Thursday 28 March 2024| ۲۰: ۲۰ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها ابراز امیدواری کرد، با اقدام به موقع شرکت‌های هواپیمایی در اجرای تعهداتشان، این حکم قضایی اولین و آخرین آن باشد.
 یک عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از صدور حکم جلب مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل نپرداختن بدهی‌های این شرکت هواپیمایی خبر داد. 
 
به‌گزارش آستان به نقل از ایسنا، غلامحسین باقریان ضمن اعلام این خبر گفت: به‌ منظور وصول مطالبات و استیفای حقوق شرکت‌ فرودگاه‌ها از سال گذشته جلسات متعددی با شرکت‌های هواپیمایی بدهکار برگزار و هشدارهای لازم به مدیران عامل این شرکت‌ها در خصوص عدم پرداخت بدهی‌هایشان داده شد.

وی افزود: در این راستا برخی از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به پرداخت مطالبات شرکت فرودگاه‌ها به صورت نقد و اقساط کردند و برخی نیز به هشدارها و اولتیماتوم‌های صادر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها مبنی بر بکارگیری راهکار قضایی در این زمینه توجهی نشان ندادند. 
 
باقریان ادامه داد: با این وجود، از آنجا که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قصد نداشته تا برای مسافران هوایی مشکلی پیش آید، تعامل با شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت بدهی‌هایشان را ادامه و حتی کاهش هزینه‌های فرودگاهی برای این شرکت‌ها را در دستور کار قرار داد. 
 
وی با اشاره به آزادسازی نرخ بلیط هواپیما که باعث ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌های هواپیمایی و افزایش درآمدی آنها تا ۲۰ درصد شد، گفت: با وجود کاهش نرخ هزینه‌های فرودگاهی و افزایش درآمد شرکت‌های هواپیمایی، برخی از این شرکت‌ها از پرداخت بدهی‌هایشان سر باز زدند. 
 
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها همچنین افزود: برخی از این شرکت‌های بدهکار با وجود دریافت خدمات از فرودگاه‌های سراسر کشور اما قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را امضا نکرده‌اند. 
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر بی‌اعتنایی این شرکت‌های هواپیمایی نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان باعث شده است که شرکت فرودگاه‌ها مورد اتهام قوه قضاییه برای عدم استیفای حقوق بیت‌المال به دولت قرار گیرد. 
 
باقریان گفت: شرایط به‌وجود آمده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را بر آن داشت تا علی‌رغم میل باطنی راهکار قضایی را برای برخورد با شرکت‌های هواپیمایی بدهکار انتخاب کند و در این زمینه اقدام به گرفتن حکم جلب مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان کرد. 
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها ابراز امیدواری کرد، با اقدام به موقع شرکت‌های هواپیمایی در اجرای تعهداتشان، این حکم قضایی اولین و آخرین آن باشد. 
 
باقریان تاکید کرد، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنان آمادگی تعامل با شرکت‌های هواپیمایی در راستای چگونگی دریافت مطالباتش را داشته و شرکت‌های هواپیمایی باید در اسرع وقت با مراجعه به شرکت فرودگاه‌ها نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان اقدام کنند. 
 
وی خاطرنشان کرد: به یقین دریافت مطالبات صرف توسعه و بهبود فرودگاه‌ها و تجهیز آنها در راستای خدمت‌رسانی به مسافران هوایی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین