Thursday 28 March 2024| ۱۳: ۰۳ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
صحبت های رییس جمهور به این نکته اشاره دارد که کارها و امورباید با ضوابط و قانون گذاری در چارچوب قوانین کشور انجام شود و محل قانون گذاری مجلس است و احیانا اگر خلاف قانون اساسی و شرع هم باشد باید در شورای نگهبان رسیدگی شود و درصورت تصویب همه باید اطاعت کنند.
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه منظور رئیس جمهور این نبود که حتما باید در مشهد کنسرت برگزار شود یا نشود، بیان کرد: آقای روحانی معتقد است ضابطه ای باید تعیین  و نحوه تعیین آن با سخنرانی  و بحث شعاری نباید آمیخته شود و فکر می کنم رییس جمهور مخالفتی  با برگزار نشدن  کنسرت در مشهد  نداشته باشند  و چیزی که با آن مخالف هستند  این است که خارج از ضابطه وزارت خانه  عمل شود .

به گزارش آستان به نقل از ایسکانیوز غلامحسین کرباسچی پیرامون صحبت های رییس جمهور مبنی بر اینکه هیچ وزیری نباید عقب نشینی داشته باشد، گفت: صحبت های رییس جمهور به این نکته اشاره دارد که کارها و امورباید با ضوابط و قانون گذاری در چارچوب قوانین کشور انجام شود و محل قانون گذاری مجلس است و احیانا اگر خلاف قانون اساسی و شرع هم باشد باید در شورای نگهبان رسیدگی شود و درصورت تصویب همه باید اطاعت کنند.

او با اشاره به منع کنسرت درمشهد گفت:در شهرهای مذهبی و مقدس مثل عتبات عالیات و مکه و مدینه ممکن است ضوابط ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود و ممکن است در مکه و مدینه به دلیل اینکه مکانهای مذهبی هستند کنسرت و اجرای موسیقی و سینما وجود نداشته باشد و در داخل کشور ما هم مثل مشهد یا شعاعی در این شهر این محدودیت وجود داشته باشد .

کرباسچی با بیان اینکه مشهد به غیر از اینکه شهر زیارتی است بزرگترین و مهمترین کشور بعد از تهران به حساب می‌آید، افزود:همه جنبه‌های مشهد زیارتی نیست و به هر حال بخش وسیعی از جمعیت کشور در این منطقه ساکن هستند که با مجموعه بخش زیارتی مشهد فاصله طولانی دارند، بنا براین می توان دریک منطقه قواعدی را برای تامین مسائل فرهنگی در نظر بگیریم .

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه منظور رئیس جمهور این نبود که حتما باید در مشهد کنسرت برگزار شود یا نشود، بیان کرد: آقای روحانی معتقد است ضوابطی باید تعیین و نحوه تعیین آن با سخنرانی و بحث شعاری نباید آمیخته شود و فکر می کنم رییس جمهور مخالفتی با برگزار نشدن کنسرت در مشهد نداشته باشند و چیزی که با آن مخالف هستند این است که خارج از قاعده وزارت خانه عمل شود .

رعایت حریم مراکز مذهبی مورد قبول همه است

او با اعتقاد به اینکه اشکالی ندارد درنقاطی از مشهد یا درهمه شهر و نقاط دیگری ضوابط ویژه فرهنگی صورت گیرد،افزود: درکشوهای غیر مسلمانان هم این موارد دیده می شود به طور مثال در واتیکان که شهر مذهبی مسیحیان است کسی برای تئاتر و موسیقی مراجعه نمیکند و همه برای ادای مناسک مذهبی به این شهر می روند . حریم مراکز مذهبی و نقاط زیارتی را باید حفظ کنیم مورد قبول همه است .

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه مسلمان و شیعه هستیم و می خواهیم که مراکز مذهبی در هاله ای از تقدس حفظ شود، ادامه داد: اینکه ضابطه حفظ مراکز مذهبی در یک سخنرانی وبه صورت احساسی دربرنامه ای بیان شود و تلقی مقابله با دولت شود صحیح نیست ،لذا این مباحث دردولتهای قبل هم وجود داشته است، اما در گذشته خیلی بر آن تاکید نمی شد و به نظرم صحبت روحانی منعطف به این مسئله است که ضوابط کشور به دور از حرف های شعاری و با قانون و مقرارت اعمال شود.

اگرقطع سخنان رییس جمهور از صدا و سیما با رویکرد سیاسی باشد غلط است

کرباسچی پیرامون قطع سخنرانی رییس جمهور درسانه ملی گفت: اگرقطع سخنان رییس جمهور از صدا و سیما با رویکرد سیاسی باشد غلط است ،اما با مجموع برنامه ایی که صدا و سیما دارد باید دید که چه زمانبندی داشته است و نباید هر برخوردی را تعبیر به مخالفت برخورد سیاسی و معرکه گیری داشته باشیم و موافق نیستم که به عنوان تقابل سیاسی آن را بزرگنمایی کنیم .

او افزود: اینکه توقع داشته باشیم همه برنامه‌ها به صورت مستقیم از صدا وسیما پخش شود توقع درستی نیست لذا تمام سخنرانی های رهبری را هم صدا و سیما پخش مستقیم ندارد، با توجه به اینکه تجربه کار در رسانه ملی را داشته ام و برمشکلات آن واقفم، ممکن است اتفاقی باشد اما اگر قرار بر این بود که این برنامه تمامش مستقیم پخش شود و در میان برنامه قطع شده بله اینجا اشکال دارد.

کرباسچی با تاکید براینکه باید کمی نسبت به رفتارهای نهادهای مختلف و این جور جو سازی های تبلیغاتی واقع بین باشیم و نباید اوضاع را آشفته کنیم گفت:نباید کاری کنیم که تقابل بین رییس جمهور و صدا و سیما و جناح ها پیش آوریم و با همه اختلاف سلیقه ها نیازمند هستیم تا به منافع ملی و مصالح کشور و وضع زندگی مردم بپردازیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین