Thursday 28 March 2024| ۲۱: ۳۶ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
نماینده بندر عباس درگفت و گو با آستان:
کسانی که به هر دلیلی با آقای روحانی مشکل دارند، می توانند در انتخابات به ایشان رای ندهند اما یادشان باشد که تا همین اندازه آزاد هستند و حق توهین ندارند.
نماینده بندر عباس در مجلس با ابراز تاسف از اینکه بازی های سیاسی به دست مخالفان نظام بهانه داده است، گفت: اینکه عده ای به بهانه انتقاد ادبیات نامناسبی علیه رءئس جمهور به کار می برند، نه تنها مردم را در داخل کشور دلسرد می کند، بلکه بهانه لازم را برای سوءاستفاده به دست دشمنان و مخالفان نظام اسلامی می دهد.

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار آستان با انتقاد از توهین هایی که علیه رییس جمهور مطرح می شود، گفت: این افراد از چند زاویه دچار اشکال هستند که هم به مردم، هم به خودشان و هم به نظام اسلامی صدمه می زنند و باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس با هر عنوانی به دیگری توهین می کند در کارش اشکال وجود دارد، گفت: از آنجا که پیامبر اسلام هرگز به کسی توهین نمی کردند و حتی نسبت به کسانی که در حقشان بی اخلاقی می کردند، رفتاری مناسب داشتند، بنابراین همه کسانی که دست به توهین و تخریب می زنند، در مسلمانی شان باید شک کرد زیرا پیرو پیامبرشان نبوده اند.

نماینده بندرعباس در مجلس با تاکید بر اینکه نباید کسی با هر بهانه ای توهین کند، افترا بزند، غیبت کند، تعابیر دروغ به کار ببرد و القاب نامناسبی علیه برادر مسلمانش بر زبان بیاورد، گفت: این قبیل افراد در جامعه نیز مذموم هستند و در بین مردم جایگاهی ندارند.

وی با انتقاد از کسانی که به تخریب رییس جمهور می پردازند، گفت: این افراد باید بدانند که آقای روحانی در حال حاضر رییس جمهور ایران اسلامی است و هر رفتاری که علیه ایشان داشته باشند، به تخریب نظام اسلامی منجر می شود.

ذوالقدر با اعلام اینکه کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، گفت: کسانی که به هر دلیلی با آقای روحانی مشکل دارند، می توانند در انتخابات به ایشان رای ندهند اما یادشان باشد که تا همین اندازه آزاد هستند و حق توهین ندارند.

وی با یادآوری دوره نمایندگی اش در مجلس هشتم گفت: من و بسیاری از نمایندگان در مجلس هشتم با عملکرد احمدی نژاد مشکل داشتند و در نهایت نیز عواقب آن را دیدیم و دلیل مخالفت ما اثبات شد اما هرگز به این شخص توهین نکردیم و هنوز هم توهین نمی کنیم.

نماینده بندر عباس با تاکید بر اینکه باید بین توهین و انتقاد و تخریب تفاوت قایل شویم، گفت: انتقاد حق هر فردی است و می تواند نسبت به مدیریت کشور انتقاد داشته باشد، اما حق توهین ندارد زیرا با توهین از حیطه عملکرد خودش پا را فراتر می گذارد و نسبت به آنهایی که به آقای روحانی رای داده اند نیز توهین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا انتقاد نشود مشکلات حل نمی شود، گفت: بی شک عملکرد مسوولان با انتقادهایی رو به رو است و آقای روحانی هم از این قاعده مستثنی نیست و خود ایشان هم بارها بر انتقاد پذیر بودن دولتش تاکید کرده است. اما قرار نیست تحت عنوان انتقاد، به توهین و تخریب بپردازیم و در برخی موارد پا را از انسانیت هم فراتر بگذاریم.

ذوالقدر با اشاره به اینکه هرکس امروز دست به تخریب و توهین می زند، به دنبال آن است که اریکه قدرت را به دست بگیرد، گفت: وقتی این افراد به ساده ترین مبانی اخلاقی یعنی رعایت ادب احترام نمی گذارند، چه انتظاری از آنان می توانیم داشته باشیم که وقتی قدرت را به دست گرفتند، نسبت به بیت المال و دیگر حقوق مردم متعهد باشند؟

وی با تاکید بر اینکه رفتار کسانی که به مسوولان توهین می کنند، تبعات بیرونی هم دارد، گفت: این افراد باعث می شوند که نظام ما مضحکه دست دشمنان شود، زیرا آنچه آنها گمان هم نمی کردند، برخی سیاسیون نسبت به مسوولان نظام روا می دارند و این بسیار بد است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین