Thursday 28 March 2024| ۲۳: ۲۹ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
رئیس سازمان غذا و دارو :
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد خمیرمرغ، گفت: اگر دامپزشکی می گوید خمیر مرغ مشکل ندارد، اشکالی ندارد، اما ما باید وارد شدن آن به بازار را تایید کنیم.
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در نشست خبری به تشریح وضعیت حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و... پرداخت.

به گزارش آستان، دکتر رسول دیناروند روز سه شنبه در نشست خبری که در سالن کنفرانس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: به تلاش خبرنگاران ارج می گذارم و از شما تشکر می کنم.

وی افزود: گاهی انعکاس نادرست و منفی وجود دارد، اما سرجمع تلاش خبرنگاران مثبت بوده و این را از واکنش مردم متوجه می شوم.

دیناروند گفت: اقداماتی که در کشور انجام می شود می تواند الگوی بین المللی باشد و این مدیون تعامل ما با خبرنگاران است.

وی با عنوان این مطلب که داریم وارد سال پایانی دولت می شویم، افزود: معمولا در سال پایانی نمی توان کار جدیدی شروع کرد و باید پیگیر امور و اصلاح کارهای گذشته بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد مسئولین فنی گفت: مسئولین فنی افراد مورد اعتماد ما هستند و انتظار ما از صنعت حمایت از آنهاست.

وی افزود: مواردی از اخراج مسئولین فنی وجود داشت که سازمان غذا و دارو با این موضوع برخورد کرد.

دیناروند در مورد محصولات تراریخته گفت: یک نگاه این است که تراریخته عالی است و یک نگاه این است که تراریخته ممنوع است و ما هر دوی این نگاه ها را در کشور داریم.

وی افزود: هر فرآورده ای که بخواهد وارد کشور شود باید گواهی مصرف در کشور مبدا را داشته باشد و استانداردهای ما را هم رعایت کند.

دیناروند با عنوان این مطلب که اکثریت سویا در دنیا تراریخته است، گفت: اگر تراریخته ای وارد کشور شود باید رخداد تراریخته مورد پذیرش دنیا باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه از ابتدای امسال قرار شد کالای تراریخته باید روی بسته بندی درج شود، ادامه داد: هنوز محصول و کشت تراریخته داخلی نداریم و مجوز نگرفتند.

وی تاکید کرد: برخورد یک جانبه مثبت و منفی در مورد تراریخته در بین دستگاه های نظارتی وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد خمیرمرغ، گفت: اگر دامپزشکی می گوید خمیر مرغ مشکل ندارد، اشکالی ندارد، اما ما باید وارد شدن آن به بازار را تایید کنیم.

وی در مورد سموم شیمیایی گفت: ما نگرانی مردم در رابطه با این موضوع را داریم و پیگیری جدی می کنیم. کارهای خوبی در جهاد کشاورزی انجام شده اما نهایی نشده است. این موضوع با یک بخشنامه حل نمی شود.

دیناروند ادامه داد: در مورد این موضوع هم با بحث قاچاق مواجهیم و هم بحث مصرف بیش از حد و هم استفاده نا به جا در زمان نامناسب.

وی افزود: اگر سم در زمان مناسب استفاده شود، مشکلی نیست.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین