Thursday 25 April 2024| ۱۷: ۱۸ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
یک کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با آستان:
گروهی در داخل در حالی برقراری رابطه با آمریکا را اتفاق بر اساس منافع ملی می دانند که تاریخ گواه این مساله است که آمریکایی ها دشمنی ای همیشگی با ایران دارند.
رابطه با آمریکا مزموم و هزینه ساز است

کارشناس مسایل نظام بین الملل هر رابطه ای با ایالات متحده را برای جمهوری اسلامی امری مذموم و هزینه ساز می داند.

فواد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار آستان در این خصوص اظهار داشت: گروهی در داخل در حالی برقراری رابطه با آمریکا را اتفاق بر اساس منافع ملی می دانند که تاریخ گواه این مساله است که آمریکایی ها دشمنی ای همیشگی با ایران دارند و سابقه رفتاری شان نشان می دهد که تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهند بود تا دست از ضدیت با ایران بردارند. به همین دلیل جای تعجب است که برخی از سیاسیون و کارشناسان داخلی دائم ساز همراهی و همکاری با این کشور را کوک می کنند و جالب است که ادعای وطن پرستی هم می کنند.

این استاد دانشگاه همچنین ادامه داد: کشور ما از روزی که بنا شد تا بر اساس اصول اسلامی با استکبار به ستیز در اید، از جانب مستکبرین جهان انواع فشار را تجربه کرد و آمریکا به گواه عموم پدر خوانده کشورهای تمامیت خواه است. پس باید به آنهایی که رویای رابطه با این کشور را در سر می پرورانند، اینطور گفت که از نظر مردم مردود خواهند شد و اگر می خواهند وجهه شان ترمیم یابد، هر چه زودتر دشمنی خود با ایالات متحده را علنی کنند. چون افکار عمومی به هیچ وجه حاضر نیست تا همنشینی با استکبار را تحربه کند و به همین خاطر از مدافعان چنین رویکردی رویگردان خواهند شد.

فواد ایزدی در پایان سخنانش رفتار دولت اوباما بر سر برجام و نقض توافقات را که به اذعان او روشن است را نشانه ای آشکار از اصلاح ناپذیری آمریکا در قبال ایران می داند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: