Thursday 25 April 2024| ۰۹: ۴۴ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
ما نباید فقط دانش آموزان را به درس خواندن و فعالیتهای علمی محدود کنیم زیرا انسان های تک ساحتی نمی توانند فردای جامعه را بسازند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: مربیان باید آموزش‌های لازم را برای برخورد با نوجوان و جوان آموخته باشد تا بتوانند آنها را از نظر اجتماعی و سیاسی تربیت کند.

به گزارش آستان، حمیدرضا کفاش در کارگاه آموزشی توجیهی ویژه مسئولان امور نمایندگان مجلس دانش آموزی در استانها که در سازمان دانش آموزی برگزار شد با بیان این که کارکرد مجلس شورای دانش آموزی ماکتی از واقعیت جامعه است؛ اظهارکرد: دانش آموز عضو مجلس دانش آموزی، مدیران و نمایندگان مجلس آینده خواهند بود و باید کارهایی را به نمایندگان مجلس دانش آموزی بسپاریم تا بتوانیم مدیریت را به نسل جدید منتقل کنیم. البته باید برنامه‌ها و فعالیتهای مجلس دانش آموزی مبتنی بر آموزش باشد و واقعیتها را برای آنها ترسیم کنیم.

وی با بیان این که یادگرفتن روانشناسی کودک و نوجوان برای مربیانی که ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند لازم است تصریح کرد: مربیانی که آموزش‌های لازم را برای برخورد با نوجوان و جوان آموخته باشند می توانند دانش آموزان را از نظر اجتماعی و سیاسی تربیت کنند.

کفاش با اشاره به این که شش ساحت برای تربیت درسند تحول بنیادین ذکر شده است، ادامه داد: ما نباید فقط دانش آموزان را به درس خواندن و فعالیتهای علمی محدود کنیم زیرا انسان های تک ساحتی نمی توانند فردای جامعه را بسازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: مربیان ما باید با دانش آموزان دوست و همراه باشند و اگر می‌خواهیم با نمایندگان دانش آموزی ارتباط برقرار کنید ابتدا باید نحوه ارتباط با نوجوانان و جوانان را بیاموزید تا بتوانید آنها را در مسیر درست هدایت کنید.

وی یادآور شد: دانش آموز باید بیاموزد که او فقط در حد فضای مدرسه می تواند نظر دهد و اگر انتخاب شد چگونه با کسانی که انتخاب نشده‌اند برخورد کند و همچنین با مدیر و مجموعه مسئولان چگونه ارتباط برقرار کند.

کفاش با بیان این که بهترین راه نفوذ در جوانان این است که بتوانیم در دل و قلب نوجوانان نفوذ کنیم افزود: باید به دانش آموزان بیاموزیم که نقش خود را در جامعه ایفا کنند در فعالیتهای سیاسی مشارکت داشته باشد تا بتوانند در وضعیت آینده جامعه خود موثر باشند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ادامه داد: وظایف نمایندگان مجلس دانش آموزی مشخص است و باید آموزش لازم را در زمینه این وظیفه به آنها بدهیم که این آموزش ها باید در استان ها اتفاق بیفتد تا دانش آموزان وظایف خود را به درستی بشناسند.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: