Friday 19 April 2024| ۰۰: ۰۰ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
آیت‌الله علم‌الهدی:
وصیت‌نامه امام(ره)نمادی شفاف از شخصیت فکری ایشان است.
امام جمعه مشهد گفت: جریان تحجر جریانی است که خطرش از خطر سکولار در جامعه مسموم و کشنده‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم اختتامیه اردوی آموزشی خواهران طریق جاوید از سلسله برنامه‌های مدرسه روح‌الله که ظهر امروز، 15 شهریورماه در تالار فردوسی مجتمع فردوسی جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، با بیان این‌که دو جریان در امام‌شناسی وجود دارد، گفت: نخست آموزش سمعی که همان وصیت‌نامه و توجه به توده اندیشه‌های امام(ره) است و آموزش بصری ایشان، تابلوی امام(ره) که همان مقام معظم رهبری است را شامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر همین اساس، می‌توان گفت، فکر امام(ره) در وجود  مقام معظم رهبری به چشم می‌خورد، همان‌طور که امروز می‌بینیم ایشان در استکبار ‌ستیزی امام(ره) تاکید می‌کنند.

وی با بیان این که  شناخت اندیشه امام(ره) یک ضرورت برای روشن‌اندیشان و نخبگان نقش‌آفرین در جامعه و نظام است، خاطرنشان کرد: امام شناسی ضرورتی است که پیشاپیش همه ضرورت‌ها در ارتباط با نقش‌آفرینی‌های گوناگون حائز اهمیت است.

امام‌جمعه مشهد شناخت شخصیت امام (ره) را دارای اولویت مهم دانست و تصریح کرد: از این جهت که ایشان را نه به لحاظ یک شخصیت سیاسی کاریزماتیک، آن طور که اندیشه های مادی را نسبت به امام(ره) تفسیر می‌کنند و نه به عنوان یک مرجع تقلید برای بیان حلال و حرام، نه آنگونه که جریان‌های متحجر امام(ره) را معرفی می‌کنند، بلکه به عنوان یک نابغه عظیم رهبری در جریان ولایت و امامت مظهر حاکمیت الله است که هم در بیان اندیشه و هم در عملی‌سازی این تئوری، با اثربخشی همراه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: امام‌(ره) در عمر خود آثاری در حوزه‌های علمی، فلسفی و فقاهتی برجای گذاشتند که از نظر مبارزه با نظام ستم‌شاهی و نیز در حوزه تربیتی در پرورش ملت بصیر و آگاه دارای نقش بی‌نظیر است.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه وصیت‌نامه امام(ره) نمونه‌ای از شخصیت جامع ایشان در طول عمرشان است، تصریح کرد: این وصیت‌نامه در یک زمان معین نگارش نشد، بلکه ایشان در دوران‌ آخر عمرشان به تدوین آن پرداختند و در واقع خود را در وصیت‌نامه خلاصه کردند.

علم‌الهدی افزود: امام(ره) خود را از نظر جامعیت اندیشه و راهبرد فکری که دارا بودند در وصیت‌نامه خود خلاصه کرد که به عنوان یک موجود زنده، امام(ره) جاودان در عرصه انقلاب و کشور باقی ماند و موجب شد راهبر واقعی ملت تا قرن‌های متمادی و تا ظهور امام زمان(عج) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) با حدیث ثقلین از ذخایر ارزشمند پیامبر(ص) برای تثبیت شیعه به عنوان اسلام ناب محمدی است، آغاز می‎‌شود که در این میان، سند قوی در کتب عامه و اهل سنت و کتاب حدیث شیعی است  که به عنوان دو وزن گران‌بهای دین توسط پیامبر(ص) معرفی می‌شود.

وصیت‌نامه امام(ره)نمادی شفاف از شخصیت فکری ایشان است

امام‌جمعه مشهد  گفت: وصیت‌نامه امام(ره) نمادی شفاف از شخصیت فکری و اندیشه ایشان بود که با این حدیث آغاز می‌شود که انقلاب را تا ظهور امام (عج) رهبری می‌کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه باید به این پرسش پاسخ داد که چرا این وصیت‌نامه‌ بایستی با وجود قرآن با حدیثی از پیامبر(ص) آغاز شود، اظهار کرد: علت آن، اعلام  یک خطر برای انقلاب و تبیین یک عبرت از ارتجاع انقلاب اسلامی پیامبر(ص) برای این انقلاب بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیامبر(ص) از نادیده گرفتن این حدیث پیامبر(ص) صورت گرفت، چرا که ایشان قرآن و عترت را در کنار یکدیگر به مردم معرفی کرد، افزود:  انقلاب پیامبر(ص) دچار ارتجاع شد و به نظام  عشیره‌ای دوران جاهلیت بازگشت اما امام(ره) قصد نداشتند آنچه که بعد از رحلت پیامبر(ص) در آن انقلاب رخ داد، برای انقلاب اسلامی ما نیز رخ دهد.

وی عنوان کرد: اگر قرار شد در این انقلاب نیز مردم به قانون اساسی بدون ولایت و رهبری بپیوندند، همان بلایی که بر سر امت اسلام در طی این 14 قرن آمد و امت را دچار اختلاف کرد، همان بلا نیز بر سر این امت بر سر جریان انقلاب اسلامی می‌آید.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: همه تلاش امام(ره) این بود که عنصر رهبری از قانون اساسی و عنصر قانون اساسی از جریان رهبری جدا نشود که اگر اجرای قانون اساسی و تداوم قانون اساسی انقلاب در این کشور در سایه آموزه‌ها و مقاومت‌های جریان ولایت قرار بگیرد، این انقلاب قابل تداوم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جریان‌هایی که قصد تحریف امام(ره) را دارند سخن گفت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالگرد امام(ره) به جریان‌هایی که قصد تحریف امام(ره) را دارند، اشاره و فرمودند این خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، چرا که اگر امام(ره) تحریف شود همه مبانی ما نیز زیر سوال می‌رود و معیار خودی و غیر خودی وارد می‌شود.

علم‌الهدی اظهار کرد: نخست جریانی که تنها می‌خواهند از امام (ره) یک رهبر سیاسی  کاریزمایی بسازد، در صورتی که تعبیر کاریزمایی تنها ساخته و پرداخته انگلیس است که جنبه الهی بودن امام (ره) را زیر سوال می‌برد که رهبر سیاسی را جدا از شخصیت الهی امام(ره) و وابسته به ولایت امام زمان(عج) معرفی کنند.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه جریان متحجرانه، نیز جریانی است که حتی از خطر سکولار در جامعه مسموم و کشنده‌تر است، عنوان کرد: جریان متحجرانه نیز قصد ندارد امام(ره) را به عنوان یک انقلابی  و سیاست‌ساز معرفی کند و ایشان را تنها به عنوان یک مرجع تقلید همانند دیگر مراجع تقلید تلقی می‌کنند.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین