Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۳۳ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
خیرین در 196 گلریزان 38 میلیارد تومان کمک کردند؛
ماه رمضان سال‌جاری مردم نوع‌دوست ایران اسلامی ضمن حضور در جشن‌های گلریزان با کمک 384 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی تعداد 1130 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.
طبق آخرین آمار، ماه رمضان سال‌جاری مردم نوع‌دوست ایران اسلامی ضمن حضور در جشن‌های گلریزان با کمک 384 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی تعداد 1130 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

به گزارش آستان، نمایندگی‌ ستادهای دیه استانی امسال میزبان 288 آیین گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد بودند که تا به امروز طبق گزارش ارسالی از 196 همایش برگزار شده خیرین خداجوی کشور مبلغی معادل 38 میلیارد و 820 میلیون تومان به ستاددیه اهدا کرده‌اند که این اعتبار مردمی با الویت‌بخشی به مددجویان سالخورده، سرپرستان خانواده و نسوان زندانی، موجبات آزادی 1130 محکوم دربند تحت حمایت این مجموعه مردمی را فراهم کرده است.

بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد مبلغ کل بدهی این زندانیان در شرف آزادی، رقمی معادل 980 میلیارد ریال است که با تلاش گروه‌های صلح و سازش پیش‌بینی می‌شود این رقم با گذشت رضایتمندانه 40 درصدی اولیاءدم و شکات خصوصی پروندها همراه باشد.

اصفهان 7.6 میلیاردی بیشترین جذب مشارکت‌ مردمی را دارد
از مجموع مبلغ اهدایی به ترتیب استان‌های اصفهان (با جذب مبلغ هفت میلیارد و 613 میلیون تومان)، خوزستان (با مبلغ 74 میلیارد ریال)، فارس (با مبلغ 33 میلیارد ریال)، ‌آذربایجان‌شرقی (با مبلغ 22 میلیارد ریال) و سیستان‌وبلوچستان (با مبلغ 21 میلیارد ریال) بیشترین میزان کمک‌های مردمی را در جشن‌های گلریزان سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

هرچند امسال در ماه رمضان استان‌های ایلام، خراسان‌جنوبی و گلستان تنها میزبان یک همایش بودند اما در مقابل خوزستان و بوشهر به طور مشترک با برپایی 26 جشن و سیسستان‌وبلوچستان، کرمان و اردبیل نیز هر کدام با 18 مراسم آیینی، بیشترین گلریزان‌ها در سطح کشور برگزار کرده‌اند.

نیکوکاران کرمانی اگر چه امسال برای اولین بار در ماه ضیافت الهی میزبان جشن‌های گلریزان بودند اما جالب است مردم دیار کریمان در نخستین تجربه خود با برپایی 16 همایش گلریزان، مبلغی معادل 19 میلیارد و 510 میلیون ریال به منظور آزادی محکومان غیرعمد به ستاد دیه اهدا کردند.


رمضان سال‌جاری رهبر فرزانه انقلاب با کمک دو برابری خودشان نسبت به سال 94 به عنوان حامی همیشگی ستاددیه با اختصاص مبلغی معادل 3 میلیارد ریال چراغ اول همایش‌های سنتی گلریزان را در سطح کشور روشن فرمودند که با این کمک مادی و صد البته معنوی، میزان تخصیص اعتبارات 8 ساله معظم‌له در راستای آزادی مددجویان این مجموعه مردمی به میزان ده میلیارد ریال رسید.
البته این کمک‌ها ویژه ماه رمضان و به طور اختصاصی به همایش‌های برگزار شده از سوی ستاددیه کشور مربوط می‌شود و این رقم ریالی بدون احتساب کمک‌های اهدایی رهبر معظم انقلاب در سفرهای استانی منظور گردیده است.

در بیست و نهمین جشن‌ گلریزان ستاددیه کشور که امسال با شعار «بیست و پنج سال، دست دادیم تا دست بگیریم» برگزار شد، رئیس‌جمهور با اختصاص مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام با اعطای مبلغ 500 میلیون ریالی، یاری‌گر ستاددیه در امر آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد بودند.

واریز کمک 30 هزار خیّـر از طریق سامانه تلفن‌همراه
از ابتدای ماه مهمانی خدا تا روز عید سعید فطر تعداد سی هزار و 27 نیکوکار در کمترین زمان از طریق تلفن‌های همراه، بدون صرف هزینه و نیاز به اینترنت مبالغ مورد نظر را از طریق سامانه # 7777 *780 * به حساب ستاددیه واریز کرده‌اند که طبق آمار یزد در بین نمایندگی‌های استانی بیشترین تعداد واریزی را به خود اختصاص داده است.

سامانه «هفت‌هشتاد» مدت کوتاهی است که راه‌اندازی شده اما به دلیل سهولت در واریز وجوه نقدی با استقبال بالای خیرین همراه بوده است؛ هرچند سقف پرداختی از این محل فقط تا 200 هزار تومان می‌باشد اما خیرین در ماه رمضان مبلغی معادل 3 میلیارد و 728 میلیون ریال را از طریق تلفن‌های ‌همراه خودشان به ستاددیه اهدا کرده‌اند.

مشارکت سینماگران و ورزشکاران در آزادی محکومان غیرعمد
رمضان سال 94 برای برگزارکنندگان جشن‌های گلریزان حاشیه‌ها و خاطرات بسیاری داشت که کمک 20 میلیون تومانی «علیرضا جهانبخش» ستاره ایرانی باشگاه ای‌زد آلکمار به ستاد دیه، فروش اولین پیراهن‌ملی‌ برای آزادی 4 زندانی غیرعمد از سوی «دانیال ماهینی» مدافع تیم استقلال خوزستان به ارزش 50 میلیون تومان و همچنین نمایش خیریه فیلم سینمایی «بارکد» که زمینه‌ساز آزادی 3 زندانی‌غیرعمد شد، از جمله این اتفاقات به یادماندنی بود.

لازم به ذکر است، رمضان سال گذشته نیز نیکوکاران ایران اسلامی با برگزاری 263 جشن گلریزان در سطح کشور زمینه آزادی تعداد 1080 نفر از زندانیان واجد شرایط را فراهم کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین