Thursday 25 April 2024| ۱۸: ۳۸ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
هیچ کس توقع ندارد که به دلیل حمایت از روحانی غارت ملی نادیده گرفته شود. اما پیگیری منافع ملی با استفاده ابزاری کردن دو مقوله ای کاملا متفاوت از هم هستند.
توافق هسته ایٰ، کنترل تورم و بازگشت آبروی کشور دستاوردهای مهم دولت یازدهم

فیش های حقوقی نجومی در ادبیات سیاسی و اجتماعی و حتی محاوره ای این روزها دهان به دهان می شود و هر کسی تحلیلی را طرح می کند. صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل جاری کشور در گفت و گویی کوتاه با شبکه مجازی آستان تاکید دارد که این مساله هیچ خللی به جایگاه حسن روحانی در اذهان عمومی وارد نمی کند.

*شما جایی گفته بودید که اصولگرایان از مسیله فیش های حقوقی استفاده ابزاری می کنند؟

دقیقا همینطور است. آقایان طوری به این مبحث گیر داده اند که انگار اقتصاد ما در این چند سال حتی ذره ای آلودگی به خودش ندیده است. اصولگرایان گمان می کنند که طرح فیش های حقوقی نجومی باعث خواهد شد تا محبوبیت حسن روحانی کم شود.

*این ذهنیت چقدر با واقعیت همخوان است؟

هیچ. مگر می توانند به راحتی دستآوردهای دولت روحانی را در نزد عموم کمرنگ کنند. توافق هسته ایٰ، کنترل تورم و بازگشت آبروی کشور چیزهایی نیستند که با بی توجهی مردم روبرو شوند. شما اطمینان داشته باشید که آقای روحانی در سال 96گزینه اول و آخر برای تشکیل دولت دوازدهم خواهد بود.

*با این حال مساله دریافتی های نجومی را نمی توان نادیده گرفت؟

هیچ کس توقع ندارد که به دلیل حمایت از روحانی غارت ملی نادیده گرفته شود. اما پیگیری منافع ملی با استفاده ابزاری کردن دو مقوله ای کاملا متفاوت از هم هستند.

*سئوال این است که ریشه این نوع سوءاستفاده ها در چیست؟

ببینید! کشور ما در همه بخش ها اتکای صد در صدی به مدیریت دولتی دارد و از مدیریت دولتی قطعا توقعی غیر از این نمی رود. مشکل اصلی ما این است که بعد از 37 سال هنوز هم نمی دانیم که حوزه های مختلف را چطور باید اداره کنیم. به همین دلیل هر گروه و هر کس هر کاری که دلش می خواهد را انجام می دهد و نتیجه اش می شود که این مسئله که هم اکنون وجود دارد و همه را نگران کرده است. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: