Thursday 25 April 2024| ۰۰: ۲۳ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
آستان گزارش می دهد:
آغاز روابط رژیم صهیونیستی و کامرون به دهه 1960 باز می گردد ، در این دهه کارشناسان رژیم صهیونیستی در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی ، دامداری ، بهداشت ، آموزش و پرورش و ... وارد کامرون شده و به آموزش کارشناسان این کشور مبادرت ورزیدند.
ردپای رژیم صهیونیستی در کامرون

آستان- عبدالله عبادی- یکی دیگر از کشورهای مسلمان نشین غرب افریقا جمهوری کامرون است ، این کشور در همسایگی نیجریه و خلیج گینه می باشد .

آغاز روابط رژیم صهیونیستی و کامرون به دهه 1960 باز می گردد ، در این دهه کارشناسان رژیم صهیونیستی در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی ، دامداری ، بهداشت ، آموزش و پرورش و ... وارد کامرون شده و به آموزش کارشناسان این کشور مبادرت ورزیدند ، این روند تا سال 1973  و شکست اعراب از اسراییل ادامه داشت ، به دنبال این شکست و بنا به درخواست ناصر روابط کشورهای افریقایی از جمله کامرون با رژیم اشغالگر قدس قطع شد . 

در سال 1986 بار دیگر روابط دوجانبه بین تل آویو و یانونده برقرار شد ف در سال 1987 آتش فشان دریاچه lake nios  در کامرون شروع به فوران کرد . این آتش فشان در 350 کیلومتری شمال شرق پایتخت این کشور قرار دارد ، با فوران این آتش فشان تعداد زیادی از سکنان مناطق اطراف این دریاچه مجبور شدند خانه و کاشانه خود را ترک و به سایر مناطق این کشور پناه ببرند .شدت فوران گدازه ها و دود های متصاعد از دهانه آتش فشان به حدی بود که 1500 نفر از ساکنان مناطق اطراف آن در اثر استنشاق  دود های سمی کشته شدند .در این زمان مسئولان رژیم صهیونیستی که همواره مترصد فرصت ها هستند تا حداکثر بهره برداری را از آن ببرند به عنوان اولین دولت قدم پیش گذاشتند و آمادگی خود را برای کمک به آوارگان و آسیب دیدگان اعلام کردند .

رژیم صهیونیستی یک هواپیما دارو و تجهیزات به همراه یک تیم پزشکی را به کامرون اعزام کردند و این اقدام مسئولان رژیم صهیونیستی نقش مهمی در ارتقای سطح روابط دو دولت ایفا کرد و از آن زمان  تا به امروز سطح روابط دو طرف در بالاترین حد خود قرار داشته است .

در سال 2005 نیروهای ارتش کامرون با پیشروی در منطقه نفت خیز باکاسی که منطقه ای مشترک بین کامرون و نیجریه می باشد بخش های زیادی از این منطقه را تصرف کردند ، این اقدام دولت کامرون با واکنش شدید ارتش نیجریه روبرو شد و ارتش این کشور که یکی از قویترین ارتش های افریقا می باشد با یک حمله سراسری تمامی یگانهای کامرونی را قلع و قمع کرد ، مقامات دولتی و ارتش کامرون که از این شکست به شدت خشمگین شده بودند به دنبال فرصتی برای اعاده پرستیژ از دست رفته خود بودند از اینرو از رژیم صهیونیستنی  درخواست کردند ضمن آموزش گارریاست جمهوری این کشور آنرا به جدید ترین سلاح ها و تجهیزات مسلح کند.

مسئولین موساد سرهنگ بازنشسته آوی سیوان avi sivan به همرا یک تیم از کوماندوهای این رژیم را به کامرون اعزام کردند . سیوان و تیم همراهش طی چندماه حضور خود در کامرون موفق شدند تا از نظر تکنیکی و تاکتیکی ارتش کامرون و خصوصا گارریاست جمهوری آنرا را ارتقا دهند ، اما هلیکوپتر سیوان به هنگام اجرای یک مانور دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و بدین ترتیب سیوان کشته شد .

همانطور که گفته شد کامرون با وجود منابع عظیم نفت و سایر منابع طبیعی بسیار فقیر است و کشاورزی در این کشور هنوز به شکل کاملا سنتی اجرا می شود و بسیاری از مردم از روشهای پیش پا افتاده برای کاشت و برداشت محصولات خود استفاده می کنند .در سال 2015 ، 20 نفر از کارشناسان کشاورزی این کشور جهت فراگیری روش های نوین کشاورزی عازم تل آویو شدند و طی اقامت خود در این شهر به فراگیری علوم مربوطه پرداختند .علاوه بر این در سال 2015 سفارت رژیم صهیونیستی در یائونده اقدام به ایجاد اماکن ورزشی برای آوارگان کشور افریقای مرکزی که به کامرون پناهنده شده بودند کرد ، بعد از جنگ داخلی در افریقای مرکزی که طی آن هزاران نفر از مسامانان بدست مسیحیان این کشور کشته شدند ، بخش زیادی از مردم مناطق مرزی افریقای مرکزی وارد کامرون شدند و در اردوگاههایی که به همین منظور ایجاد شده بود سکنی گزیدند ، با وجود پایان یافتن جنگ در این کشور این افراد کماکان از مراجعت به محل زندگی خود بیم داشته از اینرو در همین اردوگاهها در شرایط سخت به زندگی ادامه می دادند . 

رژیم صهیونیستی که همواره در خاورمیانه جزو دشمنان اصلی و سرسخت مسلمانان می باشد جهت تلطیف چهره زشت خود برای مسلمانان جهان اقدام به ارسال توپ ، لباس و سایر تجهیزات ورزشی برای این اردوگاهها کرد و با ایجاد اماکن ورزشی محدود سعی کرد به ظاهر اوقات فراغت جوانان مسلمان در این اردوگاهها را پر کند .

البته فعالیت های ورزشی رژیم صهیونیستی در کامرون سابقه طولانی دارد . در سال 2007 اسراییل که از علاقه جوانان کامرونی به فوتبال آگاه بود با ایجاد یک آکادمی فوتبال در این کشور صدها جوان کامرونی را جذب این آکادمی کرد و با سرمایه گذاری بروی آنان نسل جدیدی از فوتبالیست های طرفدار خود در این کشور مسلمان غرب افریقا را تربیت کرد .

منبع:آستان

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
چرا مطالبتان این قدر کوتاه و خلاصه شده هستند لطفا مفصل تر به موضوعات بردازید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: