Saturday 20 April 2024| ۱۹: ۱۷ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با آستان:
مهم این است که مسوولان نظام در مورد این دریافتی ها سکوت نکرده اند و دستور پیگری داده شده است.قرار نیست یک مدیر دریافتی های 500 میلیون تومانی داشته باشد هر چند هم کارآمد باشد.
گمان نمی کنم محدودیتی در برخورد با متخلفان فيش هاي حقوقي وجود داشته باشد ‎

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سالهاست نسبت به منفذهای قانونی تذکرات لازم را داده اما مورد کم توجهی قرار گرفته است گفت: آنقدر در مورد راههای فرار قانونی بی تفاوت ماندیم تا یک باره فیش حقوقی فردی بیرون آمد که به اندازه 250 کارگر حقوق دریافت می کرد و این میزان دریافتی توسط یک شخص وحشتناک و متاثرکننده است.

عزت الله یوسفیان ملا با ابراز تاسف از اینکه هنوز ماجرا خاتمه نیافته و افشای روزانه فیشهای نجومی برخی مدیران فضای مجازی را پر کرده است در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت: نکته مهم این است که مسوولان نظام در مورد این دریافتی ها سکوت نکرده اند و دستور پیگری داده شده است.

وی با اشاره به واکنشها به این دریافتهای کلان افزود: دیدیم که آقای روحانی رییس دولت یازدهم دستور شناسایی و برکناری این مدیران را به سرعت صادر کرد و در ادامه آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دیوان محاسبات دستور پیگیری ویژه داد و آقای آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز به سازمان بازرسی دستور داد تا گزارشی از این ماجرا تهیه شود. بنابر این می بینیم که واکنش های سه قوه به فیشهای نجومی به سرعت انجام گرفته و نمی توان دستگاهی را به کوتاهی متهم کرد.

نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص مدیران متخلفی که دریافتی های کلان داشته اند گفت: بیانات ایشان اتمام حجتی برای تمامی مسوولان بود. آیت الله خامنه ای دستور اکید دادند که باید هر چه سریعتر با این افراد برخورد شود و بنابر این سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه نمی توانند و نباید در این مورد کوتاهی کنند که خوشبختانه تا کنون نیز در مسیر فرمان رهبری گام برداشته اند.

به گزارش خبرنگار آستان،وی با بیان اینکه تخلف برداشتهای کلان از بیت المال ناشی از زیاده خواهی عده ای و اهمال عده ای دیگر بوده است گفت: دیدیم که همه دستگاهها بررسی های لازم را انجام دادند و هر کدام به نوبه خود گزارشهایی را تهیه کردند. مرکز پژوهشهای مجلس گزارش خود را به سرعت در صحن علنی خواند و سازمان بازرسی نیز گزارش تهیه شده را به رییس قوه قضاییه تسلیم کرده و معاون اول رییس جمهور نیز گزارش لازم را تهیه و ارایه کرده است. بنابر این با مشخص شدن ابعاد مختلف این برداشتهای نجومی، گمان نمی کنم محدودیتی در برخورد با متخلفان وجود داشته باشد و زمان آن فرا رسیده که با متخلفان و تساهل کنندگانی که میدان را برای این افراد زیاده خواه باز گذاشته اند، برخورد شود.

یوسفیان ملا در خصوص نحوه برخورد با این متخلفان در ادامه بیان کرد: گام اول این است که باید این بخش از بیت المال که به صورت حقوق در اختیار افرادی خاص قرار گرفته به خزانه دولت بازگردد و سپس متناسب با این برداشت ها جرم تعریف شود و بر اساس آن مجازات لازم در دستور کار قرار گیرد تا برای آیندگان درس عبرتی باشد.

وی مهمترین نکته را بستن خلاهای قانونی دانست که راه را برای متخلفان باز گذاشته است و افزود: باید قوانین اصلاح شود و در جایی که کمبود قانون وجود دارد، باید دولت آن را به صورت لایحه به مجلس ارایه کند که البته نمایندگان نیز طرحی را در این مورد تهیه کرده اند.

نماینده آمل و لاریجان ضعف اصلی را در نبود نظارت دانست و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید با استفاده از بازوهای نظارتی خود با جدیت در این زمینه ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق در قالب قانون خدمات کشوری تعریف می شود گفت: افرادی که حقوقهای کلان را برداشت کرده اند، از نقص های قانون خدمات کشوری آگاه بوده اند و اکنون وظیفه مجلس شورای اسلامی حکم می کند روزنه هایی که برای فرار از قانون وجود دارد را رفع کند.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه نباید به مدیران کارآمد پاداش داده شود گفت: هر چیزی تعریف خودش را دارد. مدیری که توانسته زیرمجموعه اش را رشد چشمگیری بدهد، باید با مدیری که زیرمجموعه اش را در همان سطح نگه داشته یا باعث ورشکستی و بحران شده، فرق داشته باشد اما آن هم نباید به اندازه ای باشد که سوءتفاهم ایجاد کند. قرار نیست یک مدیر دریافتی های 500 میلیون تومانی داشته باشد هر چند هم کارآمد باشد.

منبع:آستان

برچسب ها: فیش حقوقی ، مدیران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین