Friday 19 April 2024| ۲۰: ۱۰ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
دو عامل مهم گسترش فقر، فسادهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، تبعیض، شکاف سیاسی، اجتماعی و ایجاد تفرقه در بین مردم در سال های اخیر اول به دلیل نبود رسانه ها و خبرنگاران آزاد و دوم مدیریت آشفته، غیر کارشناسی و ضعیف محمود احمدی نژاد در کشور بوده است.
به گزارش آستان به نقل از برنا، در رابطه با مدیریت پدیده هزاره سوم صحبت های زیادی شده است و درآینده نیز به دلیل حرکت احمدی نژاد برای به دست گرفتن سکان اجرایی کشور بازهم به مردم یادآوری می کنیم اما مهم‌ترین عامل در حرکت کشور در مسیر صحیح همانطور که اشاره شد حضور خبرنگاران و رسانه های آزاد است.

برای کشورهای مختلف ازجمله کشور ما حضور رسانه های آزاد نه فقط تهدید نیست بلکه فرصت است تا به کمک آنها حرکت به سمت توسعه از مسیر خارج نشود. خبرنگاران رابطان صادق مردم و حکومت هستند که با تلاش شبانه روزی نقش مهمی در شفافیت فعالیت های مختلف دارند و اگر در سال های گذشته آنها با تحدید و تهدید مواجه نبودند فیش های حقوقی زودتر نمایان می شد، دکل نفتی گم نمی شد، میلیارد ها تومان از اموال مردم به غارت نمی رفت و بسیاری از فسادهای ریز و درشت در نطفه ریشه کن می شد.

امروز یکی از افتخارات کشور ما وجود امنیت در منطقه ناامن خاورمیانه است اما برای رسیدن به امنیت پایدار نیز به خبرنگاران برای ایجاد آرامش روانی و اعتماد بین مردم و حاکمیت نیاز داریم. خبرنگاران نه فقط ناظران کم مزد و بی منت مردم بر فعالیت های حاکمیت هستند بلکه ناظران و یاری دهندگان حکومت برای بیان خدمات و دیدن مشکلات برای برنامه ریزی بهتر نیز هستند.

شاید بسیاری تصور کنند با وجود گسترش شبکه های اجتماعی دیگر نیازی به خبرنگاران و رسانه ها نیست اما برعکس با وجود این شبکه ها بودن خبرنگاران و رسانه های آزاد، متعهد و صادق بیش از هر زمانی احساس می شود. سرعت انتشار رویدادهای مختلف در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است و وجود آنها که با تلاش دولت یازدهم همچنان فعال هستند لازم است اما در این شبکه ها اخلاق و تعهد نسبت به جامعه و آینده کشور کمتر دیده می شود و اگر خبرنگارانی با تعهد و دغدغه نسبت به ملت و کشور نباشند تشخیص سره از ناسره بسیار سخت است و همین امر آرامش روانی جامعه را دچار مشکل می کند و هرج و مرج گسترش میابد. ۱۷ مرداد تمام شد اما زندگی جاریست و تا روزی که انسان در روی کره خاکی زندگی می کند خبر و خبرنگار حضور دارد، امیدواریم از امروز با اعتماد به جامعه خبری که با کمترین درآمد در حال تلاش هستند برای رسیدن به توسعه، آرامش و امنیت پایدار در کشور تلاش کنیم. هر روز، روز خبرنگار است پس خبرنگاران همه روزهایی که با خبر زندگی می کنید مبارکتان باد.

یاسر صادقی- سردبیر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین