Friday 19 April 2024| ۱۹: ۳۲ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
تحلیلگر مسائل سیاسی:
اولین و مهم‌ترین رسالت مجلس دهم این است که این نهاد را به جایگاه اصلی خود که در راس امور بودن است، بازگرداند.
مجلس باید به جایگاه اصلی خود برگردد/حرکت در جهت حاکم کردن قانون رسالت خطیر مجلس

یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به اهمیت مجلس دهم و وظیفه مهمی که در برهه فعلی داردگفت: اولین و مهم‌ترین رسالت مجلس دهم این است که این نهاد را به جایگاه اصلی خود که در راس امور بودن است، بازگرداند.

صادق زیبا کلام در گفت و گو با خبرنگار آستان در ادامه افزود: رسالت دیگر این مجلس، حرکت در جهت حاکم کردن قانون است و باید هدف استراتژیک این نهاد باشد. به عبارت دیگر تمامی مشکلات موجود در کشور مربوط به عدم حاکمیت قانون است و مساله بعدی پاسخگویی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد:چرا این نهاد نباید از نهادهای تاثیرگذار کشور طلب پاسخگویی کند؟ چرا مجلس نباید از صدا و سیما، نهادهای نظارتی و تشکیلات دیگر توضیح بخواهد، یا چرا مجلس نباید به مسائل مهم و حیاتی کشور ورود پیدا کند؟ بنابراین حاکمیت قانون، ارتقای شأن مجلس، دفاع از حقوق شهروندی و آزادی بیان باید در راس برنامه های مجلس دهم باشد. 

زیبا کلام تاکید کرد:خوشبختانه فراکسیون دموکراسی‌خواه وجود دارد که در حدود یک‌ صد نفر از اصلاح طلبان فراکسیون امید در آن گرد هم آمده‌اند و اکنون چشم امید مردم به آنان است که در طول چهارسال حیات مجلس دهم بتوانند کاستی هایی که مجالس اصولگرا پدید آورده اند جبران کنند.

به گزارش آستان؛این استاد دانشگاه درباره همکاری قوای مقننه و مجریه اظهار داشت:فکر می‌کنم همچنان تعامل تداوم داشته باشد. در این یک ‌سال باقیمانده شاهد تعامل بیشتر میان مجلس دهم و دولت خواهیم بود و اگر تصمیم اصلاح‌طلبان بر ریاست جمهوری دوباره آقای روحانی باشد و او پیروز میدان سال ۹۶ شود، این همکاری بین بدنه مجلس دهم و دولت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته می‌دانیم که عده‌ای از اصولگرایان تندرو و جبهه پایداری وارد مجلس شده‌اند و تلاش می کنند با دولت آقای روحانی مخالفت کنند اما آنها راه به جایی نخواهند برد و موفق نمی شوند، چرا که حضور مردم در پای صندوق‌های رای نشان داد که مردم از عملکرد تندروانه خسته‌اند. 

صادق زیباکلام در پایان سخنانش گفت: مهم‌ترین پیامد انتخابات مجلس دهم این بود که جلوی ورود تعداد زیادی از تندروها را به مجلس سد کرده و تعداد این افراد به نسبت مجلس نهم کاهش پیداکرده است.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین