Thursday 28 March 2024| ۲۲: ۳۰ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
نماینده تربیت حیدریه در گفت و گو با آستان:
وقتی حزبی نباشد و حضور افراد در انتخابات فردی است، حرفها هم مبنای درستی ندارد و هر کس هرچه دلش می خواهد، می گوید.
سخنگوي كميسيون صنايع مجلس در خصوص تشکیل اتاق فکر علیه دولت یازدهم که گفته شده از سوی دولت قبل مدیریت می شود، گفت: ما یک نظام انتخاباتی نامناسب در کشور داریم که تبعات آن تشکیل اتاق فکر علیه دولتهاست.

سعيد باستاني در گفت و گو با خبرنگار آستان با ابراز تاسف از اینکه تحزب در کشورمان نهادینه نشده است ،گفت: متاسفانه برنامه های حزبی در کشور ما مشخص نیست و فردی که قرار است وارد عرصه انتخابات بشود، جایگاهش برای مردم تبیین نشده است.

نماینده تربیت حیدریه با تاکید بر اینکه نبود حزب و فعالیتهای حزبی درست باعث می شود که هر کس با هر بهانه ای یک رفتار داشته باشد، گفت: وقتی حزبی نباشد و حضور افراد در انتخابات فردی است، حرفها هم مبنای درستی ندارد و هر کس هرچه دلش می خواهد، می گوید.

وی با ابراز تاسف از اینکه وقتی حزب نباشد، می توان همه جوره و در هر جایی سخن گفت: می شود نظرات مردم را رصد کرد و روی موج افکار مردم سوار شد زیرا بنای اصلی منطق سیاسی حاکم نیست که از دل یک حزب یک نامزد بیرون بیاید و ناچار باشد به همان حزب نیز پاسخگو باشد.

باستانی با تاکید بر اینکه هنوز یک حزب فراگیر در کشور نداریم، گفت: کدام حزب را سراغ دارید که در همه نقاط کشور فعال باشد و تاثیر گذاری خود را هم برجای بگذارد؟

وی با تاکید بر اینکه اتاق فکر مصداق تحزب گرایی است، گفت: قطعا هر حزبی برای برنده شدن خودش فکر می کند و برای این تفکر به افراد کارشناس نیاز دارد. 

نماینده تربت حیدریه با تاکید بر اینکه هر حزبی یک برنامه مشخص دارد، گفت: وقتی یک نفر عضو یک حزب بود، کادر سازی می کند و زیر عنوان آن حزب براساس باورها و اساسنامه آن کار می شود.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: اکنون کافی است به ادبیات خانم کلینتون و آقای ترامپ توجه کنیم، می بینیم که برنامه ها و ادبیات هر کدام از این دو نفر مشخص است و بر اساس آنچه احزاب حامی آنان دیکته می کند، سخن می گویند. اکنون در سایت دموکراتها نگاه کنیم می بینیم که چگونه وارد عرصه انتخابات شده اند.

باستانی با تاکید بر اینکه احزاب رسمی جهان بر اساس یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده حرکت می کنند، گفت: امروزه احزاب در جهان کارهای سیاسی را در کنار کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی ورزشی انجام می دهند. احزاب صدها کارشناس وتحلیل گر دارند که نتیجه را به فردی می دهند که قرار است به عنوان نماینده آنان حرف بزند ودر انتخابات شرکت کند.

وی با پذیرفتن اینکه در انتخابات آمریکا و اروپا نیز تخریب و توهین صورت می گیرد، گفت: در بهترین نظامهای دنیا نیز حاشیه و توهین وتخریب وجود دارد اما در کشور ما باید به این سمت برویم که فعالیت سیاسی را برنامه محور، کارشنای محور و نظام مند کنیم. 

سخنگوی کمیسیون صنایع با ابراز تاسف از اینکه امروزه حرفهای بی حساب و کتاب و افکار پوپولیستی بر رفتار نظام مند و برنامه محور پیشی گرفته است، گفت: اینکه بگوییم هیچ کس حرفی نزند که شدنی نیست اما باید به سمتی برویم که اظهارات کارشناسی باشد و کم کم به سویی برویم که مردم نیز به حرفهای عامیانه توجه نکنند و به دنبال حرفهای کارشناسی باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان ندارد فضای تخریب و توهین از بین برود، گفت: این را می پذیریم که در هر جامعه ای از تخریب و توهین به عنوان یک روش استفاده می شود اما باید سعی کنیم که این رویکرد از بین برود و منطق جایگزین توهین و تخریب شود.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین