Wednesday 24 April 2024| ۰۰: ۳۱ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطابق مصوبه دولت در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت بیمه ها باید تمام خدمات بیماران روانی را پوشش دهند اما اکنون متاسفانه بخشی از این خدمات را پوشش نمی دهند و فقط خدمات ویزیت، مشاوره و برخی خدمات بستری این بیماران تحت پوشش بیمه است که این کار بر خلاف مصوبه شورای عالی بیمه است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پوشش حمایت 85 ،درصدی از هزینه درمان همه زوج های نابارور امروز(سه شنبه)به بیمارستان های دولتی ابلاغ شد.

به گزارش آستان به نقل از خبرنگار سلامت ایرنا، محمد آقاجانی در نشست خبری هفته دولت در وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: برای این پوشش حمایتی 105 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و حدود دو میلیون زوج نابارور تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی افزود: به عنوان مثال یک میلیون و 700هزار تومان از هزینه IVF را وزارت بهداشت پرداخت می کند و زوجها فقط 300 هزار تومان می پردازتد و این پوشش برای سه بار درمان قابل تکرار است.
آقاجانی اضافه کرد: 17 مرکز جدید درمان ناباروری دولتی در کشور ساخته شده است که 6 مرکز آن در شش شهر بندرعباس، یاسوج، شهرکرد، زاهدان، خرم آباد و گرگان است که پیش از این هیچ مرکز درمان ناباروری دولتی یا خصوصی نداشتند.

*7 اورژانس هوایی جدید و 200 آمبولانس موتوری در تهران
معاون درمان وزیر بهداشت همچنین از نوسازی و توسعه ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: 1600 دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته تا پایان سال در کشور توزیع می شود و نیمی از این آمبولانسهای جدید نیز تاکنون توزیع شده اند.
وی افزود: تعداد پایگاههای آمبولانس هوایی کشور نیز که همگی بعد از طرح تحول سلامت ابجاد شده اند 21 پایگاه است که تا پایان امسال هفت پایگاه جدید آمبولانس هوایی در پنج منطقه کشور به آنها اضافه می شود و هدف نهایی ایحاد 44 پایگاه آمبولانس هوایی برای پوشش 150 هزار راه فرعی و روستایی است.
وی همچنین از ورود 200 آمبولانس موتوری در شهر تهران تا آخر امسال خبر داد که به گفته او تاثیر زیادی در سرعت عمل اورژانس در رسیدگی به بیماران در ساعات پیک ترافیک خواهد داشت.
آقاجانی افزود: آمبولانسهای موتوری سال آینده در سایر کلانشهرها نیز توزیع می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره خدمات به بیماران روانپزشکی نیز از افزایش هزار تخت روانپزشکی در بیمارستانهای کشور در یکسال گذشته خبر داد.
وی گفت: برنامه دوم وزارت بهداشت برای بیماران روانی حمایت از درمان و هزینه های این بیماران پس از ترخیص است که در سه استان شروع شده و سال آینده در کل کشور اجرا می شود.
آقاجانی ادامه داد : در این طرح خدمات درمان سرپایی بیماران روانپزشکی بعد از ترخیص از بیمارستان نیز تحت حمایت ویژه قرار می گیرد.
وی گفت: مطابق مصوبه دولت در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت بیمه ها باید تمام خدمات بیماران روانی را پوشش دهند اما اکنون متاسفانه بخشی از این خدمات را پوشش نمی دهند و فقط خدمات ویزیت، مشاوره و برخی خدمات بستری این بیماران تحت پوشش بیمه است که این کار بر خلاف مصوبه شورای عالی بیمه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین