Tuesday 23 April 2024| ۲۲: ۳۱ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس:
عضو هیئت علمی گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، تاکید کرد: واردات بی رویه و قاچاق سازمان یافته مانع از پیشرفت صنعت دارویی بیولوژیک کشور می شود.
عضو هیئت علمی گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، تاکید کرد: واردات بی رویه و قاچاق سازمان یافته مانع از پیشرفت صنعت دارویی بیولوژیک کشور می شود.

به گزارش آستان،محمدجواد رسایی با عنوان این مطلب که با واردات ماده موثره داروی بیوتک به آسانی سهم بزرگی از بازار داروها در داخل تولید می کنیم،  گفت: قاچاق سازمان یافته به روش های گوناگون مانع از رشد تولیدات داخل می شود.

وی با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور و داشتن هزاران کیلومتر مرز مشترک با این کشورها، تاکید کرد: بر اساس گزارش های دریافتی از وزارت صنعت مشخص شد که مقادیر بالایی از داروهای بیولوژیک با استفاده از تعرفه مکمل ها از گمرک ترخیص شده اند که این خود مصداق قاچاق به داخل کشور است.

رسایی به محاسبه ای که برای بکارگیری یک فارغ التحصیل دانشگاهی هزینه می شود، اشاره کرد و افزود: با وارداتی که انجام می شود ما می توانیم ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیریم و برای هرکدام آنها ۱۰۰ میلیون سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: موتور محرکه یک اقتصاد فروش است. فروش یعنی خریدار، خریدار یعنی مردم، مردم به دنبال کیفیت هستند و کیفیت از درآمد بالا حاصل می شود. بنابران اگر شما مردم را داشه باشید، بقیه عوامل را هم خود به خود دارید.

رسایی با عنوان این مطلب که قاچاق سازمان یافته مانع از رشد تولیدات داخل می شود، گفت: اول واردات بی رویه در قالب مبادی قانونی است. یعنی ماده موثره چندگرمی دارو بیوتک را وارد کرده و در داخل  آن را به ده ها تن دارو تبدیل می کنند. دومین مسئله واردات بی رویه در قالب قاچاق است.

وی افزود: ما هیچ روش هوشمندی برای بررسی تجهیزات پزشکی و داروهای بیولوژیکی که وارد می کنند، نداریم. بطوریکه ۵ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد می کنیم. اگر به همان نصاب هم تجهیزات پزشکی قاچاق باشد، سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان می شود.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین