Friday 29 March 2024| ۱۲: ۰۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
محققان دریافتند؛
تصور اغلب مردم بر این است که پسران در درجه نخست به اختلال کم توجهی مبتلا می شوند و اختلالADHD یک اختلال پسرانه است در حالیکه ارتباط این اختلال با زنان و دختران بیشتر مشاهده می شود.
یک سوم زنانی که از دوران کودکی به ADHD یا کم توجهی مبتلا هستند دچار اختلالات اضطرابی می شوند.

به گزارش آستان از ساینس دیلی؛مطالعات دانشگاه تورنتو نشان می دهد زنان مبتلا به ADHD به طیف وسیعی از مشکلات روحی،روانی و جسمانی در مقایسه با زنانی که به کم توجهی یا بیش فعالی مبتلا نیستند،مبتلا خواهند شد.

شیوع بیماری های روانی در میان این زنان به حدی نگران کننده است که تا 46 درصد این زنان میل به خودکشی دارند و در طول زندگی شان به اختلالات اضطرابی،افسردگی و... دچار می شوند.

همچنین در مطالعات دیگر محققان دریافتند زنانی که به کم توجهی و بیش فعالی در بزرگسالی مبتلا هستند ممکن است به اعتیاد گرایش زیادی نشان دهند.همچنین این گروه از زنان از  بی خوابی و اختلالات خواب رنج می برند و به استعمال دخانیات علاقه دارند.

مطالعات نیز حاکی از آن است زنان مبتلا به ADHD  از لحاظ اجتماعی آسیب پذیرتر هستند.زیرا مشکلات مالی و روانی و استرس های اقتصادی به اندازه ای به آنها فشار وارد می کند که کم توجهی شان نیز افزایش می یابد.

تصور اغلب مردم بر این است که پسران در درجه نخست به اختلال کم توجهی مبتلا می شوند و اختلالADHD  یک اختلال پسرانه است در حالیکه ارتباط این اختلال با زنان و دختران بیشتر مشاهده می شود.

لازم به ذکر است مشکلات جسمانی،فقر و استرس های مالی دلیل اصلی ابتلا به این اختلال در زنان است.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین