Friday 29 March 2024| ۰۱: ۵۶ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
یادداشت حجت الاسلام و المسلمین علی هاشمیان؛
اما وقتی حاج سید علی آقای خمینی برای ایراد سخن بر کرسی نشستند و با جمله اتقواالله و روایتی از امام صادق (ع) شروع نمودند که دنیایی از مطلب بود جو سنگین بر جلسه را کمی سبکتر کرد و علمایی که بنده در کنار آنها نشسته بودم لب بر تحسین ایشان گشودند.
به لطف الهی بار دیگر توفیق رفیق شد و در ایام شهادت امام صادق (ع) در محضر دوست فاضل و متقی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی آقای خمینی در سفر به قائم شهر بودم.

ایشان به دعوت امام جمعه و خانواده آیت الله صالحی مازندرانی به جهت مجلسی که به مناسبت شهادت امام صادق (ع) و سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شده بود عازم قائمشهر شده بودند.

ابتدای ورود جلسه که در مصلی قائمشهر بود انبوه جمعیت مشتاق به اهل بیت (ع) را دیدم که از صبح منتظر حضور نوه گرانقدر حضرت امام خمینی (س) بودند. مواردی را که شاهد بودم لازم می دانم از باب وظیفه بیان کنم.

امام جمعه که به عنوان خیر مقدم پشت تریبون رفتند بیانیه ای همراه با طرح سؤالاتی که با هدف خاصی تنظیم شده بود و حمله شدید اللحنی به بیت امام بود را قرائت نمودند که اولا باعث تعجب بسیاری از افراد حاضر در جلسه و مسئولان و روحانیون گردید و ثانیا صحبت های ایشان هم قابل تأمل و هم تأسف بود.

از آنجایی که جلسه متعلق به ایشان بود برداشت من و اکثر حاضرین این بود که افرادی هماهنگ با این بیانیه در جلسه باشند و بخواهند اقدام خاصی کنند؛ لذا جو سنگینی حاکم بود.

اما وقتی حاج سید علی آقای خمینی برای ایراد سخن بر کرسی نشستند و با جمله اتقواالله و روایتی از امام صادق (ع) شروع نمودند که دنیایی از مطلب بود جو سنگین بر جلسه را کمی سبکتر کرد و علمایی که بنده در کنار آنها نشسته بودم لب بر تحسین ایشان گشودند و در وصف ایشان سخنان زیبایی را بیان داشتند.

حمایت قاطع سید علی آقا در جلسه چنان جو را تحت تأثیر قرار داد که چند نفر خواستند علیه امام جمعه شعار دهند که ایشان مانع شدند که این هم نشان از خلق و خوی اسلامی ایشان بود.

حاج سید علی آقا چنان از اخوی خود حضرت آیت الله حاج سید حسن آقا و سکوت یادگار امام در مقابل نامهری ها سخن گفت که باعث گریه بعضی ها در جلسه شد.

الحمدلله به لطف الهی، از یادگار امام که پرچمدار بیت است به نوعی دفاع نمود که همه حاضران به تمجید پرداختند و فهمیدند که بیت امام ضمن اتحاد و همراهی با هم در دفاع از نظام و انقلاب و رهبری راسخند؛ که این صحبت های ایشان برای بدخواهان و کج اندیشان خیلی گران آمد.

یکی از نکات قابل توجه این بود که سید علی آقا به مسأله انتخابات خبرگان رهبری و رد صلاحیت آقای سید حسن خمینی پرداختند و در جمع مردم از مظلومیت ایشان پرده برداشتند و همه در جلسه متوجه سعه صدر و منش اخلاقی و سیاسی یادگار امام که برای حفظ وحدت انجام می دهد شدند.

مشخص بود که گروهی می خواستند از این فرصت استفاده کرده و جو تخریبی جدیدی را علیه بیت امام ایجاد کنند که با فهم و درایت سید علی آقا و بیانات روشنگرانه که مملو از رعایت اخلاق و دین بود این توطئه خنثی گردید.

در پایان جلسه شجاعت وصف ناپذیر ایشان این بود که سید علی آقا برای اینکه نشان دهند که ارادت مردم به بیت امام به چه میزان است بر خلاف مسیر تنظیم شده به میان مردم رفتند و موجی از احساسات و شعارهایی برآمده از دل بود که ستونهای مصلی را به لرزه درآورده بود و فضا را انقلابی کرده بود.

مرحبا به سید علی آقا و شگفتا از محبت مردم نسبت به بیت امام؛ چرا که این مراسم نشان دهنده محبوبیت وصف ناپذیر این بیت در قلوب مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین