Friday 29 March 2024| ۱۸: ۵۹ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
هاشمی‌رفسنجانی:
رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به سمت سازندگی، اخلاق گرایی، و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند.
مسئولان باید جامعه را به سمت سازندگی،اخلاق گرایی و وحدت هدایت کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی گفت: نباید اجازه دهیم تا اختلافات به خصومت و کینه بیانجامد.

به گزارش آستان، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در دیدار جمعی از مجمع ادواری وزرا با تبریک ماه مبارک رمضان، اصل تفکر تشکیل اینگونه مجامع را برای تبادل تجربیات، بسیار مفید و ارزنده خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این مجمع بویژه  مرحوم دکتر حسن حبیبی، بر ضرورت استفاده از امکانات و تفکرات جمعی، برای حل مشکلات کشور تأکید کرد  و گفت: شما افراد با تجربه‌ای هستید که در مقاطع مختلف مسئولیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اجرایی کشور داشته و بعضاً دارید و لازم است در برگزاری این جلسات برنامه داشته و راهکارهای عملی برای حل مشکلات ارائه دهید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، روزه را از نعمت‌های بزرگ الهی برای بندگانش دانست و گفت: روزه را می‌توان یکی از ارکان اصی سایر ادیان به شمار آورد زیرا در تمام ادیان الهی و بشری روزه به روش‌های مختلف وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی گفت: روزه فرد را برای اجرای یک فرمان الهی آماده می‌سازد که با عبادت‌های ویژه آغاز و به انفاق، تهذیب نفس و خودسازی انسان‌ها منتهی می‌شود و فرد می‌تواند با توشه معنوی این ماه، مصونیت یک‌ساله از گناه و لغزش را بدست آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش آگاهی مردم و امنیت موجود در کشور را سرمایه عظیمی برای تداوم راه دانست و گفت: رشد آگاهی و هوشیاری مردم، مسئولیت بیشتری برای مسئولان ایجاد می‌کند تا جامعه را به سمت سازندگی، اخلاق گرایی، و وحدت و برادری بیشتر هدایت کنند.

هاشمی رفسنجانی با ابزار تأسف از تشدید اختلافات و برخی بداخلاقی‌های سیاسی موجود در سطح گروه‌ها و رسانه‌های وابسته که هدف بدنام کردن مخالفین، وسیله را برای آنان توجیه می‌کند، افزود: نباید اجازه دهیم تا  اختلافات به خصومت و کینه بیانجامد چرا که منجر به سست شدن پایه‌های اخلاق و فرهنگ در جامعه و نهایتاً ناامیدی مردم می‌شود.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را متعلق به همه مردم دانست و با بر شمردن ظرفیت‌های موجود دانشگاه بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود: وجود بیش از 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی امکان دسترسی هر محقق، پژوهشگر و دانشجو را برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف فراهم کرده است که این جمع نیز می‌تواند از این ظرفیت بالا به خوبی استفاده نماید.

هاشمی رفسنجانی، هدف دانشگاه آزاد اسلامی را توسعه تحققیقات دانست و تأکید کرد: امروز با کمک نبوغ دانشجویان دانشمند خود توانسته‌ایم در زمینه‌های فناوری‌های نانو به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم که راه‌اندازی نیروگاه پلاسمایی و پیوستن به قدرت‌های عظیم انرژی ساز، یکی از آن موارد است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به اولویت‌های مجلس دهم اشاره و ارائه راه حل و کمک به دولت را برای رفع مشکلات اقتصادی بویژه رکود، بیکاری جوانان و نقدینگی، از بخش‌های اصلی و بسیار مهم این مجلس ذکر کرد.

در این مراسم که در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حاضرین روزه خود را افطار کردند.

هم چنین قبل از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن خوشامدگویی به حاضرین و قدردانی از حضور خدمتگزاران دولت در ادوار مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در استفاده از تجربیات نخبگان و فرهیختگان جامعه استقبال کرده و نیازمند کمک آنهاست.
منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین