Thursday 28 March 2024| ۱۸: ۴۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛
افزایش امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان از 800 به 1500 و مدیران از 1200 به 1500 باعث افزایش 90 درصدی فوق‌العاده شغل معلمان شده است، همچنین فوق‌العاده شغل کارشناسان نیز 50 درصد افزایش داشته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از توزیع 800 میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش آستان، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران این معاونت در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به منابع محدود دولتی، افزایش روند وصول درآمدهای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید مطلوب بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش فوق‌العاده شغل فرهنگیان در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: افزایش امتیاز فوق‌العاده شغل معلمان از 800 به 1500 و مدیران از 1200 به 1500 باعث افزایش 90 درصدی فوق‌العاده شغل معلمان شده است، همچنین فوق‌العاده شغل کارشناسان نیز 50 درصد افزایش داشته است.

وی اجرای نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و فوق‌العاده ویژه مشاغل اداری را از دیگر اقدامات دولت در جهت افزایش حقوق فرهنگیان در سه سال اخیر دانست و افزود: با هدف مدیریت بر تشکیلات سازمانی، سامانه ساختار سازمانی را طراحی کردیم تا ضمن افزایش سرعت و دقت در امور مربوطه، نظارت بر ساختار سازمانی نیز بهبود یابد.

بطحایی با اشاره به اختصاص بیش از 90 درصد بودجه آموزش و پرورش به استان‌ها، اظهار کرد: بودجه 95 آموزش و پرورش در قالب فعالیت ابلاغ شده و قابلیت جابه‌جایی بودجه تقریباً وجود ندارد و باید اهداف و برنامه‌ها را با توجه به بودجه، تهیه و تنظیم کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی وزیرآموزش  و پرورش از تجهیز 32 هزار و 720 واحد آموزشی جهت اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستانی خبر داد و افزود: شناسنامه دار کردن مدارس اسکان و افزایش ظرفیت پذیرش اینترنتی این مدارس و همچنین استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، مراکز آموزش رفاهی و خانه‌های معلم از اقدامات این معاونت در راستای ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و راه‌اندازی مراکز رفاهی، درمانگاه‌های فرهنگیان و خانه‌های معلم از سال 93 در دستور کار وزارت قرار گرفته و در گام اول طرح‌های نیمه تمام که از سال‌های دور، ساخت آنها کلید خورده بود، اما به علت محدودیت منابع مالی نیمه تمام مانده بود، شناسایی و تکمیل شد و تعداد خانه‌های معلم و مراکز رفاهی از 216 واحد در سال 93 به 267 واحد در سال 95 افزایش یافت و 8 واحد از این مراکز ویژه اسکان بیماران صعب العلاج و همراهانشان است که هیچ وجهی از آنها دریافت نمی‌شود.

بطحایی در ادامه اظهار کرد: با تعاملی که با صندوق ذخیره فرهنگیان حاصل شده ، 6 طرح کلان که شامل هتل‌های رامسر، اصفهان، مشهد، زنجان و ارومیه و هم چنین کلینیک درمانی زاهدان است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی وزیر آموزش و پرورش، نظارت مستقیم آموزش و پرورش در رسیدگی به پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه شدگان و افزایش تعهدات مربوط به بیماری‌های صعب العلاج را از ویژگی‌های بیمه فرهنگیان دانست و گفت: برای اولین بار بخشی از سود مشارکت در اختیار وزارتخانه قرار گرفته، به طوری که در10 ماهه اخیر، بیش از 20 میلیارد تومان بابت توسعه مراکز درمانی و رفاهی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها پرداخت شده است.

وی از سامان دهی حساب‌های مالی مدارس خبر داد و افزود: با الکترونیکی شدن حساب‌ها در هزینه‌های رفت و آمد اسناد مالی صرفه جویی خواهد شد و به تدریج به سمت حذف چک در سیستم اداری مالی پیش می‌رویم.

بطحایی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی در فرایند توزیع شیر، از توزیع 800 میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس درسال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا با تفویض اختیار، تمام فعالیت‌های مربوط به توزیع شیر در استان‌ها صورت گیرد.

منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین