Tuesday 23 April 2024| ۱۵: ۱۶ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
در حرم امام خمینی (س)برگزار شد؛
اگر امروز می بینید امام خمینی(س) از این سطح محبوبیت در بین مردم برخوردار است و جهانیان به او احترام می گذارند، به این دلیل است که او انسانی خدایی و مرتبط با خدا بود و هیچ گاه ازمعنویات دور نشد.
شب های احیاء به معنای زنده شدن دوباره وجدان ها است

مراسم احیاء شب نوزدهم مام مبارک رمضان و شب ضربت خوردن امیرالمونین علی(ع) در حرم مطهر امام خمینی(س) با حضور اعضای بیت امام راحل و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
 
به گزارش آستان ، در این مراسم که آیت الله سید حسن خمینی حضور داشت، دعای جوشن کبیر قرائت شد و مداحان اهل بیت به مرثیه سرایی پرداختند.
 
گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان به ایراد سخن پرداخت.
 
وی در سخنان خود با بیان این که در جهان امروز وجدان بشریت به خاطر دوری از خدا و معنویت آسیب دیده است، گفت: امروز در منطقه ما و خاورمیانه انسان هایی پیدا شده اند که به راحتی به جان، مال و ناموس دیگران حمله می کنند و در این راه از هیچ حلال و حرامی ترسی ندارند.
 
وی ادامه داد: همه این ها به خاطر این است که وجدان بشریت به دلیل دوری از خدا، معنویت و دین خدا به بن بست رسیده است.
 
هاشمیان با اشاره به این که امروز وجدان بشریت مرده است، اظهار کرد: این وجدان ها بیدار نمی شود مگر با احیای معنویت و رابطه با خدا.
 
وی افزود: شب های احیاء به معنای زنده شدن دوباره وجدان ها است. قرآن کریم می فرماید: ای انسان ها! اگر می خواهد زنده شوید، خدا و پیغمبر را پاسخ دهید.
 
وی خاطرنشان کرد: ما انسان ها به دلیل ارتباطمان با هوای نفس به مرور کدر و تاریک می شویم و معنویتمان می میرد. این شب ها و ماه مبارک رمضان موقعیتی است که معنویت ما زنده و شفاف شود. این شب ها شب های برنامه نویسی دوباره خداوند برای انسان ها است.
 
هاشمیان یاد آور شد: اگر امروز می بینید امام خمینی(س) از این سطح محبوبیت در بین مردم برخوردار است و جهانیان به او احترام می گذارند، به این دلیل است که او انسانی خدایی و مرتبط با خدا بود و هیچ گاه ازمعنویات دور نشد.
 
وی در ادامه با بیان این که امروز ملت ایران با دفاع از حریم ولایت و حریم اهل بیت(ع) وجدان خود را بیدار کرده است، گفت: ما باید قدر این ملت و جوانان ملت که با لبیک گفتن به امام علی(ع) و امام حسین(ع) از حریم مملکت دفاع می کنند را بدانیم.
 
هاشمیان در پایان با تاکید بر این که امروز ما مردمی هستیم که در دنیا شهرت داریم، کشورها روی ما حساب می کنند و کشوری هستیم که دنیا به ما با عزت و احترام نگاه می کند، تصریح کرد: همه این ها به خاطر ارتباط با خدا و دعای مردم است.
 
گفتنی است؛ در این مراسم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، حجج اسلام سید یاسر خمینی و مرتضی اشراقی، علی اشراقی، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، محمدعلی انصاری، مجید انصاری و سید محمود دعایی، دکتر حمید انصاری، شیخ حسین هاشمیان، محمدعلی جماعتی، آیت الله محمدرضا رحمت و... حضور داشتند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین