Saturday 20 April 2024| ۱۸: ۳۱ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کشوری که این همه شهید تقدیم کرده برای حفظ انقلاب، دست روی دست بگذارد که منافقین بیایند و همه چیز را نابود کنند؟
آيت الله نورمفيدي گفت: می خواهند چهره نورانی و پاک حضرت امام و چهره وابستگان ایشان را مخدوش نموده و جمهوری اسلامی را تخریب کنند  

به گزارش آستان،امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه گرگان ،با انتقاد از انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری گفت: به دلیل بازتاب های زیادی که در داخل و خارج از کشور داشته است و ممکن است در اذهان عموم مردم مخصوصا نسل جوان ما سوالاتی به وجود بیاید لازم می دانم نسبت به این موضوع دو نکته را عرض کنم. 

آیت الله نور مفیدی اظهار کرد: نکته اول این است که این واقعه چرا اتفاق افتاد؟ در آن سال قطعنامه 598 (پایان جنگ) به امضا رسید. پس از قطعنامه، رژیم بعث عراق منافقین را تجهیز و تشویق کرد که به ایران اسلامی حمله کنند. این مزدوران جنایتکار عملیات فروغ جاویدان را ترتیب دادند. از غرب کشور با نیرو و تجهیزات به کشور حمله کردند و اعلام کردند که سه روزه تهران را فتح خواهند کرد. امید این گروه به منافقینی بود که در داخل کشور هواداری آنها را می کردند که زمینه سازی حضور منافقین را به عهده بگیرند و نظام اسلامی را ساقط کنند. منافقینی که در زندان بودند به محض دریافت پیام عملیات فروغ جاویدان دست به شورش زدند و عده ای هم تصمیم به فرار و الحاق به متجاوزین به کشور را گرفتند. چنین غائله ای را علیه کشور علیه انقلاب علیه مردم و علیه خون شهدا شکل دادند.

امام جمعه گرگان خاطر نشان کرد: حضرت امام(س) این فقیه پاک و مطهر تا آنجایی که ما می شناختیمش ذره ای در وجودش هوای نفس نبود. رضای خدا و شریعت اسلام برای امام مهم بود. امام بر اساس مبانی فقهی و فتوای اکثریت فقهای اسلامی تصمیم گرفتند تکلیف محاربین و مفسدین روشن بشود. حتی شخص آقای منتظری که این نوار منتسب به ایشان است از منظر فقهی فتوایی شدید تر از حضرت امام داشتند. 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشوری که این همه شهید تقدیم کرده برای حفظ انقلاب، دست روی دست بگذارد که منافقین بیایند و همه چیز را نابود کنند؟ 
به دستور حضرت امام عملیات مرصاد انجام شد و عملیات منافقین شکست خورد. من در آن زمان اسلام آباد را از نزدیک دیدم که چگونه این منافقین سفاک و خونریز مردم عزیز ما را تکه تکه کرده و شهید کرده بودند. خوب است جوانان این مسائل را بدانند و فضای آن زمان را درک کنند. از داخل هم برخی از منافقینی که وارد عرصه شده بودند محکوم به اعدام شدند. البته ممکن است در اجرای احکام اعدام خطایی صورت گرفته باشد.

وی افزود: نکته دوم اینکه مانوری که رسانه های بیگانه پس از سی سال بر روی این حادثه می دهند به این دلیل است که ایران اسلامی امروز در جهان و کشور های منطقه جایگاه والا و خوبی پیدا کرده است و سیاست آمریکا و عامل او یعنی عربستان سعودی تضعیف شده است. برای اینکه موقعیت ایران را خراب کنند. این تلاش را انجام می دهند چون می خواهند چهره نورانی و پاک حضرت امام(س) و چهره وابستگان ایشان را مخدوش کرده و جمهوری اسلامی را تخریب کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حمایت قاطع عربستان از منافقین گفت: در شرایطی که منافقین با عربستان سعودی همدست شده اند خیال می کنند با اینگونه اقدامات می توانند دوباره به صحنه برگردند اما کور خوانده اند منافقین منفور تر از آنند که مردم ما به آن ها توجه کنند. اخیرا در فرانسه منافقین گردهمایی برگزار کرده اند و در آنجا ترکی الفیصل حضور پیدا کرده و حمایت قاطع عربستان از منافقین را اعلام کرده است. این نشانگر نهایت پستی و رذالت این گروه است که به دامن رژیم آدمکش و جنایتکار آل سعود پناه برده است و با اسرائیل همدست شده است.  

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز هفته دولت و خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید گفت: همه باید انصاف را رعایت کنند. هم خوبی ها را ببینیم هم نسبت به اشکالات انتقاد سازنده کنیم اما متاسفانه برخی خدمات دولت را نمی بینند و نسبت به آن بی انصافی می کنند.

وی با تبریک روز پزشک به همه پزشکانی که جایگاه خودشان را می دانند اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که جامعه سه رکن دارد فقیه با تقوا، پزشک حاذق و وظیفه شناس و امیر خیرخواه و دلسوز. پزشکان نباید جایگاه خود را فراموش کنند و بجای توجه به درمان بیماران و خدمت به مردم صرفا به دنبال کاسبی باشند. از عموم پزشکان که در مسئله درمان یار و همراه بیماری های مردم هستند تشکر و قدردانی می کنیم.

آیت الله نور مفیدی افزود: چهارم شهریورماه روز کارمند است وظیفه سنگینی بر عهده کارمندان است و امیدواریم کارهای اداری را به صورت درست و دقیق انجام دهند. کارمندان از دولت حقوق می گیرند و برای اینکه این حقوق حلال و با برکت باشد، باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و کوتاهی نکنند. با ارباب رجوع هم به خوبی برخورد شود و بی دلیل کار ها را عقب نیندازند. البته از مسئولین انتظار داریم به  مشکلات اقتصادی کارمندان توجه کنند. 
امام جمعه گرگان در پایان گفت: در فصل تابستان با کمبود آب و برق مواجهیم برای جلوگیری از قطعی همه باید در مصرف صرفه جویی کنیم که دستور اسلام نیز چنین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین