Tuesday 16 April 2024| ۱۹: ۳۸ - سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
سلامت موضوع مهمی در جامعه است و هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت پرکردن خلاءهای موجود در حوزه سلامت است.
رییس هیات امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران، هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت را پر کردن خلاء‌های حوزه بهداشت و درمان کشور خواند.

به گزارش آستان، رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران  حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان تهران که شامگاه سه شنبه در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: خیرین سلامت یکی از نهادهای خودجوش مردمی است که بر مبنای نیت خیر دوستان خیر نیک اندیش شکل گرفته است.

وی افزود: سلامت موضوع مهمی در جامعه است و هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت پرکردن خلاءهای موجود در حوزه سلامت است.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران افزود: در کل کشور نهاد نمازجمعه از خیرین حوزه سلامت حمایت می‌کند و ائمه جمعه در 900 شهر که نمازجمعه اقامه می‌شود، در خدمت این اندیشه خیر و ترویج آن هستند.

وی عنوان کرد: در کشور خلاء امکانات برای بخشی از مردم کاملا محسوس بوده و خیرین سلامت به کمک مسئولان و دست اندرکاران دولت و نظام آمدند تا با نیت‌های خیر خود این خلاءها را پرکرده و بخشی از نیازهای این حوزه را تامین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه اقدامات مجمع خیرین سلامت تکمیل کننده اقدامات وزارت بهداشت و درمان است، گفت: در کشور چنین اقدمات مشابهی در حال انجام است و خیرین در دیگر بخش‌ها نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مردم پاک و شریف ایران اسلامی همیشه در کار خیر پیشرو بوده اند، تاکید کرد: در هر حوزه‌ای باید مدیریت باشد تا نیات و افکار خیر مردم سامان یابد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در حوزه سلامت مورد استقبال وزارت بهداشت است، افزود : مجمع خیرین سلامت کشور با محوریت و تلاش‌های حاج آقا نیری و مشارکت پزشکانی که دست‌اندرکار امر بهداشت و درمان هستند کمک بسیاری در این زمینه کرده‌اند.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران بابیان اینکه اینگونه اقدامات باید در جامعه گسترش یابد، گفت: کارهای ما در این حوزه ترویجی، تبلیغی، حمایتی و توجیه افکار عمومی برای ایجاد مشارکت در این اقدامات خیر و عام‌المنفعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بابیان اینکه اقدامات مجمع خیرین در حوزه بهداشت و درمان خوب و بر اساس نیازسنجی و تحقیق در این زمینه بوده است، تصریح کرد: اطلاعاتی که مجمع خیرین سلامت از وزارت بهداشت می گیرد، بر اساس آن اطلاعات اقدام می‌کند و برخی افراد خیر نیز که در جایی احساس نیاز می‌کنند، توسط مجمع خیرین سلامت هدایت می‌شود و اینگونه نیست که هرکس که توان مالی داشته باشد به صورت خودسرانه و دلخواه در یک منطقه بیمارستان بسازد.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران با بیان اینکه نیازسنجی و هدایت برای ساخت بیمارستان و دیگر اماکن بهداشتی توسط مجمع خیرین سلامت انجام می‌شود، گفت: بودجه‌ای که در اختیار مجمع خیرین سلامت قرار می‌گیرد، حساب شده، در جای خود به کار گرفته و هزینه می‌شود و اینگونه نیست که در جایی به غیر از محل تعریف شده و مورد نظر هزینه شود.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین