Saturday 20 April 2024| ۰۷: ۴۹ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
حضور زنان هم‌چنین می‌تواند مجلس را تلطیف کند و آن را از حالت مردانه صرف درآورد. ان‌شاء‌الله ما در فراکسیون زنان هم با همین هدف جلو خواهیم رفت و بنا داریم در فراکسیون زنان از آقایان نیز دعوت به همکاری کنیم کما اینکه خیلی از آقایان خودشان به این منظور ابراز تمایل کردند.
من فکر می‌کنم خانم‌های مجلس دهم، زنان توانمندی هستند و ان‌شاء‌الله می‌توانیم قوانینی را در حوزه زنان، اشتغال، بیمه، ‌تحصیل و ازدواج برای بهبود وضعیت زنان ایرانی وضع کنیم به ویژه اینکه با یکدیگر اشتراک نظر داریم و این تفاهم و همکاری می‌تواند در این زمینه موثر باشد...

به گزارش آستان،فاطمه سعیدی در انتخابات دوره دهم مجلس با رأی بیش از یک میلیون و صدهزار نفر از شهروندان تهرانی راهی پارلمان شده است. او که سابقه 34 سال کار اجرایی و مدیریت آموزشی دارد از اعضای موثر حزب کارگزاران سازندگی است و در دوره دهم برای اولین بار نمایندگی مجلس را تجربه می‌کند. سعیدی متاهل و دارای 3 فرزند است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دارد.

این نماینده مجلس درباره سوابق کاری خود گفت: من از سال 60 معلمی کردم و بین دوران تحصیل و معلمی‌ام تنها دو ماه فاصله وجود داشت. 19 ساله بودم که معلم شدم و کار معلمی را از روستاهای کرمان شروع کردم و بعد از آن در مدارس و حوزه ستاد وزارت‌خانه آموزش و پرورش ادامه فعالیت دادم. مجموعا 34 سال کار اجرایی، مدیریت مدرسه، ‌مشاور مدیر کل سازمان‌ها، کارشناس مسئول دفتر امور زنان و دفتر وزارتی  بودم و از زمان آقای حاجی تا پایان دوره وزارت آقای علی احمدی با سه وزیر در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. از سال 88 نیز مدیر مدرسه حضرت زینب تهران هستم.

سعیدی با اشاره به سابقه فعالیت سیاسی خود از سال 70 یادآور شد: من در آن سال با حزب کارگزاران کرمان فعالیت سیاسی خود را شروع کردم و در ادوار مختلف فعالیت کرده و هم اکنون نیز عضو شورای تهران حزب کارگزاران هستم.

وی درباره ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس یادآور شد: مسلما هر کس که خود را در معرض رأی مردم می‌گذارد هدفش ورود به مجلس است اما هنگام ثبت نام ما اهدافی بزرگتر از این داشتیم. شرایط انتخابات به گونه‌ای بود که کسی نمی‌توانست به طور قطع پیش بینی کند در انتخابات مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد یا خیر، لذا هدف اصلی من از ثبت‌نام واداشتن بانوان به تحرک بود به ویژه اینکه معتقدم حضور خانم‌ها در ادوار گذشته مجلس و در زمینه اشتغال، تحصیل و بیمه زنان سرپرست خانوار کم رنگ بوده و با حضور بانوان فعلی در مجلس امیدوارم مجلس دهم بتواند این خلاء را پر کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: من فکر می‌کنم خانم‌های مجلس دهم، زنان توانمندی هستند و ان‌شاء‌الله می‌توانیم قوانینی را در حوزه زنان، اشتغال، بیمه، ‌تحصیل و ازدواج برای بهبود وضعیت زنان ایرانی وضع کنیم به ویژه اینکه با یکدیگر اشتراک نظر داریم و این تفاهم و همکاری می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

سعیدی یادآور شد: حضور زنان هم‌چنین می‌تواند مجلس را تلطیف کند و آن را از حالت مردانه صرف درآورد. ان‌شاء‌الله ما در فراکسیون زنان هم با همین هدف جلو خواهیم رفت و بنا داریم در فراکسیون زنان از آقایان نیز دعوت به همکاری کنیم کما اینکه خیلی از آقایان خودشان به این منظور ابراز تمایل کردند.

وی مجلس دهم را مجلسی مردمی توصیف کرد و گفت: نمایندگان مجلس دهم پیام مردم را دریافت کردند. این پیام، پیام تغییر بوده و بر خلاف برخی فضاسازی‌های غیرمنصفانه ترکیب ارکان مختلف مجلس و مقایسه آن با سه دوره قبل نشان می‌دهد این پیام دریافت شده است به همین دلیل نیز امیدواریم در عملکرد 4 ساله مجلس دهم بتوانیم در راستای مطالبات مردم گام‌های موثری برای بهبود کیفیت زندگی ایرانیان برداریم.

نماینده مردم تهران در پایان بر لزوم توجه به مسائل مربوطه به معیشت مردم، اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان در مجلس دهم تاکید کرد.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین