Thursday 28 March 2024| ۲۳: ۱۱ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
وی گفت: این فناوری نوعی از تکنولوژی است که در حال گرفتن تمام عرصه زندگی است و اگر نجنبیم مقهور محیط مجازی می شویم.
 عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی به اندازه و معادل اهمیت انقلاب اسلامی است.

به گزارش آستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدرضا عاملی روز چهارشنبه در دهمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد افزود: معنای این تعبیر آن است که همان تحولی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده فضای مجازی نیز می تواند ایجاد کند.
وی اظهار کرد: مقایسه فضای مجازی با انقلاب اسلامی به خاطر ظرفیتهای محیط مجازی است چون این محیط پر از ظرفیت است و حتی عدالت اجتماعی از طریق این فضا می تواند تبدیل به یک سیستم شده و تامین گردد.
استاد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: فساد در نظام اداری را می توان با سیستمی کردن و هوشمند سازی محیط در فضای مجازی کاهش داد. 
وی گفت: این فناوری نوعی از تکنولوژی است که در حال گرفتن تمام عرصه زندگی است و اگر نجنبیم مقهور محیط مجازی می شویم.
وی افزود: اگر در این عرصه تلاش نکنیم به عاملان سیستمی تبدیل می شویم که در ارتش آمریکا تولید شده و بر مبنای خواسته های سلطه گرایانه آمریکایی در حال پیش رفتن است. 
عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: 65 درصد جست و جوی اطلاعات اینترنتی از طریق گوگل انجام می شود و 95 درصد جست و جوی اطلاعات از جست و جو گر های آمریکایی صورت می گیرد. 
وی گفت: در حالی که سهم میزبانی اطلاعات در کل خاورمیانه 23 دهم درصد است این رقم در آمریکا تا چندی پیش 75 درصد بود و اخیرا حدود 20 درصد آن را ژاپنی ها و چینی ها میزبانی می کنند و میزبانی آمریکا به 55 درصد کاهش یافته است. 
وی افزود: امروز تقریبا زندگی بدون اینترنت امکان پذیر نیست لذا سیاستهای انقباضی در این زمینه جواب نمی دهد بلکه راه درست، اتخاذ سیاستهای انبساطی و در کنار آن اعمال حاکمیت است که باید در پیش گرفته شود. 
حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: دنیا تاکنون دو نوع استعمار را تجربه کرده که استعمار اول بر مبنای سلطه سرزمینی و استعمار دوم بر اساس استعمار فرهنگی بود اما استعمار سوم، استعمار مجازی است که دولت آمریکا می کوشد از طریق پرتالهای بزرگی چون گوگل، یوتیوب، توییتر، ویکی پدیا و آی.ال.ای.دی و امثال آن این سلطه فراگیر مجازی را اعمال کند. 
دهمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد برگزار شده است تا هفتم مرداد ماه ادامه دارد. 
در این همایش 80 دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در 35 کشور جهان شرکت دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین