Thursday 25 April 2024| ۱۱: ۴۴ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسم دعای عرفه برگزار شد؛
مراسم دعای عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا عصر روز یکشنبه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مداحی حاج محسن جعفری و حاج منصور کشاورز برگزار شد.
عرفه، راه میانبر برای جبران تمام گذشته ها و نردبان شهود است

همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه؛ روز عرفه و وقوف حاجیان در صحرای عرفات، شیعیان، دعای پر فیض عرفه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، مراسم دعای عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا عصر روز یکشنبه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مداحی حاج محسن جعفری و حاج منصور کشاورز برگزار شد.

همچنین دعای عرفه در روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل در حرم مطهر امام خمینی(س)توسط حاج محسن جعفری زمزمه شد.

مداح منصور کشاورز در مراسم روحانی روز عرفه گفت: حجاجی که در این روز به طواف می پردازند روح و جان شان الهی می شود و در اصل خانه خدا همین صحرای عرفات است.

این مداح اهل بیت در ادامه سخنرانی در حرم مطهر امام راحل افزود:امروز در قرائت دعای حضرت سید الشهدا(ع)با خدای خود راز و نیاز کرده و بزرگی های خداوند متعال را بیان می کنیم و اینها وسیله ای است که در پیشگاه خداوند نجات از آتش جهنم را برای خود ضمانت می کنیم.

کشاورز در مراسم دعای عرفه از امام خمینی(س) ،فرزندان گرانقدر امام راحل، همسر مکرمه ایشان، شهدای گرانقدر حج سال 66 و شهدای منا با ذکر یک صلوات محمدی یاد کرد،گفت:عرفه راه میانبر برای جبران تمام گذشته ها است و این روز درمان تمام دردها و بیماری های جسمانی است.

وی ادامه داد:روز عرفه و دعای این روز پربرکت نردبان شهود است و امروز هر آنکه حیات را می خواهد یقینا به دنبال ردپایی از امام زمان (عج)در آسمان خواهد گشت.

مداح اهل بیت با تاکید بر یادآوری خاطرات شهدای گرانقدر منا که همانند شهدای لب تشنه کربلا جان به جان آفرین تسلیم کردند،گفت:امروز باید یاد و خاطره شهدای منا را گرامی بداریم.در روایات بسیاری آمده است که هر فردی در منا جان سپارد مقام و منزلت شهید را دارد.

همچنین در مراسم روحانی دعای عرفه که در کنار ضریح مطهر امام خمینی(س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد حاج محسن جعفری یادی از شهدای منا کرد و صلواتی محمدی را نثار روح شهدای گرانقدر اسلام و روح مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هدیه کردند.

منبع:آستان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: