Thursday 28 March 2024| ۱۷: ۴۴ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر امام خمینی (س):
باید از معمار این بنای جدید شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران صدیقش که تلاش زیادی کردند برای اینکه مبانی قضای اسلامی را بر اساس مبانی اسلامی استوار کنند، یاد کنیم.
رئیس و مسئولان دستگاه قضایی امروز(چهارشنبه) همزمان با هفته قوه قضائیه با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش آستان، در این مراسم که یادگار گرامی امام، آیت الله سید حسن خمینی حضور داشت، مدیران ارشد این قوه با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ امام خمینی ادای احترام کردند.

حجج اسلام محسنی اژه ای، منتظری، کریمی، قاضی سراج و ... از حاضران در این مراسم بودند.

به گزارش آستان آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام خمینی (س) ضمن تبریک فرار رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هر سال در هفته قوه قضائیه در معیت مسئولان عالی قضایی  برای بیعت با آرمان های امام خمینی (س) به مضجع نورانی ایشان مشرف می شویم؛ آرمان هایی همچون عدالت و معنویت که امروز بیش از هر زمان دیگری در دنیا موضوع جست وجو است و نظام مردم سالاری دینی نیز بر این ارکان استوار است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه پس از انقلاب یک مسیر طولانی را طی کرده است، گفت: باید از معمار این بنای جدید شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران صدیقش که تلاش زیادی کردند برای اینکه مبانی قضای اسلامی را بر اساس مبانی اسلامی استوار کنند، یاد کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات امام راحل مبنی بر مبنا قرار گرفتن احکام اسلامی در دستگاه قضا و سختی های موجود در این مسیر تصریح کرد: در طول سی و چند سال قوه قضائیه دائما در تلاش بوده تا به این هدف نزدیک شود. در دوره جدید نیز تلاش شده که به احقاق حقوق عامه، فسخ خصومات بین مردم و نظارت هایی که طبق قانون اساسی بر عهده دستگاه قضا گذاشته شده در حد امکان نزدیک شویم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه تا رسیدن به نظام مطلوب جمهوری اسلامی فاصله داریم، افزود: در دستگاه قضا برای تسهیل مراجعه مردم و رسیدگی به پرونده ها اقدامات زیادی صورت گرفته، گرچه هنوز موضوعاتی مانند اطاله دادرسی و مشکلاتی که گاهی در مراجعه به دستگاه قضائی هست را داریم. البته برای رفع آنها نیز تلاش های مثبتی انجام گرفته است.

 وی با تأکید بر اینکه در دستگاه قضا استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال می شود، گفت: امروز با اطمینان می گویم که تقریبا تمام نقاط کشور از طریق فناوری های نوین به سیستم دسترسی به پرونده متصل هستند و در این رابطه در سازمان ثبت اسناد نیز تحولات خوبی صورت گرفته است.

 رئیس قوه قضاییه با اشاره به تأکیداتی که در چند سال اخیر بر روی ارتقای کارآمدی و سلامت دستگاه قضا انجام گرفته، اظهار کرد: در دوره اخیر با کسانی که تخلفاتی مرتکب شده اند و این تخلفات احراز شده، برخورد قاطعی صورت گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش هایی که مسئولان قضایی انجام می دهند بتوانیم به آن نظام قضایی مطلوب نائل شویم و رضایت خداوند، مردم و مقام معظم رهبری را کسب کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین