Friday 29 March 2024| ۰۰: ۱۰ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
وحدت با ولایت شکل می‌گیرد، لذا ما باید اهل تحمل باشیم برخی می‌گویند وحدت به این مفهوم است که حرف مرا بزنند، اما چون سلایق مختلف است، باید همدیگر را تحمل کنیم و بدانیم وحدت با احترام به یکدیگر شکل می‌گیرد و با تخریب و اهانت به یکدیگر چیزی جز تفرقه درو نخواهد شد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چندین ماه از برجام گذشته و ذره‌ای وضعیت مردم تغییر نکرده است، قرار بود، تحریم‌ها یک جا لغو شود در حالی که چنین اتفاقی نیفتاد، مقام معظم رهبری فرمودند «مذاکره با آمریکا راه حل نیست»، معنی این است که برخی‌ها آدرس غلط ندهند چرا که امریکا در پی سلطه است.

به گزارش آستان به نقل از فارس،  آیت‌الله سیداحمد خاتمی چهارشنبه شب در چهاردهمین یادواره 175 شهید شهرستان کوهبنان اظهار داشت: شهدا عزیزترین نزد خدایند و مایهٔ افتخار مکتب و محور وحدت ملت‌ها هستند و همین مجلس گویای این محوریت است.

وی تصریح کرد: شهدا محور وحدت هستند و با حضور این فرهنگ دشمنان نخواهند توانست در این سد نفوذناپذیر مردم عزیز نفوذ کنند و حقیقتا مجالس شهدا مجالسی هدفمند هستند  که بیعت با شهیدان و پاسداری از خون پاک آنان از اهداف عالیه این مجالس است، همچنان که راه شهیدان پر رهرو است، مردم نخواهند گذاشت، پرچمی که به دست شهدا به اهتزار در آمده بر زمین بیفتد.

امام جمعه موقت تهران پاسداری از معنویت را نخستین راه پاسداری از آرمان‌های بلند شهیدان دانست و افزود: پاسداری از دین، جلوه‌های دین، نماز جمعه و جماعت، تجلیل و تکریم از اهل بیت(ع) از جمله راه‌های پاسداری از آرمان شهداست.

وی ادامه داد: پاسداری از فرهنگ شهیدان این است که همهٔ ما و مسوولان به پیام خون شهیدان که عفاف و حجاب، حریم بین محرم و نامحرم است، توجه داشته باشیم چرا که این مهم تجلی دین است، لذا باید تمام امکانات در خدمت دین باشد و مقدسات محترم شمرده شوند.

خاتمی تأکید کرد: به فرمودهٔ قرآن کریم از جمله روش‌هایی که دشمنان در برابر انبیاء به کار می‌بستند تا جنگ به راه بیندازند، توهین به مقدسات بود، لذا پاسداری از خون پاک شهیدان، پاسداشت حرمت مقدسات گستراندن فضای عشق به خداست.

وی پاسداری از ولایت فقیه را از جمله راه‌های پاسداری از آرمان‌های بلند شهیدان دانست و گفت: همهٔ شهیدان سرافراز ما در وصیتنامه‌های خود بر حمایت و اطاعت از ولایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) تأکید کردند و امروز هم شخصیت امام راحل تبلور یافته در مقام معظم رهبری است و همه باید بدانیم، ولایت فقیه یک قانون در متن قانون اساسی است و حرف آخر را در کشور ولی فقیه می‌زند و همه باید مطیع ایشان باشیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چندین ماه از برجام گذشته ذره‌ای وضعیت مردم تغییر نکرده، قرار بود، تحریم‌ها یک جا لغو شود در حالی که چنین اتفاقی نیفتاد، مقام معظم رهبری فرمودند «مذاکره با آمریکا راه حل نیست»، معنی این است که برخی‌ها آدرس غلط ندهند چرا که امریکا در پی سلطه است.

وی عنوان کرد: اگر کسی پس از این صحبت رهبری دم از مذاکره با آمریکا بزند، ضد ولایت فقیه است و ولایتمداری یعنی  باور این واقعیت که همه بدانند پروندهٔ آمریکا منحصرا فقط و فقط در دست مقام معظم رهبری است و کسی دیگر نمی‌تواند دخالت کند و متن قانون اساسی تصمیم ولایت است، یعنی همان طور که مردم ولایتمدار هستند، مسوولان هم عملا باشند که این همراهی را در بسیاری از موارد می‌بینیم.

خاتمی حرمت نگه داشتن مسوولان نظام را از دیگر راه‌های پاسداری از خون شهدا عنوان کرد و ادامه داد: ما یک مجموعه‌ای هستیم که سوار برکشتی می‌باشیم و در رأس آن مقام معظم رهبری است و در ذیل روسای سه قوه محترم و مشروع‌ هستند چرا که امضای مقام معظم رهبری دارند، کسی حق ندارد به عنوان انتقاد حرمت کل نهاد را بشکند در حالی که انتقاد سازنده جایز و لازم است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: مجلس خبرگان رهبری یک نهاد بسیار مهمی است که در بحران‌ها به فریاد می‌رسد، همان گونه که در سال 68 به داد رسید و بزرگی را به رهبری انتخاب کرد که گذر زمان این انتخاب اصلح را به خوبی نمایان ساخت، پس مواظب باشیم که شکستن نهاد خبرگان کمتر از شکستن نهاد قوای مجریه و مقننه نیست.

وی متذکر شد: سپاه پاسداران خار چشم استکبار و استخوان گلوی دشمنان و استکبار است که سرداری همچون حاج‌قاسم سلیمانی را در درون خود پرورش داده که برخاسته از دیار کریمان است، مقاومت عراق و فتح فلوجه که مانند فتح خرمشهر بود، نتیجه زحمات اوست.

خاتمی گفت: سپاه پاسداران شجره طیبه‌ای است که با انقلاب متولد شد، روزی که شکل گرفت، ساقه‌ای نازک بود که امروز در عرصه‌های مختلف مایه افتخار است و نیروهای نظامی و انتظامی سرمایه کشور هستند.

وی اظهار داشت: حفظ وحدت از دیگر راه‌های پاسداری از خون پاک شهیدان است، محوری که همواره مورد تاکید حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده و هست، چرا که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است تا مردم چند حرف و چند آرمان شوند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امروز ولایت فقیه قطره‌ای از دریای ولایت امیرالمومنان(ع) است، حال که چنین نعمتی داریم، باید به آن چه مقام معظم رهبری می‌گوید تن بدهیم چه خوشایند ما باشد و چه نباشد.

وی ابراز داشت: وحدت با ولایت شکل می‌گیرد، لذا ما باید اهل تحمل باشیم برخی می‌گویند وحدت به این مفهوم است که حرف مرا بزنند، اما چون سلایق مختلف است، باید همدیگر را تحمل کنیم و بدانیم وحدت با احترام به یکدیگر شکل می‌گیرد و با تخریب و اهانت به یکدیگر چیزی جز تفرقه درو نخواهد شد.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری افزود: باید برای پاسداری از خون شهدا در برابر دشمنان داخلی و خارجی موضع داشته باشیم، چرا که این موضع را ما از زیارت عاشورا یاد گرفته‌ایم همواره باید در مقابل آمریکا موضع خود را حفظ کنیم در مقابل دشمنان داخلی نیز باید ایستاد، چرا که رهبری فتنه را خط قرمز می‌دانند و در حقیقت فرهنگ شهادت فرهنگ موضع در برابر دشمنان است.

وی تقویت جریان دین، متدینان و بسیج را از دیگر راه‌های پاسداری از خون شهیدان عنوان کرد و گفت: حزب‌اللهی‌‌ها و رزمندگان بودند که در دوران دفاع مقدس حضوری گسترده داشتند و قلع و قمع این افراد کار منافقان است پس اگر دنیا و آخرت می‌خواهید، بسیجیان را احترام کنید و به افراد دلداده دین، جانباز و آزاده که درد دین دارند، افراطی نگوییم، بلکه این کار دشمن بزرگ ما آمریکاست.

امام جمعه موقت تهران زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت را از جمله راه‌های پاسداری از خون شهدا عنوان کرد و ابراز داشت: قرارداد برجام بسته شد و ما به همهٔ بندهای قرار داد عمل کردیم، اما آمریکایی‌ها به یک بند هم عمل نکردند و برخی در آمریکا این قرارداد را شخصی می‌دانند که با این واسطه آمریکا عهدشکنی خود را اثبات کرد.

وی انقلابی ماندن و در برابر دشمن انعطاف به خرج ندادن، ماندن در خط ولایت و رهبری، پاسداری از ارزش‌های معنوی، فرهنگ استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل را از جمله موارد پاسداری از خون پاک شهیدان عنوان کرد و بیان داشت: کارهای ارزشمندی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در جریان است.

خاتمی کوهبنان را شهری کارگری عنوان و خاطرنشان کرد: کارگران سرمایه‌های ارزشمند اقتصاد مقاومتی هستند به ویژه عزیزانی که در عمق یک هزار متری زمین دنبال لقمهٔ حلال برای خانوادهٔ خود هستند، باید تلاش کرد، مشکلات این قشر کم شود که البته با خبر شدیم، 200 میلیارد تومان برای رفع مشکل این قشر اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: هیچ دولت‌مردی نارضایتی مردم به ویژه زحمت‌کشان را نمی‌خواهد، دوره دورهٔ امتحان است و دشمنان از تحریم همین را می‌خواستند که به آن رسیدند، اما آنان با این شیطنت‌ها نتوانستند، حتی آه مردم را در بیاورند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین