Saturday 20 April 2024| ۱۴: ۱۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:
از منظر بُعد اجتماعی، ایجاد جامعه خداپسندانه و همراه با نسیم معنویت از جمله دغدغه‌های امام خمینی(س) بود.
اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام راحل در حوزه اقتصاد است

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد نباید انتظار تشکیل جامعه و تمدن اسلامی را داشته باشیم، گفت: اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(ره) در حوزه اقتصاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین که ظهر امروز با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی مسئولان استانی در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی همان آرمان امام(س) در حوزه اقتصاد است.

وی افزود: آرمان‌ امام در حوزه اقتصادی امروزه در کلام رهبر انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی تبلور یافته و همه ما باید التزام عملی به این موضوع داشته باشیم چراکه مبنای اقتصاد اسلامی مخالف با سرمایه‌داری و برپایه عدالت است.

شاهرخی با بیان اینکه با نگاهی به اندیشه‌های امام درمی‌یابیم که فصل مشترک همه ما انقلابی بودن است، عنوان کرد: حرکت در مسیر تدوین شده انقلاب فقط با وجود رهبر معظم انقلاب میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آسیب‌ها و نابه‌سامانی‌هایی در در جامعه وجود دارد اما اگر همه ما پایبندی صددرصدی به انقلاب داشته داشته باشیم این آسیب‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و جریان انقلابی در مسیر خود با سرعت بیشتری به خرکت خود ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) تأکید کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب ما در نظام‌سازی موفق بودیم اما در مرحله تشکیل دولت اسلامی کُند حرکت می‌کنیم و تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد نباید انتظار تشکیل جامعه و تمدن اسلامی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مقدمات تشکیل جامعه اسلامی تربیت انسان‌های فرهیخته فرهنگی در جامعه است، اضافه کرد:  از منظر بُعد اجتماعی، ایجاد جامعه خداپسندانه و همراه با نسیم معنویت از جمله دغدغه‌های امام خمینی(س) بود.

این فرمانده نظامی استان قزوین بیان کرد: صالح بودن کارگزاران در حوزه‌های تربیتی بسیار حائز اهمیت است، چراکه اگر مسئولان و متولیان فرهنگی خود سبقه الهی نداشته و صالح نباشند نمی‌توانند افراد را به سمت تکامل انسانی هدایت کنند و درواقع برای تحقق آرمان‌های امام(س) کارگزاران امور تربیتی، باید صالح باشند.

شاهرخی ضمن تأکید بر رعایت خطوط قرمز در ابعاد سیاسی انقلاب اسلامی گفت: نباید برای جلب رضایت مردم چارچوب‌ها را زیر پا بگذاریم بلکه جلب رضایت مردم باید در چارچوب فرامین الهی باشد و در نظام جمهوری اسلامی کسی حق ندارد افکار عمومی را فریب دهد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به آرمان‌های سیاسی امام(س) اظهار کرد: طبق اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی، دولتمردان سیاسی از قدرت‌طلبی پرهیز می‌کنند، با صراحت صحبت کرده و اهل بهانه‌جویی نیستند.

شاهرخی تصریح کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی همه ملت به حقوق اقتصادی، شرعی و قانونی خود می‌رسند و عده‌ای فرصت‌طلب نمی‌توانند مردم را استثمار کرده و زندگی اشرافی بسازند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی برای به دست آوردن اسلام واقعی تلاش می‌کنند و یک لحظه استقلال و عزت خود را با هزار سال در ناز و نعمت بودن معاوضه نمی‌کنند.

منبع:ایکنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین