Thursday 28 March 2024| ۱۸: ۵۵ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
رئیس سازمان حج و زیارت:
زائران هر کشور فقط می توانند، از طریق روال قانونی همان کشور به حج اعزام شوند.
 رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان با محاکمه نکردن دو پلیس خائن، فاسق و فاسد سعودی به دنیا ثابت کرد که اراده جدی برای پذیرش زائران ایرانی در حج عمره را نیز ندارد.


به گزارش آستان،سعید اوحدی افزود: محاکمه دو پلیس فاسق سعودی و اجرای عدالت می تواند نشانگر این مهم باشد که عربستان خواهان اعزام زائران ایرانی به حج است اما تاکنون این محاکمه انجام نشده است.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی ثابت کرده است که برای هیچ یک از قوانین مدنی، حقوقی و شرعی زائران احترامی قائل نیست و تمایلی به تغییر رفتارهای اشتباه خود ندارد.
اوحدی به زائران ایرانی مقیم کشورهای دیگر که دارای گذرنامه های خارجی هستند و قصد اعزام به حج عمره را دارند، توصیه کرد: با توجه به فضای مسمومی که سعودی ها علیه زائران ایرانی ایجاد کرده اند و نیز با توجه به اینکه عربستان هیچگونه خدمات کنسولی برای ایرانیان ندارد، از هر جای دنیا برای سفر به حج با تأمل و درایت بیشتری اقدام کنند.

** مراقب کلاهبرداران فیش حج باشید
رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سوءاستفاده کنندگان و کلاهبرداران از فیش حج گفت: به تازگی برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از احساسات مردم و با ارسال پیامک، اقدام به فضاسازی کرده و دنبال خریداری فیش حج به قیمت های پایین هستند.
اوحدی تاکید کرد: عده ای از این افراد سودجو، در پیامک های ارسالی خود به مردم وعده اعزام به حج از طریق دیگر کشورها را می دهند که صحت ندارد.

اوحدی با اشاره به فعالیت سامانه الکترونیکی «مسار» عربستان گفت: زائران هر کشور فقط می توانند، از طریق روال قانونی همان کشور به حج اعزام شوند.

وی افزود: حتی دیپلمات های ایرانی نیز که در گذشته ساکن عربستان بوده اند، نمی توانستند خارج از سامانه مسار عربستان، به دیگر مناطق زیارتی عزیمت کنند و مناسک حج را انجام دهند.

اوحدی خاطرنشان کرد: مردم برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و سوءاستفاده افراد سودجو، فقط از طریق سامانه نقل و انتقال سازمان حج و زیارت فیش های عمره و تمتع خود را جابه جا یا به دفاتر مجاز مراجعه کنند. 

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین