هوایی، در پاسخ به این سئوال خبرنگار آستان، که لحظه عروج ملکوتی امام خمینی(س) چه احساسی داشتید و چطور متوجه رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدید با بغضی در گلو گفت:با توجه به اینکه در جریان بیماری امام خمینی(س) بودم روزانه از اخبار اطلاعاتی را کسب می کردم اما لحظه عروج ملکوتی این بزرگوار برای همیشه در ذهنم مانده است.آن روز طبق معمول هر روز برای رفتن به محل کار آماده شدم،لباس نظامی را به تن کرده و سوار ماشین شدم.

وی ادامه داد:در مسیر افراد زیادی را مشاهده کردم که لباس سیاه به تن کرده اند. در مسیر منزل به اداره تعداد افرادی که به چشم می خورد بیشتر و بیشتر می شدند. یک لحظه احساس نگرانی وجودم را فراگرفت وقتی صحنه ازدیاد مردم را با لباس سیاه می دیدم و هر چه به محل کارم نزدیک تر می شدم احساس می کردم شهر غیر عادی شده است.

این افسر بازنشسته نیروی هوایی در حالیکه اشک در چشمانش حلقه بسته است با بغضی در صدا ادامه داد:به ذهنم خطور کرد که امام بزرگوار عروج کرده اند و به رحمت خدا رفتند.وقتی به محل کار رسیدم غم و اندوه را در فضای کار دیدم اما هیج کدام از همکارانم که یاوران امام خمینی(س) بودند نمی توانستند خبر رحلت امام خمینی(س) را به زبان بیاورند.تا اینکه آقای حیاتی ساعت نه و نیم صبح در اخبار رادیو این خبر را اعلام کردند.

به گزارش آستان،آرین بیان کرد:در آن لحظه که به طور رسمی خبر رحلت امام خمینی(س) اعلام شد جزء اشک وغم در فضای اتاق چیزی قابل مشاهده نبود.ظهر که سراسیمه به منزل رفتم همسرم را گریان و ناراحت دیدم و هر دو از ناراحتی و عروج ملکوتی امام خمینی(س)گریستیم.

علاالدین آرین که یکی از تلخ ترین خاطرات زندگی اش عروج ملکوتی امام خمینی(س) است با درس هایی که از پیرجماران آموخته سالهای سال است زندگی می کند و فرامین امام خمینی(س) را سرلوحه زندگی شغلی و فردی اش قرار داده وی در ادامه گفت:زمانی که امام خمینی(س) به رحمت خدا رفتند 27 ساله بودم و درس های زیادی از ایشان برایم به یادگار ماند.

به گزارش آستان،افسر بازنشسته نیروی هوایی اضافه کرد:فرامین و سخنان امام خمینی(س) درس بزرگ زندگی است که هنوز هم به یادگار مانده است.ایشان به مثابه یک استاد درس هایی به ما آموختند که هنوز هم در زندگی فعلی کاربرد فراوانی دارد و راهگشای خیلی از مشکلات زندگی مان است.یکی از تاکیداتی که از ایشان برایم به یادگار مانده بحث وحدت است.همیشه توصیه می کردند که در همه امور کشوری وحدت را حفظ کنیم.زیرا اگر وحدت نباشد همه عناصر اجتماع سست می شود.بهترین و زیباترین هدیه ای که از درس های امام به خاطر دارم وحدت است.

خادم افتخاری حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:خوشبختانه تا به امروز در بین دوستداران امام خمینی(س)وحدت رعایت شده است و درس هایی که از ایشان یاد گرفته ایم در زندگی مان الگو قرار دادیم.فرامین و راهنمایی های امام خمینی(س)راه درست زندگی کردن را به ما آموخت.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین