Saturday 20 April 2024| ۰۲: ۵۸ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به منظور تجلیل از شهیدان والا مقام یوم الله هفتم تیر، اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگی با همکاری تشکل های دانش آموزی، ارگانها و نهادهای مرتبط به منظور حضور فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم رسمی و دیگر مراسمی که در استانها برنامه ریزی شده، صورت گرفته است.
برنامه های بزرگداشت شهدای هفتم تیر از 6 تا 12 تیرماه در مدارس کشور با هماهنگی فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش آستان، حمیدرضا کفاش در خصوص گرامیداشت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در عظمت شخصیت شهید بهشتی فرمودند «بهشتی یک ملت بود» و مقام معظم رهبری در مراسم شهدای هفتم تیر فرمودند «این حادثه شهدای هفتم تیر ظرفیت عجیبی دارد برای معرفی شدن، هم معرفی شدن این چهره هایی که آماج این جنایت قرار گرفتند و هم معرفی ملت ایران که چگونه در یک چنین حادثه تکان دهنده ای خودش را حفظ می کند».

شهادت این هفتاد دو دردانه انقلاب که به عدد شهیدان کربلای معلاست بهترین سند برای حقانیت انقلاب اسلامی از یک سو و از سوی دیگر افشای ماهیت ضد اسلامی و ضد انسانی دشمنان انقلاب اسلامی است.

* هفتم تیر، فاجعه ای هولناک

وی افزود: درآستانه فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی شهیدان هفتم تیر، بار دیگر یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش را گرامی می داریم زیرا در هفتم تیر 1360فاجعه ای هولناک توسط گروهکی شقی، منافق و التقاطی به وقوع پیوست که به شهادت هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام خمینی (ره) و انقلاب به قافله سالاری سید و سالار شهیدان انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی منجر شد.

*گرامیداشت یاد شهدا و بزرگداشت ایام الله الگوی کار عمیق تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بی شک گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر و بزرگداشت ایام الله الگویی برای کار عمیق تربیتی و زمینه ساز حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و میراث گرانسنگ  امام  راحل است.

وی افزود: انقلاب خونبار اسلامی خون بهای شهیدان گلگون کفنی است که همه سرمایه خود را با هدف حراست از اسلام و انقلاب با خدا معامله کردند و این گونه خود و خون مقدس خود را مترادف هدفها و ارزشها قرار دادند. از این روست که ما امروز پاسداری خون شهیدان را مراقبت از حریم قرآن و مکتب اسلام به حساب می آوریم. جایگاه شهید مظلوم بهشتی و یاران شهیدش در این رابطه جایگاهی رفیع است. چرا که در مصاف مرزهای عقیدتی و مواجهه با گروهکی منافق و التقاطی خون پاک خود را نثار کردند.

* برنامه های بزرگداشت شهدای هفتم تیر از 6 تا 12 تیرماه

کفاش در ادامه صحبت‌های خود به مسئولان آموزش و پرورش استانها، معاونین پرورشی و مدیران مدارس توصیه کرد که ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهیدان در راستای تقویت روحیه نفاق ستیزی و تبلیغ و اشاعه اسلام راستینی که این شهیدان مظلوم در راه اعتلاء آن جان باختند و نیز عمق بخشیدن به درک و شناخت دانش آموزان و فرهنگیان عزیز از فرهنگ و اسلام ناب محمدی، برنامه ها و فعالیت‌هایی طراحی و با مشارکت مخاطبین اجرا نمایند.

وی افزود: در این ایام کانونهای فرهنگی تربیتی، اردوگاهها و پایگاههای تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عزیز فعالیت دارند و می توانند بهترین بستر برای این برنامه‌ها باشند.

* افشای سیاست های ضد حقوق بشری آمریکا، هدف دستورالعمل ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سیاست دستورالعمل ها و برنامه های اجرایی بزرگداشت شهدای هفتم تیر، آشنایی با اهداف این شهدا نفاق ستیزی شهید مظلوم بهشتی، افشاگری نسبت به اهداف شوم گروهکهای التقاطی و ایادی استکبار، افشای سیاست ها و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا، آگاهی بخشی در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، تبیین معیارها و ترفند های دشمنی با اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با تهدیدات است.

*برنامه های پیشنهادی به استانها

کفاش گفت: علاوه بر این برنامه ها، به همه استان ها تأکید کرده‌ایم با استفاده از انواع ابزار ها و اقلام فرهنگی و هنری و ادبی نظیر ویژه نامه، نشریه، بروشور، پیامک ها، شعر و قطعه ادبی و دل نوشته و نیز با برپایی جلسات شعرخوانی و کرسی های آزاداندیشی در طی سال تحصیلی با موضوع حماسه هفتم تیر با عنایت به رده سنی مخاطبین در جهت آگاه سازی و تبیین و تشریح این یوم الله تهیه و تنظیم کنند و در اختیار خیل مشتاق دانش آموزان عزیز قرار دهند.

وی یاد آور شد: به منظور تجلیل از شهیدان والا مقام یوم الله هفتم تیر، اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگی با همکاری تشکل های دانش آموزی، ارگانها و نهادهای مرتبط به منظور حضور فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم رسمی و دیگر مراسمی که در استانها برنامه ریزی شده، صورت گرفته است.

*گلریزان و عطرافشانی گلزار شهدا

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از جمله فعالیت های ویژه ما در این خصوص اطلاع رسانی جهت حضور همکاران فرهنگی و دانش آموزان در مراسم گلریزان و عطر افشانی گلزار شهیدان هفتم تیر همراه با قرائت زیارت عاشورا در قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا است که روز5 شنبه دهم تیرماه برگزار خواهد شد.

* رسانه ها برای تقویت یاد شهدا تلاش بیشتری کنند

وی اضافه کرد: رسانه ها و فضای مجازی باید برای تقویت بزرگداشت یادوخاطرشهدای هفتم تیز تلاش بیشتری کنند و همچنین مدارس در طول سال تحصیلی با موضوع فاجعه هولناک تیر جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان ها و نشست های بصیرت افزایی دانش آموزان و کرسی های آزاد اندیشی برگزار کنند.

*ایجاد یادمان هایی مناسب بزرگداشت شهدای هفتم تیر و برپایی یادواره‌ها و مسابقات

کفاش تصریح کرد: شایسته است علاوه بر برگزاری یادواره ها و مراسم متنوع، ایجاد یادمان و نامگذاری یک مدرسه در هر منطقه به نام شهدای هفتم تیر نیز صورت پذیرد. مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در طول سال تحصیلی ویژه دانش آموزان، معلمان و کارکنان اداری با محورهای استکبار ستیزی و استکبار شناسی؛ آمریکا و گروهک های وابسته و جنایت های مداخله گرانه؛ آمریکا و اهانت به حقوق انسان ها در کشورهای مختلف؛ آمریکا و 17000 شهید ترور ایران؛ آمریکا مظهر بی توجهی به حقوق بین الملل برگزار شود.
منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین