Thursday 28 March 2024| ۱۳: ۳۸ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
فرمانده سرایا الخراسانی در گفت‌وگو با آستان:
در نزدیکی مرز سوریه و عراق داعش متحمل شکست‌های سنگینی شده و پیروزی حشدالشعبی در عملیات پاکسازی "حویجه و شمال عراق" تداوم خواهد یافت.
حشد الشعبی برای عملیات آزادسازی

فرمانده سرایاالخراسانی گفت: حشدالشعبی بسیار آماده است و هیچ مشکلی برای شرکت در عملیات بازپس گیری "موصل" ندارد. 

 "سید علی الیاسری" فرمانده سرایا الخراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان درباره ساز و کار عملیات بازپسگیری موصل نیروهای عراق در عملیات‌های آتی عنوان داشت: حشدالشعبی بسیار آماده است و هیچ مشکلی برای شرکت در عملیات بازپس گیری  "موصل" ندارد. 

وی افزود: ساختار حشدالشعبی برای عراق بسیار عالیست و نمی‌توان بدون حضور نیروهای بسیج مردمی پیروزی کاملی را در عملیات‌های آتی عراق متصور بود. 

فرمانده سرایا الخراسانی گفت: در نزدیکی مرز سوریه و عراق داعش متحمل شکست‌های سنگینی شده و پیروزی حشدالشعبی در عملیات پاکسازی "حویجه و شمال عراق" تداوم خواهد یافت.

گفتنی است "موصل" مرکز استان نینوا در شمال عراق است که از سال 2014 میلادی توسط تروریست های تکفیری داعش اشغال شده است. استان "نینوا" با مرکزیت "موصل" پایتخت خلافت به اصطلاح خود خوانده داعش بوده که تلاش می‌کند از طریق آن اعلام موجودیت گسترده کند.

چون شهر "موصل" مرکز استان "نینوا" برای تروریست‌های داعش یک شهر مهم و راهبردی به شمار می‌آید؛ به نظر می‌رسد "ساعت صفر" برای آزاد سازی استان " نینوا" با کمی تاخیر صورت بگیرد. با توجه به اینکه عملیات آزاد سازی شمال استان "صلاح الدین" و استان "الانبار" با کارشکنی‌های آمریکا با کندی پیش می‌رود،  به نظر می‌رسد  شروع عملیات آزاد سازی استان "نینوا" به مرکزیت "موصل" منوط به آزاد سازی استان "الانبار" و بخش‌های باقیمانده از استان "صلاح الدین" گردد. 

شایان ذکر است که  اگر شهر "موصل" از سوی ارتش و نیروهای مردمی عراق  آزاد شود؛ این باور در ارتش و نیروهای مردمی سوریه نیز بوجود می‌آید که می‌توانند دژ خلافت داعش در استان "رقه" را سرنگون کنند و لذا فعالیت از این سوی مرز به سمت مرزهای سوریه منتقل خواهد شد و آغاز فروپاشی تدریجی داعش کلید خواهد خورد. 

منبع: آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین