Friday 29 March 2024| ۰۰: ۱۰ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
نماینده پیرانشهر و سردشت :
نمایندگان با کسی عقد اخوت نبسته اند و هرگاه احساس کنند در حوزه انتخابیه خود با مشکلی رو به رو هستند، از دولت و حتی رییس جمهور سوال می کنند و تذکر می دهند.
نماینده پیرانشهر و سردشت در خصوص تغییرات اخیری که در دولت اتفاق افتاده است گفت: معاون پارلمانی رییس جمهور به معاونت حقوقی رفت و معاون وزیر کشور معاون رییس جمهور شد. اینها اتفاقات بزرگی نیست که بخواهد حساسیت ایجاد کند.

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار آستان با تاکید بر اینکه مجید انصاری زمانی معاونت پارلمانی مجلس را بر عهده گرفت که دولت و مجلس همسو نبودند، گفت: دیدیم که عده ای بارها بین دولت و مجلس چالش ایجاد کردند و حتی سعی می کردند سوالات بسیار ساده را به معضل بزرگی تبدیل کنند.

وی خصومت ورزی عده ای با دولت را امری عادی دانست و گفت: اینها بازندگان سیاسی بودند که سعی می کردند با حاشیه سازی برای دولت، برای خودشان جایگاه تعریف کنند.

وی با یادآوری اینکه مجید انصاری سابقه نمایندگی مجلس در دوره هایی را دارد که اهمیت مجلس و چالشهای آن بسیار بود گفت: وی در کسوت نمایندگی بسیار موثر بود و در کسوت معاونت پارلمانی مجلس نیز وظایف خود را به خوبی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه انصاری در بحث قانون گذاری و امور مجلس بسیار مسلط بود، گفت: انصاری در بحث قانون گذاری یک دیوان است و همین امر باعث می شد تا بتواند با پاسخ های منطقی و قانونی نمایندگان را قانع کند. 

نماینده پیرانشهر با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر اینکه دولت با مجلس قبل چالش داشت و در این مجلس از بین رفته است گفت: هنوز زمان زیادی از مجلس دهم نگذشته که بخواهیم در مورد روابط نمایندگان با دولت اظهار نظر کنیم. نمایندگان با کسی عقد اخوت نبسته اند و هرگاه احساس کنند در حوزه انتخابیه خود با مشکلی رو به رو هستند، از دولت و حتی رییس  جمهور سوال می کنند و تذکر می دهند.

وی با اعلام اینکه انصاری در کسوت معاون پارلمانی رییس جمهور جسارت و شهامت خوبی داشت گفت: کسی که جرات و جسارت داشته باشد، می تواند دروازه فضایل به رویش باز شود و اگر کسی تمامی فضایل را داشته باشد اما شهامت طرح آنها را نداشته باشد، فضیلت او هرگز خودنمایی نمی کند.

نماینده پیرانشهر در پاسخ به اینکه چرا تعداد سوال و تذکر در این دولت بیشتر بوده و آیا مربوط به عملکرد مجید انصاری می شود گفت: بیشترین سوالاتی که از دولتمردان می شود، مربوط به مشکلات حوزه های انتخابیه است و بی شک 95 درصد سوالات و تذکراتی که به رییس جمهور یا وزرا داده میشود، ناشی از مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم است.

وی با اعلام آماری از مراجعه کنندگان مردم به دفاتر نمایندگان گفت: امروزه بیش از 90 درصد مراجعات به نمایندگان مجلس یا برای پیدا کردن کار برای فرزندان بیکارشان است یا می خواهند وامی بگیرند تا از آن طریق بتوانند گره ای از مشکلاتشان باز کنند. 

خضری با انتقاد از کسانی که دایم دولت روحانی را به ناکارآمدی متهم می کنند گفت: تمامی مشکلات فعلی کشور ناشی از مشکلاتی است که دولت احمدی نژاد برای کشور به ارث گذاشت. احمدی نژاد یک تنه به اندازه تمامی مدیران ناکارآمد برای کشور دشمن تراشی کرد و مشکلات کوچک و بزرگ اقتصادی به وجود آورد اما می بینیم که دولت روحانی باید تاوان این ها را بدهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت روحانی ویرانه هایی را به عنوان اقتصاد، اشتغال، فرهنگ، سیاست خارجی و داخلی تحویل گرفت گفت: روحانی کشوری را تحویل گرفت که این همه مشکلات داشت و با تمام توان کار کرد اما تنها توانست همین مقدار آن را جمع کند.

نماینده پیرانشهر با تاکید بر اینکه در مجموع نمره دولت قابل قبول است گفت: البته نقدهایی هم به دولت وجود دارد. 

وی افزود: دولت به خاطر برخی از مدیرانش بی شمار مورد هجمه قرار گرفت و لازم است برخی از آنها را عوض کند تا از هجمه منتقدان کاسته شود.

خضری با تاکید بر اینکه در مجموع هم رییس جمهور و هم مجید انصاری را فرصت طلایی برای شرایط کنونی کشور می دانم، گفت:  این دولت در سطح داخلی و سیاست خارجی کارنامه خوبی دارد. اما باید فرصت اجرایی برنامه های خود را داشته باشد. دولتی که کوهی از مشکلات را تحویل گرفته و هنوز هم مخالفان و باقی ماندگان دولت گذشته سنگ سر راهش می اندازند، تاکنون خوب عمل کرده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین