Friday 29 March 2024| ۰۶: ۰۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
عضو هئیت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با آستان تاكيد كرد:
ایجاد صنایع دارویی به روز و تجهیزات پزشکی کارآمد شرایط را به سمتی هدایت می کند که در بسیاری از موارد نیاز به واردات دارو نداشته باشیم و در بحث صادرات نیز بتوانیم نسبت به کشورهای همجوار جزئی از بازارهای دارویی را از آن خود کنیم.
تقویت صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با تکیه بر تولید علم  شرکت های دانش بنیان


عضو هیئت تجدید نظر نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه پیشرفت علم،دانش و به کارگیری علوم در زندگی امروز بیش از دوره های گذشته را شاهد هستیم، گفت:با پیشرفت علم در همه حوزه ها می توانیم به این نتیجه برسیم که وجود و تاسیس شرکت هایی از قبیل موسسات دانش بنیان که با تکیه بر علم و دانش فعالیت دارند نه تنها در خصوص همه صنایع بلکه در حوزه های دارویی نیز می توانند موفق عمل کنند.

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود:موسسات دانش بنیان با توجه به تولید علمی که دارند و تولید علم نیز نتایج جدیدی را ایجاد می کند برآیندهای متفاوتی را ارائه می دهند که یکی از این برآیندها می تواند نتایج اقتصادی مطلوب باشد.

جنیدی عضو هیئت انتظامی نظام پزشکی کشور با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و وجود شرکت های دانش بنیان ادامه داد:نتایج اقتصادی مطلوب برای اجرای بهتر و مناسب تر اقتصاد مقاومتی نیز بی تاثیر نخواهد بود و حتی در نگاهی دیگر می توان این مسئله را عنوان داشت که صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی نیز از این قاهده مستثنی نخواهند بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله اقتصاد مقاومتی افزود:به گفته مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویا است و نمی توان به عنوان یک اقتصاد بسته به آن نگاه کرد زیرا پویایی این مدل اقتصادی در جامعه رو به رشد است.باید بتوانیم با بهره گرفتن از اصول اقتصاد مقاومتی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

این عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد:در بحث صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با توجه به وجود چنین موسساتی مزیت رقابتی که ایجاد خواهد شد قطعا ارزش افزوده ای را به دنبال خواهد داشت که در ادامه این روند کالاها و خدماتی ایجاد می شود که به طور قطع ارتقا و روند افزایش توسعه را خواهیم دید همچنین به دنبال آن رفاه اجتماعی و کاهش فقر را شاهد خواهیم بود.

به گفته دکتر جنیدی:صنایع دارویی کشور با توجه به اینکه به صنایع متعددی وابسته است شرکت های دانش بنیان با ظرفیت هایی که به دلیل وجود تولید علم در کشور توسط جوانان با استعداد و تحصیلکرده ایجاد می کنند نیز  نگاه جدی تری را می طلبد.از این رو می توانیم با توجه به مراکز دانش بنیان دارویی و صنایع پزشکی در جهت افزایش صادرات کالاها و یا حداقل رسیدن به نقطه سر به سر صادرات در مقابل واردات امیدوار باشیم از سویی دیگر در زمینه کالاهای نظام سلامت نیز می توان به این شرکت ها تکیه کرد.

به گزارش آستان،این عضو هیئت انتظامی نظام پزشکی کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه طی 4 دهه گذشته شاهد مهاجرت بسیاری از تحصیلکرده های علوم دارویی و بسیاری از متخصصان به خارج از کشور بودیم اگر بتوانیم این سرمایه های معنوی را به سرمایه گذاری های مادی تبدیل کنیم امکاناتی فراهم می شود که تحصیلکرده های رشته های داروسازی با علاقه بیشتری در کشور مشغول فعالیت می شوند و قطعا نتایج آن را در نظام سلامت و بهبود اقتصاد مقاومتی در کشور خواهیم دید.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان کشور با اشاره به تقویت شرکت های دانش بنیان و حمایت اقتصادی از این موسسات بیان کرد:در هر صورت نباید فراموش کرد که امکانات مادی و معنوی کشور،ظرفیت هایی که در نیروهای تحصیلکرده و... داریم ضرورتی ایجاد می کند که حتما به سمتی برویم که بتوانیم هر چه بهتر این موسسات را تقویت کنیم.

دکتر جنیدی با مقایسه شرکت های دانش بنیان با سایر موسسات گفت:موسسات دانش بنیان تفاوت عمده ای با سایر سرمایه گذاری ها دارد. چون دانش همواره مورد استفاده قرار می گیرد و این یک اصل اصولی در این موسسات است.دانش در این موسسات مستهلک نمی شود و با افزایش تولید بهره وری بالا می رود.همه این عوامل در نهایت می تواند به نیروهای تحصیلکرده کشور در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی کمک کند و بسیاری از تهدیدات اقتصادی و بحران هایی که رو به رو هستیم را مدیریت کند.

عضو هیئت تجدید نظر نظام پزشکی کشور خاطر نشان کرد:ایجاد یک تحرک و در نهایت یک روحیه با نشاط برای جوانان شاغل و با ایجاد صنایع دارویی به روز و تجهیزات پزشکی کارآمد شرایط را به سمتی هدایت می کند که در بسیاری از موارد نیاز به واردات دارو نداشته باشیم و در بحث صادرات نیز بتوانیم نسبت به کشورهای همجوار جزئی از بازارهای دارویی را از آن خود کنیم.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین