Tuesday 23 April 2024| ۱۲: ۲۳ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
پژوهش در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد؛
زندگی در محله هایی که نسبت به دیگر محلات آلودگی ها زیاد است و تقریبا روزهای زیادی از سال در وضعیت هشدار قرار دارند بیماری های قلبی و حملات قلبی ساکنان این مناطق را افزایش می دهد.
عوارض زندگی در شهرهای آلوده

آلودگی هوا باعث پرورش و مستعد ساختن افراد به بیماری های قلبی می شود.

به گزارش آستان از ساینس؛مطالعات در طی یک دهه اخیر نشان می دهد آلودگی هوا به تشکیل پلاک در شریان های قلب سرعت می بخشد.

پژوهش ها در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد صد هزار آمریکایی که در مناطق آلوده و فضای باز شهری زندگی کرده اند به علت تجمع رسوب در سرخرگ ها سریع تر به عارضه قلبی دچار شده اند.

همچنین آلودگی هوا و زندگی در مناطقی که جریان هوا اتفاق نمی افتد دچار تنگی عروق کرونر می شوند.از طرف دیگر شدت آلودگی هوا به آترواسکلروز و تصلب شراین پیشرفت می بخشد .
زندگی در محله هایی که نسبت به دیگر محلات آلودگی ها زیاد است و تقریبا روزهای زیادی از سال در وضعیت هشدار قرار دارند بیماری های قلبی و حملات قلبی ساکنان این مناطق را افزایش می دهد.

در این تحقیق که در ایالت متحده صورت گرفت بیش از 1500 مانیتور آلودگی هوا در مناطق پر رفت و آمدی مانند مترو نصب شد در نتایج بدست آمده محققان به این نکته پی بردند که اکسیدهای نیتروژن،کربن سیاه و سفید و دیگر آلاینده در این مناطق از 2.5 pm  تا 2009pm  متغیر بوده است.

مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی ارتباط بین آلودگی ذرات با شیوع بیماری های قلبی را نشان داده است.در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در 6 ایالت آمریکا به دلیل آلودگی هوا و شرایط جوی که زیر سطح استانداردهای نظارتی بوده به تصلب شراین مبتلا شده اند و این روند طی ده سال گذشته پیشرفت دو برابری داشته است.

در این بیماری محققان بر این باورند که کلسیم در عروق قلب رسوب می کند که با استفاده از سی تی اسکن می توان اندازه آن را بررسی کرد و اغلب افرادی که به سختی شراین مبتلا شده اند در مکان هایی که هوای آلوده داشته زندگی می کنند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین